تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصر ۸ سال پس از انقلاب / دیکتاتور آزاد، انقلابیون در بند!

   به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  با گذشت هشت سال از انقلاب مصر اکنون بسیاری از چهره‌های انقلابی و جوانان آن در زندان‌های مصر بسر می‌برند و تعدادی دیگر نیز مجبور به ترک کشور شده و بقیه نیز به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اکتفا کرده‌اند.

مصر ۸ سال پس از انقلاب / دیکتاتور آزاد، انقلابیون در بند

«حبیب العادلی» که به مدت ۱۳ سال به عنوان وزیر کشور مصر بود، در دادگاه تعدادی از انقلابیون در پرونده یورش به زندان‌ها حاضر شده و به بیان شهادت علیه آنها پرداخت.

بیشتربخوانید: مصر؛ هفت سال پس از انقلاب

العادلی حتی از اطلاق نام انقلاب به حوادث ژانویه ۲۰۱۱ خودداری کرده و می‌گوید که مصر در معرض توطئه عناصر خارجی قرار گرفته است.

العادلی در قضایای فساد مالی، سوء استفاده از منصب و قتل انقلابیون تبرئه شده و اکنون آزاد شده و تنها یک پرونده وی مربوط به اختلاس از وزارت کشور هنوز مختومه نشده است.

شهادت مبارک علیه مرسی در دادگاه

۲۶ دسامبر گذشته مبارک به همراه دو پسرش علاء و جمال وارد دادگاه شد و علیه محمد مرسی نخستین رئیس‌جمهور منتخب پس از سرنگونی رژیم مبارک، شهادت داد.

مصر ۸ سال پس از انقلاب / دیکتاتور آزاد، انقلابیون در بند

شهادت مبارک و العادلی با انتقادهای گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و آن را شکست دیگری برای انقلاب علیه رژیم مبارک تلقی کردند.

اکثر مسئولان دوره مبارک خواه مسئولان امنیتی، اقتصادی و یا سیاسی که در پرونده‌های مختلف از جمله فساد و قتل انقلابیون تحت تعقیب بودند، تبرئه شدند.

وضعیت عناصر مبارک پس از هشت سال

علاء و جمال پسران مبارک نیز آوریل ۲۰۱۱ در رابطه با قتل انقلابیون، اختلاس از بیت‌المال و پرونده کاخ‌های ریاست‌جمهوری دستگیر شده بودند پس از سه سال حبس از زندان آزاد شدند.

پرونده علاء و جمال در خصوص اختلاس از بورس و نقض قوانین مربوط به بازار سرمایه همچنان باز است.

«زکریا عزمی»(۸۰ ساله) رئیس دفتر مبارک با حکم دادگاه فرجام‌خواهی در ۵ ژانویه ۲۰۱۹ از اتهام کسب درآمد نامشروع تبرئه شد.

انقلاب در زندان

تبرئه عناصر مبارک در حالی است که بسیاری از انقلابیون و جوانان آن از جمله «احمد دومه» که در رابطه با حوادث اطراف ساختمان نخست‌وزیری در سال ۲۰۱۱ بازداشت شده است، همچنان در زندان هستند و با وجود اینکه دوستان و اقوام وی انتظار تخفیف در احکام صادره علیه او را داشتند اما دادگاه جنایی قاهره ۱۰ ژانویه ۲۰۱۹ حکم حبس ۱۵ ساله برای این فعال سیاسی را صادر کرد.

دادگاه فرجام‌خواهی مصر در سال ۲۰۱۷ همچنین حبس «علاء عبدالفتاح» یکی از چهره‌های مشهور انقلاب مصر را به اتهام شرکت در تظاهرات غیرقانونی و نقض قانون تظاهرات به پنج سال حبس محکوم کرد.

«شادی الغزالی حرب» از چهره‌های شناخته شده انقلاب ژانویه نیز در ماه می گذشته به اتهام انتشار اخبار کذب و تأثیرگذاری بر امنیت ملی کشور و عضویت در گروه غیر قانونی (اخوان‌المسلمین)، در ماه می گذشته بازداشت شده و تا کنون چند بار بازداشت وی تمدید شده است.

فوریه ۲۰۱۸ مسئولان مصر حبس «محمد القصاص» نایب رئیس حزب «مصر القویة» و سخنگوی ائتلاف جوانان انقلابی را به اتهام نشر اکاذیب و عضویت در یک گروه غیرقانونی (اخوان‌المسلمین) اعلام کردند.

دسامبر ۲۰۱۳ نیز دادگاه جنایی قاهره «احمد ماهر» یکی از موسسان جنبش ۶ آوریل را به اتهام شرکت در تظاهرات غیرقانونی به سه سال حبس، پرداخت غرامت به میزان ۵۰ هزار پوند(۲۷۰۰ دلار) محکوم کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصر ۸ سال پس از انقلاب / دیکتاتور آزاد، انقلابیون در بند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..