تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوارض غیر قابل بازگشت مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک/ اروپایی‌ها به سمت کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک رفته‌اند

بروز مقاومت میکروبی در بدن براثر مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک/ کاهش مصرف انواع آنتی بیوتیک اقدام جدید کشورهای اروپاییفروغی کارشناس مراقبت‌های ویژه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل مصرف خودسرانه و بیش از اندازه قرص و آنتی بیوتیک، مقاومت میکروبی در بین افراد جامعه افزایش پیدا کرده است و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی در حوزه مراقبت‌های ویژه شده است.

وی ادامه داد:‌ متأسفانه مقاومت میکروبی یکی از مشکلات امروز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر دنیاست و پزشکان  و محققین بسیاری روی این موضوع پژوهش‌ و تحقیق انجام می‌دهند.

تنوع مصرف آنتی بیوتیک

این کارشناس مراقبت‌های ویژه ادامه داد: امروزه تنوع آنتی بیوتیک‌ها بسیار وسیع شده است و این قرص‌ها را بدون توجه به حجم ورودی بدن به صورت خودسرانه مصرف می‌شوند؛ زمانی که تعداد بسیار زیادی آنتی بیوتیک جذب بدن شود، مقاومت در مقابل انواع میکروب‌ها ایجاد خواهد شد و در بلند مدت بیماری‌ها قابلیت درمان نخواهند بود.

وی بیان کرد: باید برای کاهش مقاومت میکروبی نسبت به آنتی بیوتیک‌ها برای درمان بیماری‌های مختلف روشی غیر از آنتی بیوتیک تراپی استفاده کنیم؛ در خارج از کشور نیز بر روی این موضوع تحقیقات موثری انجام شده است و خوشبختانه نتایج قابل قبولی نیز به وسیله دانشمندان به دست آمده است.

فروغی افزود: امکانات تحقیقی و پژوهشی در زمینه مقاومت‌های میکروبی و تأثیر آنها بر روی بدن به مراتب بیشتر از ایران است؛ به طوری که کشورهای اروپایی به سمت کاهش مصرف آنتی بیوتیک تراپی رفته‌اند تا با این کار از عوارض ناشی از مصرف این قرص‌ها کم کنند.

این کارشناس مراقبت‌های ویژه گفت: حجم توزیع نیروی انسانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح کشور بسیار کم است و تناسبی خوب بین پزشکان، تخت‌های آی سی یو و بیماران وجود ندارد.

وی یادآوری کرد: کشور نیازمند نیروی پرستار بیشتری در مقایسه با تخت‌های آی سی یو و تعداد جمعیت بیماران در سراسر کشور وجود دارد و من معتقدم که نیروی پرستار نقشی موثر در کاهش عوارض مصرف قرص‌ها و مقاومت‌های میکروبی در بین بیماران دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوارض غیر قابل بازگشت مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک/ اروپایی‌ها به سمت کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک رفته‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..