تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوامل تشديدکننده اضطراب

عوامل تشديدکننده اضطراب

خبرگزاري آريا – در حالي که مضطرب بودن در برخي شرايط تجربه‌اي عادي به حساب مي‌آيد، افرادي هستند که در برابر عوامل تشديد کننده آن آسيب‌پذيرتر هستند.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، از جمله عواملي که در تشديد علائم اضطراب موثر هستند مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:
مصرف مواد الکي و کافئين: درحالي که مصرف مواد الکلي خاصيت آرام بخشي موقت دارد، مي‌تواند فرد را به مصرف آن معتاد کند. علاوه بر اين، بررسي‌ها نشان مي‌دهد درافرادي که دچار اضطراب اجتماعي هستند مصرف اين مواد موجب تشديد علائم آن مي‌شود.
همچنين در مورد کافئين به افراد توصيه مي‌شود در صورتي که اضطراب‌شان با مصرف آن تشديد مي‌شود از خوردن مواد حاوي کافئين خودداري کنند. همچنين زياده‌روي در مصرف اين ماده محرک در برخي افراد با عصبانيت و بي‌قراري همراه است.
نداشتن خواب کافي: خواب ناکافي نيز مي‌تواند مکانيزمي از مغز و بخش‌هايي از آن را فعال کند که باعث مي‌شود فرد نسبت به اضطراب حساس شود. اين بخش‌هاي مغز از فرآيندهاي احساسي و کنترل آن حمايت مي‌کند. بزرگسالان به حداقل هفت تا هشت ساعت خواب در شبانه‌روز نياز دارند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد افرادي که ذاتا نگران و مضطرب هستند بيشترين آسيب را از کمبود خواب متحمل مي‌شوند.
کناره‌گيري يا خود انتقادي: رفتارهايي همچون کناره‌گيري و دوري از موقعيت‌هاي اجتماعي مي‌تواند تا به طور موقت فرد را آرام سازد، اما در طولاني مدت احساس اضطراب را در فرد افزايش داده و مانع از آن مي‌شود تا فرد با ترس‌هاي خود مواجه شود.
اختصاص زمان زيادي از روز به کار با اينترنت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد چک کردن ايميل‌هاي کاري يا انجام هرگونه فعاليت مربوط به وظايف کاري با افزايش سطح استرس مرتبط است. همچنين استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي و پيگيري اخبار مي‌تواند تاثير مشابه را بر سلامت روان فرد داشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوامل تشديدکننده اضطراب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..