تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلایل افزایش قیمت کاغذ/ روند افزایش قیمت کاغذ با دستگیری سلطان کاغذ هم پایین نیامد

دلایل افزایش قیمت کاغذ/ روند افزایش قیمت کاغذ با دستگیری سلطان کاغذ هم پایین نیامدحسین عابدینی، مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دلیل افزایش قیمت کاغذ اظهار کرد: دولت الان هیچ تمهیدی در قیمت کاغذ ندارد. مقداری کاغذ در اختیار اتحادیه‌های نشر قرار دادند و اتحادیه‌ها صرفا کار توزیع آن را انجام می‌دهند و کاغذ را به دست ناشران می‌رسانند. البته باید گفت که جای ثابتی برای این کار درنظر گرفته نشده است و توزیع و فروش هم تاثیری در گران شدن کاغذ ندارد. درواقع علت گران شدن کاغذ به نبود نظارت درست در این زمینه برمی‌گردد.

وی در ادامه بیان کرد: کسی قدرت این را ندارد که روی قیمت کاغذ نظارت داشته باشد. تمام کاغذهایی که در بازار کاغذ دیده می شود، با دلار 4200 تومانی به کشور وارد شده است.کاغذ را با دلار 4200 تومان به کشور وارد می‌کنند، اما چرا باید با دلار 12 هزار تومان در اختیار ناشر قرار دهند؟ کاغذ کالایی نیست که مبادی ورودی آن مشخص نباشد یا اینکه فرد بتواند آن را در چمدانش بگذارد و به کشور وارد کند. کاغذ از گمرک جنوب کشور وارد می شود. مکان ورود آن به کشور مشخص است. درواقع می‌توان با نظارت دقیق قیمت کاغذ را مانند کالاهای اساسی دیگر کنترل کرد تا هر روز شاهد افزایش آن نباشیم.

مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال با اشاره به وضعیت قیمت کاغذ پس از دستگیری سلطان‌های کاغذ گفت: از زمانی که سلطان‌های کاغذ را گرفتند قیمت کاغذ افزایش پیدا کرده است. علت این افزایش قیمت هم این است که 15، 16 سلطان کاغذی که دستگیر شدند، یک سوم مصرف کاغذ ایران را به کشور وارد می کردند و با قیمت آزاد در اختیار ناشران قرار می‌دادند. ظاهر امر این است انبارهای سلطان‌های کاغذ را پلمپ کرده اند این افراد روزانه کاغذ را در بازار توزیع می‌کردند با دستگیری آن ها کاغذشان در بازار توزیع نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که کاغذ را در اختیار دارند آن را به هر قیمتی در بازار می‌فروشند اظهار کرد: دیروز کاغذ مورد نیازم را  برای انتشار کتاب‌های انتشاراتی سفیر اردهال به قیمت 335 هزار تومان خریدم. الان هم یک بخش از توزیع کاغذ به اتحادیه و یک بخش دیگر آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است. اگر 100 بند کاغذ به ناشری می‌دهد، او (ناشر) یا از کاغذ برای انتشار کتاب استفاده می‌کند یا آن را در بازار می‌فروشد. الان سود کاغذ بین چندین ناشری که کاغذ را دریافت می‌کنند تقسیم می‌شود.

عابدینی ادامه داد: تنها نظارت می‌تواند مشکل افزایش بی‌رویه کاغذ را حل کند. هر تولید کننده‌ای کاغذ را به کشور وارد کند از عمده فروشی کاغذ نیز سود خواهد برد، اما توزیع آن باید هدفمند باشد. میزان کاغذ مصرفی کشور در طول سال حدود 85 هزار تن است، که اگر 90 هزار تن کاغذ به کشور وارد شود. 5 هزار تن کاغذ اضافی به کشور وارد شده است، بازار سیاه ایجاد نمی‌کند. الان به راحتی می‌توان از چین و مالزی کاغذ به کشور وارد کرد تا مشکلی در زمینه کاغذ نداشته باشیم، اما چون روی کاغذ از ابتدای ورود آن به کشور تا توزیع آن نظارتی وجود ندارد باید پول کاغذ از جیب ناشر و امثال ما  پرداخت شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلایل افزایش قیمت کاغذ/ روند افزایش قیمت کاغذ با دستگیری سلطان کاغذ هم پایین نیامد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..