تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید ۹۳۰ هزار تن محصولات زراعی در میاندوآب/ اقتصاد میاندوآب وابسته به بخش کشاورزی است

ساعت: 19:10 منتشر شده در مورخ: 1397/11/04 شناسه خبر: 1452027

در سمینار معرفی پایه های اصلاح شده جدید درختان میوه عنوان شد؛

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بیش از ۹۳۰ هزار تن محصول در سال زراعی گذشته در شهرستان میاندوآب تولید شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، علی دیانتی امروز در سمینار «معرفی پایه های اصلاح شده جدید درختان میوه و مزایای استفاده از آن در پروژه اصلاح، احیا و جایگزینی باغات» اظهار کرد: حفاظت از منابع تولید و پایداری تولیدات بخش کشاورزی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به افزایش تولیدات محصولات کشاورزی در این شهرستان، افزود: با وجود محدودیت های طبیعی، کاهش نزولات جوی، خسارت ناشی از عوامل غیرمترقبه و کاهش ۳۲ درصدی حق آبه بخش کشاورزی شهرستان نسبت به سال ۹۳، با تلاش کشاورزان زحمتکش منطقه و توصیه های فنی و مشاوره های کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، منجر به تثبیت و افزایش تولید محصولات کشاورزی شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد و اشتغال  شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است، گفت: میاندوآب به عنوان قطب تولید نهال کشور، در تولید نهال در سطح کشور صاحب برند است.

دیانتی تصریح کرد: بیش از ۹۳۰ هزار تن محصول در سال زراعی گذشته در شهرستان میاندوآب تولید شده است.

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: از ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی شهرستان میاندوآب نزدیک به ۱۳ هزار هکتار مربوط به سطح زیر کشت محصولات باغی است.

وی گفت: هرگونه تغییر در کشت منطقه مستلزم زمینه سازی جهت پذیرش فرهنگ تولید همسو با برنامه های سازمان جهاد کشاورزی در راستای کاهش مصرف آب آبیاری است.

دیانتی هم چنین از فعالیت بخش باغبانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب خبر داد و افزود: با پیگیری های انجام گرفته خوشبختانه بخش باغبانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب به زودی فعالیت خود را شروع می کند که امیدواریم شاهد انتقال نتایج علمی و پژوهشی محققین به بهره برداران و توسعه و شکوفایی بخش کشاورزی شهرستان باشیم.

در ادامه این سمینا لطفعلی ناصری، عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه، با تشریح مزایا، روش تولید و تکثیر پایه های رویشی جدید در درختان میوه، گفت: زود باردهی، پرباری و عملکرد بالا، سازگاری با اقلیم و خاک منطقه و مقاوم بودن به بیماری های شایع منطقه از مزایای کشت پایه های رویشی است.

وی ادامه داد: در این پایه ها بازدهی مصرف آب نسبت به پایه های بذری ۲ برابر است و سال آوری ندارند.

وی از پرداخت یارانه به نهال کاران و باغداران برای تهیه نهال رویشی توسط جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: جهت موفقیت نهالکاران منطقه، دستیابی آنان به تکنولوژی و علم تولید پایه های رویشی الزامی است.

ناصری  با اشاره به نحوه اجرا و مزایای روش آبیاری زیر سطحی در باغات، افزود: در این روش آبیاری، آب توسط لوله هایی در زیر سطح زمین بطور مستقیم در اختیار ریشه درختان قرار می گیرد و از تبخیر آب از سطح خاک جلوگیری می شود و راندمان آب آبیاری در حد قابل توجهی افزایش می یابد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید ۹۳۰ هزار تن محصولات زراعی در میاندوآب/ اقتصاد میاندوآب وابسته به بخش کشاورزی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..