تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حال خوب تالاب هورالعظیم پس از باران‌های اخیر +فیلم

حال خوب تالاب هورالعظیم پس از باران های اخیر + فیلم به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از قدیم گفته‌اند آب مایه آبادانی است. بی دلیل نبوده است که اکثر تمدن‌های بزرگ جهان در کنار رودخانه ها شکل می‌گرفتند. آب حیات بخش است و نبود آن مساوی با نابودی حیات خواهد بود.

تالاب هورالعظيم یا هورالهويزه يكی از مهمترين پناهگاه‌های حيات وحش و اكوسيستم‌های آبی مشترك بين كشور ايران  و كشور عراق است که بخشی از آن در استان خوزستان ایران واقع شده است. متاسفانه تغييرات اقلیمی در دو دهه اخير تاثيرات مهمی بر ساختار و كاركرد اين تالاب گذاشته است.

بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲، دولت صدام حسین تلاش کرد تا این تالاب را خشک کند. تالاب هورالعظیم در سال‌های اخیر به دلیل تأمین نشدن حق آب مورد انتظار، با کم‌آبی روبه‌رو بوده است. خشک شدن هورالعظیم چه در ایران و چه در عراق میزان وقوع توفان‌های ریزگردی را افزایش داده‌ است.

اما خوشبختانه با بارش‌های اخیر زندگی در این تالاب دوباره احیا شده است. بازگشت پرندگان و تخم گذاری آنها در حاشیه تالاب جلوه‌ای زیبا از زنده شدن دوباره حیات در این تالاب را در معرض چشم بینندگان قرار می‌دهد. در ویدئویی که منتشر شده است گوشه‌هایی از این تالاب و احیای مجدد  آن را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حال خوب تالاب هورالعظیم پس از باران‌های اخیر +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..