تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«می‌خواستم ببوسم‌ات باران گرفت» منتشر شد

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  تاریخ اسلام سرشار از جلوه‌های قهرمانی و فداكاری زنانی است كه در بزنگاه‌های تاریخ، نقش‌ تاریخی خود را به خوبی ایفا كرده‌اند. زنان‌ آزاده‌ای كه‌ بر حسب‌ تكلیف‌ الهی خود، با حضور در نهضت‌ عاشورا نقش‌ زرین‌ فداكاری‌های‌ خود‌ را بر تارك‌‌ نهضت‌ مقدس حسینی ثبت كردند و باعث افتخار شیعه شدند. یکی از این زنان «طوعه» است که میلاد اکبرنژاد نمایشنامه «می‌خواستم ببوسم‌ات باران گرفت» را بر مبنای زندگی او تألیف کرده است.

طوعه از کنیزان اشعث ابن قیس بود و پس از زندگی پر فراز و نشیبی، در ایام رخداد واقعه عاشورا ساکن کوفه شد. او تنها زن و یا بهتر است بگوییم تنها انسانی است که در ایام نزدیک به عاشورا در کوفه به یاری مسلم‌ابن‌عقیل می‌رود و در میان بی‌وفایی اهل کوفه به پسر عم امام حسین (ع) در خانه خود پناه می‌دهد.

«می‌خواستم ببوسم‌ات باران گرفت» منتشر شد

این نمایشنامه بلند از دستگیری و گفتگوی طوعه و عبیدالله ابن زیاد در دارالعماره کوفه شروع می‌شود و در ادامه به داستان حضور و قیام مسلم در کوفه منتهی می‌شود.

از ویژگی‌های این متن نمایشی می‌توان به زبان ویژه آن اشاره کرد که بر خلاف سایر آثار از این دست به شیوه بیانی امروزی و نه تاریخی نوشته شده است. اکبرنژاد سعی کرده با خلق زبان محاوره‌ای ویژه پیرامون روایت خود دراماتوژی، این نمایشنامه را با توجه به داستان مشهور آن رنگ و بوی تازه‌ای ببخشد. از سوی دیگر نویسنده در نوع نگارش دیالوگ‌های خود به نوعی واکاوی فکری و روانشناسانه از شخصیت‌های داستانی و تاریخی این اثر کرده است. با این اعتبار این نمایشنامه را باید تلاش برای بازآفرینی و نمایش دادن دوباره برخی از صفات و شخصیت‌های انسانی دانست که در بستر تاریخ منجر به اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری شده است و هیچ جا بهتر از بستر درام نمی‌تواند آنها را بار دیگر در دل مخاطب زنده و نسبت به خود به فکر وا دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««می‌خواستم ببوسم‌ات باران گرفت» منتشر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..