تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اروپا با بدعهدی مانع اجرای برجام شده است/مشکلات اقتصادی نباید سبب فراموشی دستاوردهای انقلاب شود

اروپا با بدعهدی مانع اجرای تعهدات مالی برجام شده است/مشکلات اقتصادی نباید سبب فراموشی دستاوردهای انقلاب شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله اعرافی،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: تمام شما نمازگزاران را به تقوای الهی در تمام ابعاد اجتماعی و فردی دعوت می‌‌کنم آیات پایانی سوره مبارکه حشر آیات تکان‌دهنده‌ای در دعوت به تقوا و انس پیدا کردن با این حقیقت مهم است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: بیش از 130 آیه در قرآن کریم درباره و شأن این بانوی بزرگوار نازل‌ شده که حاوی مقامات مختلفی چون عصمت، طهارت، علم و دانش حضرت زهرا(س) است، بیش از 500 روایات و 100 صفت درباره این بانوی عزیز در کتب روایی و حدیثی شیعه و جماعت نقل‌ شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اضافه کرد: در میان 500 حدیث و روایاتی که به‌عنوان میراث حضرت زهرا(س) به ثبت رسیده، خطبه فدکیه مانند خورشیدی درخشان می‌درخشد. بیش از 1000 حدیث درباره فضیلت‌های این بانوی بزرگوار در منابع حدیثی شیعه و اهل سنت واردشده است، الگو بودن حضرت زهرا(س) برای تمام ادوار و دوران از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی فاطمه زهرا(س) است.

امام‌ جمعه قم گفت: حضرت زهرا(س) در پیشگاه خداوند متعال به بالاترین و والاترین مراتب و درجات قرب و فضیلت نائل شده است، حضرت زهرا(س) در بعد خانوادگی نیز بانویی برجسته و نمونه‌ای بوده که فرزندانی تربیت‌کرده که از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ بشریت هستند. از ویژگی‌های مهم شخصیتی حضرت زهرا(س) در مسئله ولایت و نقش راهبری آن در مسئله سقیفه متبلور شد.

اعرافی عنوان کرد: قیام حضرت زهرا(س) در مسئله خلافت و ولایت برای پایداری حقیقت و محو نشدن اندیشه امامت از تارک دین مبین اسلام بود، راهبری حضرت زهرا(س) در مسئله ولایت ناظر به آینده بود که موفق شد حقیقت دین و امامت را برای آینده بشریت و نسل‌های بعدی صیانت کند، این بانوی بزرگ اجازه نداد در مسئله امامت انحرافی نابخشودنی اتفاق بیفتد. همه امت و بشریت امروز مدیون حضرت زهرا(س) هستند که یک استراتژیک و راهبر بزرگ تاریخ در عصر حساس و خفقان صدر اسلام بود.

وی با اشاره به قرارگیری انقلاب اسلامی در چهل‌ سالگی خود بیان کرد: برای تهی کردن دل ملت از ارزش‌های متعالی و عظمت ملی و اسلامی انقلاب ترفندهای مختلفی در فضای حقیقی و مجازی توسط تمام استکبار به‌کار گرفته‌ شده تا حقیقت انقلاب و دستاوردهای چهل‌ ساله را کم و بی‌ارزش نشان دهد. وجود مشکلات شدید معیشتی و اقتصادی نباید سبب شود که دستاوردهای انقلاب به دست فراموشی سپرده شود، سهام‌دار انقلاب اسلامی فقط حوزه‌های علمیه نبوده و این نظام متعلق به تمام ملت ایران بوده و حوزه نیز خادم این مردم بزرگ است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: در علم، سواد، فناوری، طول عمر، بهداشت، صنایع برتر، صنعت، زیرساخت‌ها، راه، مسکن، کشاورزی، بیمه، صنایع دفاعی و بیش از 100 شاخص برتر توسعه، انقلاب اسلامی وضعیت مطلوب و رو به رشدی دارد. انقلاب اسلامی در مسئله امنیت و صیانت از مرزهای ملی قدرت و دستاوردهایی داشته که قابل‌ مقایسه با دوران پهلوی و قاجار نیست، امنیت و استقلال امروز ایران سرآمدی برجسته در سطح منطقه است، انقلاب اسلامی بالاترین درجه استقلال و امنیت را به ایران اسلامی به ارمغان آورده است.

امام‌ جمعه قم گفت: قدرت فرا منطقه‌ای ایران در حدی بوده که کشورهای استکباری می‌دانند دیگر نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند، قدرت فرا منطقه‌ای ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیش از گذشته تقویت می‌شود. احیای ارزش‌های دینی، فرهنگی و اخلاقی از محورهای مهم انقلاب اسلامی بوده است، باوجود برخی معضلات و مشکلات اخلاقی و فرهنگی موجود در کشور، ایران کشوری نمونه در مباحث اخلاقی و فرهنگی در سطح بین‌المللی است.

اعرافی تأکید کرد: گفتمان انقلاب اسلامی مهم‌ترین محور و شاخص انقلاب اسلامی است، انقلاب اسلامی به برکت ملت فداکار خود پایه‌ریزی تمدن جدیدی را انجام می‌دهد که در آن نواقص و ضعف‌های تمدن غرب وجود نداشته و امتیازات و ارزش‌های اسلامی را نیز در خود جای خواهد داد. انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد خود قدرتمندتر از همیشه باقی‌مانده و در 22 بهمن نیز شکوه و عظمت این نظام برای نقش بر آب‌کردن خیالات واهی سران استکبار بار دیگر به جهانیان نشان داده می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی مراجع تقلید ابراز کرد: مسئله عفاف و حجاب، مشکلات معیشتی اقتصادی مردم و معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی از مهم‌ترین دغدغه‌های مراجع تقلید در روزهای اخیر بوده است، باید در مواجهه با معاهدات و اسناد بین‌المللی موضع هوشمندانه‌ای داشته باشیم، هدف بسیاری از اسناد بین‌المللی تغییر ذائقه و فرهنگ ملت‌های هدف است.

وی ادامه داد: معاهدات بین‌المللی در کنار برخی مزیت‌هایی که دارند دارای نقاط ضعف و انحراف هستند. در مسئله برجام اروپاییان باید بدانند که صبر انقلاب مردم ایران نیز حدی داشته و ممکن است روزی به پایان برسد، اروپا چندین ماه متوالی بوده که با تعلل خود مانع از اجرای تعهدات مالی برجام شده است.

انتهای پیام/ش

خطبه های نماز جمعه قم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اروپا با بدعهدی مانع اجرای برجام شده است/مشکلات اقتصادی نباید سبب فراموشی دستاوردهای انقلاب شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..