تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




منافع اروپایی‌ها و آمریکا مشترک است/انقلاب اسلامی مرگ تدریجی استکبار را رقم زد

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت:ملت ما مصمم است تا زمانی که مستکبران را سر جای خود ننشاند از پای ننشیند.

منافع اروپایی‌ها و آمریکا مشترک است/انقلاب اسلامی مرگ تدریجی استکبار را رقم زدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی گفت:حدیثی از وجود مقدس امام هشتم (ع) در این روز باید ره توشه ما باشد که ایشان فرموده‌اند: مومن، مومن واقعی نخواهد بود مگر اینکه دارای چند خصلت باشد یعنی سنتی از رب خود و سنتی از پیامبر خود و سنتی را از، ولی خدا داشته باشد.

وی تصریح کرد: ایشان درباره سنتی که انسان مومن باید از پیامبر داشته باشد فرمودند: براساس این سنت انسان باید با مردم براساس رفق و مدارا برخورد کند و این مهم تاکید خداوند متعال و امر اوست که پیامبر با مردم مدارا کند و در برخی روایات دیگر آمده که پیامبر فرمودند: خداوند به ایشان امر فرموده با مردم با مدارا برخورد کنم.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: منظور از مدارای با مردم آن است که در نوع رفتار و برخورد‌ها کاری کنید که مردم از رفتار شما به عنوان یک مومن و به ویژه کسانی که در راس امور و مدیریت امور قرار دارند این مدارا را برداشت کنند؛ در رفتار پیامبر عظیم الشان و رفتار اهل بیت (ع) این مقوله کاملا مشهود است و با رفق و مدارا با مردم برخورد می‌کردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) حتی با دشمن نیز کج خلق و بداخلاق نبودند، افزود: در خطابی که خداوند متعال به حضرت موسی (ع) شده این مسئله را شاهد هستید؛ هیچ گناهی بالاتر از شرک و شریک برای خداوند قائل‌شدن نیست؛ فرعون در زمان حضرت موسی (ع)، چون مردم را تضعیف کرده و حاکمیت خود را بر مردم تحمیل کرده بود تلاشی برای تغییر حکومت این طاغوت صورت نگرفته بود و در بعد اعتقادی برای خود یک مقام ربوبی قائل بود و آن هم نه یک رب پائین دست بلکه می‌گفت: من رب اعلی شما هستم.

وی تصریح کرد: زمانی که خداوند حضرت موسی (ع) و برادرشان هارون برای مذاکره با هارون عازم شدند خداوند فرمودند: به سمت فرعون بروید، اما با وی با ملایمت صحبت کنید و به اصطلاح با «قول لین» با او صحبت کنید و شاید او نیز بازگردد؛ خداوند آگاه است که فرعون با این سیره و روش دیگر برگشتنی نیست، اما در عین حال بازهم می‌فرماید در گام نخست با او با «قول لین» صحبت کنید بنابراین این مدارا و «قول لین» داشتن اختصاص به دوستان ندارد و حتی با دشمنان نیز باید چنین رفتاری داشت.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: گاهی دشمن از این رفتار نه تنها حسن استفاده نمی‌کند بلکه گاهی آن را نشانه ضعف مومن می‌داند و تصور می‌کند این شخص ضعف دارد که با ملایمت صحبت می‌کند در عین حال وقتی گام اول و دوم در مسیر مذاکره با دشمن جواب نداد باید روش دیگری را اتخاذ کرد همچنان که قرآن کریم فرمود: «اشداء علی الکفار».

آیت الله سعیدی افزود: نکته دیگر این است که خداوند تبارک و تعالی برای آن که ما مردم را همواره در مسیر هدایت با چراغی روشن و راهی قابل دسترسی و پیمودن باشیم توصیه‌ای فرموده است؛ در همه زمان‌ها هر پیامبری که آمده دو پیام از سوی خداوند متعال به این پیامبر داده و دو تکلیف برعهده مردم گذاشته شده است و این دو پیام این است که خدا را بپرستید و از طاغوت پرهیز کنید.

وی تصریح کرد: اساس کار اسلام این است که خداوند متعال پیامبران را فرستاده که مردم عبد خدا باشند و از طاغوت پرهیز کنند؛ امروز در دنیای استکبار با ادعا‌ها و روش‌هایی که دارند خود را بر مردم تحمیل کرده‌اند و به مردم نیز توصیه شده که مقتدا و رهبران خود را رهبرانی الهی قرار دهید.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: نظام ولایی برجسته‌ترین و محوری‌ترین ثمره و دستاورد انقلاب اسلامی است؛ دستاورد مهم انقلاب ما این است که زمینه خروج از اطاعت از طاغوت را فراهم کرده است؛ انقلاب اسلامی و نظام ولایی ۴۰ سال است که با وجود دشمنی‌ها و تهاجم‌ها و فتنه‌های فراوان، زنده و بالنده در حال حرکت رو به جلو است ؛ انقلاب فراز و فرود داشته، اما هرگز متوقف نشده است و همین زنده بودن نظام ولایی سبب شده که این نظام و انقلاب دشمن داشته باشد و دشمن نمی‌تواند تحمل چنین نظامی را داشته باشد.

آیت‌الله سعیدی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: جبهه استکبار دارای ۴ خصوصیت است یکی اینکه جبهه دشمن وسیع است و محدود به مرز‌ها نیست که مانند دوران دفاع مقدس از مرز‌ها به ما حمله کند و این تنها یک جبهه است و دشمن از تمامی جبهه‌ها و منافذ سعی در نفوذ و فتنه دارد و امروز با فناوری و تکنولوژی جدید از طریق دستگاه‌ها و ابزار در خانه‌ها و بازار و حوزه نفوذ کرده است.

وی تصریح کرد: جبهه دشمن عظیم است و سوم اینکه جبهه دشمن نامتجانس است یعنی کسانی که امروز کمر همت علیه نظام بسته‌اند بر سر منافع خود نیز با یکدیگر دعوا دارند ؛ رئیس جمهور آمریکا با کنگره بر سر نزاع و دعوا است و با اروپایی‌ها نیز نزاع دارد، اما این دشمنان نامتجانس که با هم هم هدف نیستند در یک چیز با یکدیگر هم هدف هستند و آن دشمنی با نظام ولایی ماست و ملاحظه می‌کنید که در بحث مذاکرات و منافع مربوط به نظام ما، درست است که آمریکا از برجام خارج شده و اروپا خارج نشده، اما در عمل همراه با آمریکا است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به قدرت تبلیغاتی دشمنان گفت: آن‌ها می‌خواهند ماندگاری نظام ما را از میان ببرند و ۴۰ سال است در این فکر هستند، اما این نظام با وجود همه مشکلات و سختی‌ها و ناکارآمدی برخی مسئولان، با تمسک به قرآن و عترت و خون شهدا به راه خود ادامه داده و آمریکا نیز هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

آیت الله سعیدی افزود: علت این خصومت پایدار و گسترده دشمن با ما این است که هیچگاه جبهه حق با مستکبران و متجاوزان تحت هیچ شرایطی به تفاهم و توافق نخواهند رسید و این دشمنی مستکبران با شما موحدان و خداپرستان ریشه‌ای و سابقه‌دار و ماندگار است.

وی تصریح کرد: پیام جبهه اسلامی این است که ما با سلاح ایمان و تو با سلاح شیطان با یکدیگر می‌جنگیم؛ این نظام اگر خاصیت و اثری نداشت این همه دشمن نیز نداشت؛ اگر ایران مثل عربستان گاو شیرده آمریکا بود و همه چیز خود را به آمریکا فروخته بود این همه با آن دشمنی نمی‌شد، ایران اسلامی، زنده است که این همه دشمن دارد و حرکت ما روبه جلو است و دلیل این همه فتنه و توطئه مشخص است؛ اگر فتنه‌ها را از ابتدای انقلاب تا به امروز لیست کنید و سپس ماندگاری انقلاب را مشاهده کنید متوجه می‌شوید دست قدرتمندی پشت سر این نظام است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: جنگ ما با دشمن بر سر موجودیت است؛ دشمنان ما به ویژه آمریکا و اسرائیل می‌خواهند سر بر تن ما نباشد؛ مسئله هسته‌ای، موشک، حقوق بشر، حضور در منطقه همه بهانه‌ای بیش نیست آن‌ها از دین و آئین و مکتب ما بیزار و متنفر هستند و از اینکه پیام انقلاب ما امروز به مردم فلسطین و لبنان و غزه و سوریه و عراق و بحرین و یمن رسیده هراس دارند.

آیت الله سعیدی افزود: این امت‌ها در برابر آمریکا ایستاده‌اند و این‌ها به شدت عصبانی هستند و امروز دیگر شعار مرگ بر آمریکا، شعار محدود به ایران اسلامی نیست و حتی در کشور ونزوئلا و شمال آمریکای جنوبی نیز به دلیل ظلم‌ها نیز شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. انقلاب اسلامی مرگ تدریجی استکبار را رقم زده و ملت ما مصمم است تا زمانی که مستکبران را سر جای خود ننشاند از پای ننشیند.

انتهای پیام//ج.ر

امت‌های اسلامی در برابر آمریکا ایستاده‌اند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منافع اروپایی‌ها و آمریکا مشترک است/انقلاب اسلامی مرگ تدریجی استکبار را رقم زد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..