تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نتایج ثبت و صدور مجوز پنجمین کمیسیون اسباب‌بازی اعلام شد/ تخصیص ارز نیمایی به واردات کتاب

اعلام نتایج پنجمین کمیسیون ثبت و صدور مجوز اسباب‌بازی/حذف ثبت سفارش گمرکی و تخصیص ارز نیمایی به واردات کتاب

به گزارش خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات هفته گذشته رخ داد.در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم:

فراخوان هفتمین جشنواره ادبی «طریق جاوید»

فراخوان هفتمین دوره جشنواره سراسری ادبی «طریق جاوید» با محوریت هویت و خودباوری منتشر شد.

این جشنواره با هدف بسط و ترویج اندیشه‌های معمار انقلاب اسلامی برای رسیدن به استقلال همه جانبه و به منظور احیای هویت اسلامی در سه بخش شعر (کلاسیک، نو)، داستان کوتاه و خاطره‌نویسی برگزار می‌شود.

هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر سه اثر را در هر بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال کند. ۱۵ اسفند، آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است و نتیجه اولیه انتخاب آثار هم ۲۵ فروردین سال آینده اعلام خواهد شد.

اعلام نتایج پنجمین کمیسیون ثبت و صدور مجوز اسباب‌بازی

نتایج پنجمین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در سال۱۳۹۷ اعلام شد.در این نشست تعداد ۵۶ پرونده مورد بررسی و صدور رأی قرار گرفت.

۵۵ پرونده درخواست ثبت و یک مورد خواستار مجوز تولید، از دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی را داشت.

در این نشست ۳۹ پرونده از نظر ثبت بدون مانع تشخیص داده شد که از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی‌ها، ۶ اسباب‌بازی در گروه حرکتی مهارتی، ۶ مورد در گروه آموزشی و کمک‌آموزشی، ۱۲ پرونده در گروه فکری، ۱۵ نمونه در گروه فرهنگی‌هنری قراردارد. ۱۵ اسباب‌بازی مجوز تولید دریافت کرد و ۲ پرونده رای نیاورد.

در این کمیسیون قرار شد ۳ پرونده اسامی سرگرمی انتخابی خود را تغییر اسم دهند.

در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های ۶ گروه ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک آموزشی، فکری، فرهنگی هنری ، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرد.

دبیرخانه شورای نظارت با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های جدید در سال حمایت از تولید ملی و کالاهای ایرانی اقدام به تهیه فهرستی از اسباب بازی های جدید برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب بازی جوان به جامعه تولید کنندگان است. تا سرآغاز کار جدید و افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد امری که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکارهای تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی منصوب شد

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، مسعود اسعدی را به عنوان دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی منصوب کرد.

در متن حکم محمد سلطانی فر خطاب به مسعود اسعدی آمده است:

با توجه به آیین نامه اجرایی قانون ممنوعیت به کار گیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه و تاسیس شورای هماهنگی پاسداشت زبان فراسی بر اساس ماده ١٧ آیین نامه اجرایی اصلاحی، جنابعالی به عنوان دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری با سایر اعضای شورا در پیگیری اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران موفق باشید.

ضمناً از خدمات جناب آقای احسان الله حجتی در راه اندازی و پیگیری مجدانه امور شورا تقدیر و تشکر می‌کنم.

حذف ثبت سفارش گمرکی و تخصیص ارز نیمایی به واردات کتاب

ایوب دهقانکار از تعامل معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت ارزی بانک مرکزی برای حذف ثبت سفارش گمرکی واردات کتاب و تخصیص ارز نیمایی در صورت ثبت سفارش خبر داد و گفت: هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۲/۱/۹۷ به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و تبصره سه ماده هفت قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور ساماندهی و مدیریت بازار ارز، واردات کلیه کالا‌ها را ممنوع اعلام کرد.

وی ادامه داد: اجرای قانون فوق می‌توانست واردات کتاب به کشور را با چالش جدی مواجه نموده و مشخصاً بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران را تحت الشعاع قرار دهد. با درک این موضوع و اهتمام ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور فرهنگی، جلسات متعدد کارشناسی با رئیس و مدیران سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت و معاونت ارزی بانک مرکزی به منظور تشریح مسئله و تبیین اقتضائات واردات کتاب به کشور برگزار شد و طی آن جلسات معاونت امور فرهنگی خواستار مستثنی شدن کتاب از فرآیند ثبت سفارش بود.

دهقانکار با اشاره به ابلاغیه اخیر سازمان توسعه تجارت به گمرک جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: هم اکنون با تعاملات انجام شده با دستگاه‌های مذکور، این مهم محقق و مراتب از سوی سازمان توسعه تجارت به گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت اجرا ابلاغ شده است

نامزد‌های نهایی جایزه ابوالحسن نجفی معرفی شدند

نامزد‌های سومین دوره جایزه و نشان ابوالحسن نجفی که مراسم اختتامیه‌ آن به‌زودی برگزار می‌شود، توسط دبیرخانه این جایزه معرفی شدند.

هیات داوران این جایزه متشکل از منوچهر بدیعی، ضیاء موحد، مهستی بحرینی، عبدالله کوثری، حسین معصومی‌همدانی، موسی اسوار، سعید رضوانی، پس از بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه، فهرست نامزد‌های راه‌یافته به مرحله نهایی سومین دوره از جایزه مذکور را به شرح ذیل اعلام کردند:

اسب‌ها و آدم‌ها، نوشته ویلیام فاکنر، ترجمه احمد اخوت، نشر افق

سحابی خرچنگ، نوشته اریک شوویار، ترجمه مژگان حسینی‌روزبهانی، انتشارات ققنوس

سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود، نوشته رومن پوئر تولاس، ترجمه ابوالفضل الله‌دادی، انتشارات ققنوس

زلیخا، نوشته گوزل یاخینا، ترجمه زینب یونسی، انتشارات نیلوفر

خرگوش و مار‌های بوآ، نوشته فاضل اسکندر، ترجمه آبتین گلکار، نشر افق

مراسم اهدای سومین جایزه و نشان ابوالحسن نجفی روز سه‌شنبه نهم بهمن برگزار می‌شود.

جایزه ابوالحسن نجفی هر ساله به منظور احترام و پاسداشت خدماتی که او به فرهنگ و ادب و عرصه ترجمه ایران کرده، به بهترین ترجمه رمان و مجموعه‌داستان کوتاهی که در یک سال گذشته منتشر شده، اهدا می‌شود.

عرصه برای تولید کتاب الکترونیک باز است

جشن انتشار صدمین کتاب صوتی سوره مهر،  در حوزه هنری با حضور عبدالحمید قره داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر، علی کاشفی پور مدیر حوزه هنری دیجیتال، امین نادری مدیر سوره مهر الکترونیک، میرطاهر مظلومی گوینده برگزار شد.

عبدالحمید قره داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر در این مراسم با اشاره به اینکه در ۲ سالی که افتخار همکاری با انتشارات سوره مهر را داشتم، دوستان سوره مهر الکترونیک پرتلاش ظاهر شدند، گفت: دوستان در سوره مهر الکترونیک، جوان، مبتکر و خلاق بودند و تا حد زیادی به اهداف زیادی که ترسیم کرده بودند، رسیدند.

وی افزود: در سال ۹۵ حدود ۱۰ یا ۱۲ محصول صوتی در سوره مهر داشتیم که امکان عرضه آن وجود داشت که طی دو سال به ۱۰۰ عدد رسیدند.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر بیان کرد: آنها در کنار کمیت آثار به کیفیت هم توجه کردند. رتبه گرفتن سوره مهر الکترونیک در برخی جشنواره‌ها نشان می‌دهد آثار کیفیت خوبی دارد و برنامه ریزی آن‌ها به گونه‌ای بود که توانستند آثارشان را به آثاری قابل عرضه تبدیل کنند از این رو امیدوارم بتوانیم با کمک و همیاری دوستان سوره مهر الکترونیک، تعداد این آثار را افزایش دهیم.

وی افزود: در شرایطی که تولید فیزیکی کتاب مشکلاتی دارد،عرصه برای کتاب الکترونیک باز است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نتایج ثبت و صدور مجوز پنجمین کمیسیون اسباب‌بازی اعلام شد/ تخصیص ارز نیمایی به واردات کتاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..