تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه می توان ریزش مو ارثی را کنترل کرد

 بر اساس وضعیت وراثتی شخص، ریشه‌های مو به تستسترون واکنش لحظه‌ای شدید نشان می‌دهند. این امر باعث قطع انرژی‌رسانی به مو می‌شود، که متعاقباً باعث تضعیف ریشه‌های مو می‌شود

آیا ریزش مو ارثی را می توان درمان کرد

آمارهای جهانی نشان می‌دهد از هر 2 نفر، یک نفر از ریزش مو رنج می‌برد. از سوی دیگر نتایج آخرین پژوهش‌ها نشان می‌دهد مهمترین دلیل ریزش مو، دلیل ارثی است، به گونه‌ای که در 80 درصد موارد، مشکل ژنتیکی «آندروژنتیک آلوپسیا» عامل ریزش مو محسوب می‌شود.

این موضوع می‌تواند مردان را نگران کند. متخصصان معتقدند ریزش مو وراثتی یک بیماری نیست و تنها یک جابه‌جایی ژنتیکی است. از این رو، قابل درمان نیست و باید به‌طور مستمر به آن رسیدگی کرد.دکتر علیرضا میراسماعیلی متخصص پوست و مو در توضیح «آندروژنتیک آلوپسیا» هورمون تستسترون مازاد، که در دوران بلوغ آزاد می‌شود، عامل رشد موهای صورت(ریش) است ولی در عین حال باعث تضعیف ریشه مو در پوست سر می‌شود.

بیشتر بدانید : درمان ریزش مو با ژل دانه کتان

رویش مو

بر اساس وضعیت وراثتی شخص، ریشه‌های مو به تستسترون واکنش لحظه‌ای شدید نشان می‌دهند. این امر باعث قطع انرژی‌رسانی به مو می‌شود، که متعاقباً باعث تضعیف ریشه‌های مو می‌شود. وی می‌افزاید: بر این اساس فاز رشد مو کوتاه شده و دوره زندگی مو قبل از کامل شدن، پایان خواهد یافت. باید بدانیم که معمولاً ریشه مو بیش از 8 سال فعال است، (فاز رشدی مو) که دوره استراحت مو نیز شامل این مدت می‌شود. ریشه پس از این مدت، مو را بدون هیچ واهمه‌ای رها می‌کند. به این ترتیب این فرآیند رشد قبل از مرگ ریشه 14 بار تکرار می‌شود.

این متخصص پوست و مو تأکید می‌کند:بسته به وضعیت ژنتیکی فرد، تستسترون می‌تواند از ایجاد c-AMP (ترکیب پیام رسان انرژی که برای متابولیسم ریشه لازم است) جلوگیری کند که این کار باعث کوتاه شدن دوره عمر ریشه می‌شود. اگر این روند ادامه یابد، می‌تواند منجر به طاسی سر ‌شود. دکتر میراسماعیلی توصیه می‌کند: برای توقف روند طاسی به کارگیری برخی ترکیبات می‌تواند مؤثر باشد. خوشبختانه امروزه ترکیباتی تولید شده است که می‌توانند باعث طولانی‌تر شدن دوره رشد ریشه شده طاسی را در طولانی مدت به تعویق بیندازند. اما نکته مهم این است که نباید فریب هر تبلیغی را خورد.

بیشتر بدانید : علت اصلی ریزش مو چیست و برای جلوگیری از ریزش مو چه کنیم؟

بیشتر بدانید : درمان فوری و جلوگیری از ریزش مو سر

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :irannews.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه می توان ریزش مو ارثی را کنترل کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..