تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهنمای سفر به شیراز

خانه سفر راهنمای سفر

شیراز، شهر شعر و ادب پارس، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین، و یکی از مهم ترین قطب های گردشگری کشور در بین جهانیان است.

مقاله‌های مرتبط:

شیراز، مرکز استان فارس، و از زیباترین و کهن‌ترین شهرهای ایران است. جذابیت‌های تاریخی و طبیعی فراوان، این شهر را به یکی از مقاصد مورد علاقه‌ی گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

حتی اگر پیش از این به شیراز سفر کرده باشید، سفر چند باره باز هم جذاب خواهد بود و دیدنی‌های این شهر آنقدر فراوانند که یک سفر برای لذت بردن از تمام آن‌ها کافی نیست.

وجود باغ‌های ایرانی و مکان‌های تاریخی با معماری اصیل و هوای فوق‌العاده با رایحه‌ی بهار نارنج، همگی دست به دست هم داده‌اند تا قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های شیراز و تماشای هنر اصیل ایرانی را به یکی از بهترین تجربه‌های سفر هر گردشگری تبدیل کنند.

برای سفر به این شهر پر رمز و راز، دانستن اطلاعاتی از چگونگی سفر، ضروریست. پیش از سفر به شیراز و رزرو هرگونه تور و بلیط، اطلاعات سفر و راهنما را مطالعه کنیدو از تور شیراز هم می‌توانید برای بازدید از دیدنی‌های شیراز استفاده  کنید

شیراز

عکس از: ویکیمدیا

 آب و هوای شیراز

شیراز در بخش مرکزی استان فارس، و در منطقه‌ی کوهستانی زاگرس قرار گرفته و آب و هوای بسیار دلنشین و معتدلی دارد. این شهر از سمت شمال و غرب، به کوه‌هایی از رشته کوه زاگرس محدود شده‌ است.

بهترین زمان برای سفر به شیراز، اردیبهشت ماه است

تیر ماه، با میانگین دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ماه سال و دی ماه، با میانگین دمای ۵ درجه سانتیگراد، سردترین ماه سال در شیراز است.

بهترین زمان برای سفر به شیراز، اردیبهشت است؛ اردیبهشت ماه از شیراز بهشتی کوچک می‌سازد. همچنین، پانزدهم اردیبهشت روز شیراز نام گرفته است.

اگرچه بهترین زمان سفر را اردیبهشت شیراز می‌نامند اما یادتان باشد که در زمستان نیز سفر کردن به این شهر جذاب است چرا که هم خلوت‌تر بوده و هم کم و بیش مثل سایر شهرهای جنوبی ایران آب و هوای مناسبی دارد و از همه مهم تر صرفه جویی در قیمت‌ است چرا که هم تور و هم بلیط هواپیما را می‌توان با قیمت مناسب تر تهیه کرد. اما اگر تصمیم دارید در این فصل و سایر زمان‌ها به شیراز سفر کنید جالب است بدانید که کجارو علاوه برمعرفی تمامی جاذبه‌ها و راهنمای سفر امکان تهیه تور شیراز و همچنین تور به تمامی شهرهای گردشگری ایران را دارد این سایت با ارائه بیش از صد آژانس مسافرتی با قیمت‌های ارزان در زمان‌های مختلف تورهای مختلفی را به نمایش گذاشته شما با بررسی تمامی فاکتورهای مد نظر می‌توانید از آژانس‌های متنوع، بهترین گزینه را جهت انتخاب تور و و یا در صورت نیاز تنها تهیه بلیط هواپیما با قیمت‌های بسیار ارزان را داشته باشید. 

شیراز

عکس از: باشگاه خبرنگاران

بیشتر بخوانید: اطلاعات ضروری شیراز

کد شیراز: ۰۷۱

فاصله از تهران: ۹۳۰ کیلومتر

مدت زمان سفر زمینی: ۱۰ ساعت

مدت زمان سفر هوایی: ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه

شیراز

عکس از: امین ملک زاده

سفر زمینی به شیراز، با استفاده از اتومبیل شخصی و با توجه به گذر از شهرهایی زیبا و تاریخی و مناظر طبیعی که در پیش رو دارید، هیجان انگیزترین نوع سفر خواهد بود. سفر زمینی از مبدا تهران، با گذر از شهرهای قم، کاشان، اصفهان، شهرضا، آباده، منطقه‌ی تاریخی ایزدخواست، و سپس شهر مرودشت همراه خواهد بود.

اگر می‌خواهید طولانی بودن مسیر در سفر زمینی شما را آزار ندهد و از سفر جاده‌ای نهایت لذت را ببرید، توقف در این شهرها، استراحت کردن و لذت بردن از زیبایی‌های مسیر، پیشنهاد بسیار خوبی است. بازدید از دیدنی‌های بسیار این شهرها و مناظر طبیعی زیبای بین راه، تجربه‌ی سفری بسیار لذت بخش و هیجان انگیز را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

سفر زمینی به شیراز، با توجه به گذر از شهرهایی زیبا و تاریخی و مناظر طبیعی که در پیش رو دارید، هیجان انگیزترین نوع سفر خواهد بود.

سفر زمینی به شیراز با اتوبوس و قطار نیز امکان پذیر است. سفر به شیراز به وسیله‌ی اتوبوس، همه روزه از پایانه‌های جنوب، غرب و بیهقی انجام می‌شود و قیمت بلیط این اتوبوس‌ها با توجه به نوع اتوبوس، از ۴۸ تا ۸۱ هزار تومان است.

اگر به سفر با قطار علاقه دارید، شهر شیراز دارای ایستگاه راه آهن نیز هست. همه روزه قطارهایی لوکس، ۴ تخته و ۶ تخته، از تهران به مقصد شیراز حرکت می‌کنند. قیمت بلیط این قطارها از ۸۶ تا ۱۱۴ هزار تومان متغیر است.

اگر قصد سفر هوایی به شیراز را دارید، تمامی ایرلاین‌ها همه روزه از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد فرودگاه بین‌المللی شیراز، پرواز دارند. هزینه‌ی بلیط این پروازها، با توجه به زمان پرواز، کلاس پروازی و نوع ایرلاین، از ۱۳۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است. بلیط هواپیما یا تور شیراز را می‌توانید آنلاین تهیه کنید.

شیراز

عکس از: ایرنا

هزینه‌های سفر به شیراز

شیراز، از آن دسته شهرهایی است که با هر بودجه‌ای، می‌توان به آن‌ها سفر کرد

شیراز، از آن دسته شهرهایی است که با هر بودجه‌ای، می‌توان به آن‌ها سفر کرد. در شیراز از هتل‌های لوکس گرانقیمت تا اقامتگاه‌های بومگردی و انواع رستوران، همه در دسترس شما خواهند بود و با توجه به بودجه‌ی خود، می‌توانید سفری لوکس یا سفری کاملا اقتصادی و به صرفه داشته باشید.

در ادامه، می‌توانید هزینه‌های سفرتان به شیراز را با بررسی هزینه‌ها و انتخاب نوع هتل یا اقامتگاه، هزینه‌های خورد و خوراک، سوغاتی و بازار، پیش‌بینی کنید.

هتل‌های شیراز

تنوع بسیار در نوع و قیمت هتل و اقامتگاه‌ها در شیراز، دست شما را در انتخاب بسیار باز خواهد گذاشت. شیراز شهری توریستی است و به همین دلیل، برای اقامت در شیراز شما گزینه‌های زیاد و تنوع قیمت بسیاری را پیش رو خواهید داشت.

تنوع بسیار در نوع و قیمت هتل و اقامتگاه‌ها در شیراز، دست شما را در انتخاب بسیار باز خواهد گذاشت

در ادامه، می‌توانید دسته‌بندی هتل‌ها را ببینید و با بررسی امکانات، دیدن عکس‌ها، بررسی هزینه‌ها و مقایسه‌ی آن‌ها، اقامتگاه مناسب و متناسب با سلیقه‌ی خودتان را انتخاب کنید.

شیراز

عکس از: روماپرواز

هتل‌های لوکس

از نظر مسافران، بالاترین امتیاز به هتل لوکس و پنج ستاره‌ی بزرگ شیراز تعلق می‌گیرد. هزینه‌ی یک شب اقامت در این هتل از ۳۴۰ هزار تومان شروع می‌شود.


■ ًQuran Square | Shiraz Hotel ■

پس از هتل بزرگ شیراز، هتل‌های ۵ ستاره‌ی زندیه، هما، و چمران، از نظر مسافرانشان بیشترین امتیاز را دارند. تمامی این هتل‌های ۵ ستاره، امکاناتی در سطح بهترین هتل‌های روز دنیا را به مسافران خود ارائه می‌دهند. کمترین هزینه‌ی یک شب اقامت در این هتل‌های لوکس، از ۱۷۰ تا ۲۸۰ هزار تومان شروع می‌شود.


Shiraz From Top, Chamran Hotel Floor 23

دیگر هتل‌های لوکس شیراز به ترتیب بالاترین امتیاز از نظر مسافران، هتل‌های ۴ ستاره‌ی ستارگان، رویال، پارک سعدی شیراز، الیزه، آریوبرزن، و پارسه هستند. هزینه‌ی یک شب اقامت در این هتل‌ها از ۱۲۰ تا ۳۳۰ هزار تومان آغاز می‌شود.


Iran 2017 Shiraz Zandiye Hotel at Night

هتل‌های میان‌رده

شیر‌از دارای هتل‌های میان‌رده و اقتصادی بسیاری است؛ که با قیمتی مناسب‌تر، امکانات خوب و قابل قبولی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

هتل‌های ۳ ستاره‌ی امیر کبیر، مجتمع جهانگردی شیراز، هتل‌ سنتی وکیل، ارم، و ارگ شیراز، از نظر مسافران بالاترین امتیاز را دارا هستند. هزینه‌ی اقامت در این هتل‌های ۳ ستاره از شبی ۹۹ تا ۱۹۰ هزار تومان شروع می‌شود.

هتل ارم

عکس از: شناساگشت

هتل‌های ۲ ستاره‌ی نصیرالملک، لطفعلی خان، آریانا، ساسان، آناهیتا، و هتل سنتی نیایش، دیگر هتل‌های میان‌رده‌ی شیراز هستند و هزینه‌ی یک شب اقامت در این هتل‌ها از ۹۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است.

هتل نیایش

هتل سنتی نیایش

هتل‌های ۱ ستاره‌ی پنج دری، کیوان، و هتل آپارتمان خانه سبز نیز هتل‌های میان‌رده و مناسب در شیراز به حساب می‌آیند و میانگین هزینه‌ی یک شب اقامت در این هتل‌ها، ۱۰۰ هزار تومان است.

هتل‌های ارزان قیمت

اقامتگاه بومگردی خانه باغ ایرانی و اقامتگاه ترنجستان شیراز، علاوه بر قیمتی مناسب، فضایی سنتی و محیط فرهنگی بسیار جالبی دارند. این اقامتگاه‌ها برای اقامت بسیار مناسب بوده؛ و با توجه به امکانات ارائه شده، به نسبت ارزان قیمت‌ به حساب می‌آیند. هزینه‌ی یک شب اقامت در این اقامتگاه‌ها برای هر نفر، با توجه به نوع و ظرفیت اتاق یا سوییت انتخابی، از ۴۵ تا ۸۰ هزار تومان است.

خانه باغ ایرانی

اقامتگاه بومگردی خانه باغ ایرانی

هزینه‌ی خورد و خوراک در شیراز

امتحان کردن غذاهای سنتی بسیار و میان وعده‌های خوشمزه‌ی خاص شیراز، از لذت بخش‌ترین قسمت‌های این سفر است. در شیراز، می‌توانید رستوران‌ها و فست‌فودهای زیادی با قیمت مناسب، و همینطور رستوران‌های لوکس بسیاری پیدا کنید.

امتحان کردن غذاهای سنتی بسیار و میان وعده‌های خوشمزه‌ی خاص شیراز، از لذت بخش‌ترین قسمت‌های این سفر است.

هزینه‌ی یک پرس غذا در رستوران‌های شیراز از ۱۲ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۵۰ هزار تومان نیز می‌رسد. در رستوران‌های لوکس ممکن است هزینه‌ی بیشتری متقبل شوید؛ همچنین ممکن است در فست فودها غذاهای بسیار ارزان قیمت‌تری نیز پیدا کنید.

کلم پلو

عکس از: ایسنا

حمل و نقل عمومی در شیراز

حمل و نقل عمومی در شیراز توسط تاکسی‌های خطی و گردشی، شبکه‌های تاکسی بی‌سیم با تاکسی متر و تاکسی‌های اینترنتی، اتوبوس‌های خط واحد و مترو انجام می‌شود. سیستم حمل و نقل عمومی شیراز آنقدری خوب هست که نیاز به اتومبیل شخصی اصلا احساس نشود؛ مگر برای بازدید از دیدنی‌های خارج از شهر.

هزینه‌ی مترو در شیراز توسط توکن یا کارت پرداخت شهروندی پرداخت می‌شود و ۷۰۰ تومان است. هزینه‌ی هر کورس تاکسی گردشی ۵۰۰ تومان است؛ و هزینه‌ی تاکسی‌های دیگر نیز با توجه به مسیر، متغیر است. اتوبوس ارزان‌ترین وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی در شیراز است و هزینه‌ی آن هم بر اساس مسیر و خط، متفاوت است. هزینه‌ی اتوبوس توسط کارت پرداخت شهروندی یا نقدی حساب می‌شود.

مترو

عکس از: اعتمادآنلاین

بیشتر بخوانید: دیدنی‌های شیراز

شیراز، یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری و مقاصد سفر بسیاری از توریست‌های داخلی و خارجی است. این شهر اهمیت تاریخی بسیاری داشته و سابقه‌ی دیدنی‌هایش به عهد ساسانیان می‌رسد.

در بدو ورود به شهر شیراز، اولین اثر ارزشمند تاریخی، یعنی دروازه قرآن را شاهد خواهید بود که از شاهکارهای دوران دیلمیان است.


Quran Gate

شیراز شهر شعر و ادب پارس است؛ و بخش بزرگی از شهرتش را مدیون آرامگاه‌های شاعرانی بزرگ است. حافظیه یا آرامگاه حافظ شیرازی، لسان‌الغیب، در بلوار گلستان شیراز قرار گرفته و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های این شهر است. سعدیه یا آرامگاه سعدی، در دامنه‌ی کوهی در شمال شرقی شیراز نیز یکی دیگر از این جاذبه‌هایی است که سر زدن به آن‌ها تجربه‌ی بسیار جالبی خواهد بود. دیگر شاعری که در این شهر آرمیده، خواجوی کرمانی است؛ که آرامگاهش در بدنه‌ی غربی تنگه الله اکبر شیراز و مشرف به دروازه قرآن قرار گرفته است.


آرامگاه حافظ / Hafiz tomb

آرامگاه شاهچراغ، حضرت میر سید احمد بن موسی (ع)، برادر امام رضا (ع) در مرکز شیراز قرار گرفته و از پربازدیدترین اماکن مذهبی و یکی از قطب‌های گردشگری زیارتی کشور است.

شاهچراغ

عکس از: شبکه آیفیلم

شیراز شهر گل و باغ‌های ایرانی است؛ این شهر زیبا باغهای بسیاری را در دل خود جای داده است. باغ ارم یا باغ گیاه‌شناسی که سرونازش و باغ گل‌های رز آن شهرت جهانی دارند، با خیابان‌هایی به سبک معماری ساسانیان و عمارتی مجلل در مرکزش، در حال حاضر یکی از زیباترین باغ‌های ایران است.


* Eram Garden Shiraz *

باغ پرندگان در شمال غربی شیراز و رو به روی گلدشت حافظ، باغ جهان‌نما که از زیباترین و قدیمی‌ترین باغ‌های شیراز است؛ با بنای بی‌نظیر عمارت کلاه فرنگی‌اش، باغ دلگشا که به آرامگاه سعدی منتهی می‌شود؛ با آب‌نما و عمارتی زیبا و خیابان‌های سرسبزش، باغ نظر یا موزه‌ی پارس در خیابان کریمخان، باغ و موزه‌ی نارنجستان قوام که ساختمانش یکی از شاهکارهای هنری دوره به حساب می‌آید؛ عمارت شاپوری متعلق به دوران پهلوی و باغ موزه‌ی گلشن یا عفیف آباد در غرب شیراز، تعدادی از دیگر باغ‌های این شهر سبز و پر از گل هستند.


* Narenjestan E Ghavam Colorful House *

ارگ کریمخان زند، اندرونی و قصر سلطنتی زندیه بوده و در ضلع شمال شرقی فلکه شهرداری شیراز قرار گرفته است.

بازار وکیل، در کنار مسجد جامع وکیل قرار گرفته و قدمت آن به بیش از ۲۰۰ سال پیش می‌رسد. این بازار هنوز پابرجاست و از مهم‌ترین نقاط دیدنی و تجاری شیراز است.


Bazar Vakil

مسجد نصیرالملک یا مسجد صورتی، از زیباترین مساجد ایران بوده و از نظر معماری، کاشی‌کاری و مقرنس‌کاری، شاهکاری بی‌نظیر است. مسجد وکیل، متصل به بازار وکیل، و بین بازار و حمام وکیل قرار گرفته و یکی دیگر از مساجد تاریخی شهر شیراز است. مسجد جامع عتیق نیز قدیمی‌ترین مسجد شیراز است.


Nasir Al Mulk Mosque Shiraz

برای بازدید از آثار ارزشمند دوران کهن، همانند مجموعه‌ی پاسارگاد، مجموعه‌ی تخت جمشید، نقش رستم و نقش رجب، باید چند کیلومتری از شهر به سمت اصفهان خارج شده و به شهر مرودشت  بروید.


The Palace of Artaxerxes

آثار باستانی و دیدنی‌های استان فارس و شهر شیراز آنقدر زیادند و ارزشمند، که در یک مطلب جای نمی‌گیرند و یک سفر برای دیدن تمامی آن ها کافی نیست.

بازارها و مرکز خریدهای شیراز

خرید کردن، یکی از مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های هر سفر است و شهر شیراز، شهری است با تنوع بسیار بالای مراکز خرید سنتی و مدرن.

شیراز، شهری است با تنوع بسیار بالای مراکز خرید سنتی و مدرن

بازار وکیل، شاهکار معماری ایرانی، و از مهم‌ترین قطب‌های تجاری شیراز است. در این بازار انواع سوغاتی شیراز را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت، می‌توانید پیدا کنید. سرای مشیر نیز در جنوب بازار وکیل قرار گرفته و از مهم‌ترین مراکز فروش صنایع دستی در شیراز است. بازار حاجی و بازار مسگرها نیز از دیگر بازارهای سنتی شیراز هستند.

بازار وکیل

بازار وکیل

مجتمع تجاری خلیج فارس، بزرگ‌ترین مرکز تجاری تفریحی کشور است که در شیراز قرار گرفته. این بازار بزرگ با ویژگی‌های بسیار منحصر به فرد و دارا بودن تمامی امکانات رفاهی و تفریحی، در محور شمالی جاده شیراز به سپیدان قرار گرفته است.

مجتمع زیتون فارس، در ۱۲ طبقه، از بزرگ‌ترین مراکز خرید شیراز است. مجتمع‌های تجاری ستاره‌ی فارس، آفتاب فارس، سلطانیه، مجتمع گردشگری هامون، الماس، سپهر، آناهیتا ۱ و ۲، و بازار بعثت، تعدادی از دیگر مراکز خرید مهم شهر شیراز هستند.

خلیج فارس

مجتمع خلیج فارس

بیشتر بخوانید: رستوران‌ها و فست فودهای شیراز

شیراز، دارای رستوران‌های متنوع بسیاری است که علاوه بر غذاها و دسرهای سنتی شیرازی، غذاهای ایرانی و فست فود نیز سرو می‌کنند.

بهترین رستوران‌های شیراز که ترکیبی هستند از سنتی و مدرن، عبارتند از: هفت خوان، شرزه، صوفی، کته ماس، باغ راز، شاطر عباس، رستوران‌های سنتی شاپوری، سرای مهر، کافه رستوران نیایش، و چای‌خانه و دیزی‌سرای مجموعه‌ی حمام وکیل.

اگر هوس فست فود و غذاهای مدرن‌تر به سرتان زد، فست فود جوی، رستوران جیوانی، رستوران سارا، رستوران لوتوس و فست فود زاور، در نوع خود از بهترین‌ها هستند.

رستوران لوتوس

رستوران لوتوس

برای میان‌وعده و نوشیدنی، کافه‌های فردوسی، هدایت، و چیل، پیشنهاد می‌شوند.

فالوده و بستنی سنتی شیرازی را نیز در هر کجای شیراز، به وفور خواهید یافت.

فالوده

فالوده شیرازی

بیشتر بخوانید: سوغات شیراز

استان فارس یکی از مهم‌ترین مراکز تولید صنایع دستی است و قدمت این هنرها، به دورانی بسیار دور بازمی‌گردد. بسیاری از صنایع دستی سوغات این منطقه، در بزرگ‌ترین موزه‌‌‌های جهان مشاهده می‌شوند.

از آثار دست‌ساز دست‌رنج هنرمندان شیرازی و صنایع دستی سوغات شهر شیراز، می‌توان خاتم‌کاری، قلم‌زنی، منبت، سفال، قالی، جاجیم، گبه، پارچه، گلیم، نقره، و مس را نام برد.

صنایع دستی

عکس از: خبرگزاری صدا و سیما

مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش سوغاتی‌های هر شهر، خوراکی‌های محلی آن منطقه است. عرقیجات، فالوده، یوخه‌ی شیرازی، آبلیمو، داروهای گیاهی، مسقطی و کلوچه، حلوای مسقطی، نارنج، بهارنارنج و بالنگ است.

این قبیل صنایع دستی و خوشمزه‌جات سنتی و اصیل شیرازی، بهترین یادگاری از شیراز، برای شما و عزیزان شما خواهند بود.

یوخه

یوخه شیرازی

منبع تصاویر تور مجازی: omid360

عکس کاور از : Mohammad Reza Domiri Ganji

جستجوی تور مسافرتی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهنمای سفر به شیراز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..