تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جایگاه ویژه ایران در نظام بین الملل از برکات مهم انقلاب اسلامی است/ کسانی که با سیاست‌های غلط باعث گرانی شده‌اند از مردم عذرخواهی کنند

ساعت: 15:52 منتشر شده در مورخ: 1397/11/05 شناسه خبر: 1452364

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه اقتدار بین‌المللی ایران از برکات مهم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: ما در خواب هم نمی‌دیدیم که 40 سال یک ابرقدرت تمام توان خود را جمع کند و بر علیه کشور ما وارد کارزارهای سنگین، بی‌رحمانه و ظالمانه شود ولی در آخر به مذاکره و التماس پناه ببرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با بیان اینکه یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی اقتدار بین‌المللی و بالارفتن قدرت تحمل در برابر فشارهای بین المللی و پیدا کردن جایگاه ویژه در نظام بین الملل است، اظهار کرد: ما در خواب هم نمی‌دیدیم که 40 سال یک ابرقدرت تمام توان خود را جمع کند و بر علیه کشور ما وارد کارزارهای سنگین، بی‌رحمانه و ظالمانه شود ولی در آخر به مذاکره و التماس پناه ببرد.

وی افزود: آمریکا در برابر قدرت ایران هم در سوریه شکست خورد و ذلیلانه با دست خالی و با خرج 6 میلیارد دلار خارج شد و هم در عراق همه چیز را به ایران باخت.

امام جمعه اردبیل، بیان داشت: بعد از سقوط صدام، آمریکا نهایت تلاش خود را کرد تا حاکمیت سیاسی عراق را به دست گیرد و ایران را شکست دهد اما نتوانست و تا الان هم نتوانسته است و کسانی که در عراق سر کار آمده اند از صمیمی‌ترین دوستان ایران هستند.

وی ادامه داد: شکست آمریکا در یمن خیلی بدتر شد و لذا سنای آمریکا با تصویب یک قطعنامه خواستار پایان دادن به حمایت واشنگتن از ریاض در جنگ یمن شد. این قطعنامه به دولت ترامپ 30 روز فرصت داده تا نیروهای آمریکایی را از جنگ یمن خارج کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: از جهت تحریم نیز کاملا به این نتیجه رسیده اند که؛ اولا از این طریق، ایران در برابر آنها به رکوع نمی‌رود و تحریم از جهت تغییر رفتار ایران، آب در هاون کوبیدن است و ثانیا آنها به این نتیجه رسیده‌اند که ایران از وضعیتی که در آن بتوانند اوضاع را دگرگون کنند، گذشته است.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: یک پایگاه آمریکایی اعلام کرد که دولت ترامپ در یک ارزیابی داخلی از سیاست فشار حداکثری خود علیه ایران به این جمع‌بندی رسیده که این سیاست در تحقق اهداف اولیه خود شکست خورده است.

 عاملی ادامه داد: مرکز تحقیقات استراتژیک اسرائیل مربوط به دانشگاه تل آویو نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرد؛ «طبق دلائل و قرائن بسیار زیاد نظام ایرانی کاملا پابرجا بوده و همیشه پابرجا و مستقر خواهد ماند».

وی افزود: ظریف دو ماه پیش به آمریکا و اروپا گفت؛ «من به شما تضمین می دهم که تحریم‌های آمریکا باعث تغییر سیاست های ما نخواهد شد».

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنها در تحریم ایران یک اشتباه بسیار بزرگ مرتکب شدند و آن سوق دادن ایران به رشد و استقلال و پیشرفت بود چون تحریم سکوی پیشرفت ایران در علوم و فنون و صنایع استراتژِیک شد و سرعت پیشرفت علمی ایران در دوران تحریم یازده برابر متوسط دنیا شد. طبق اعلام مراکز علمی معتبر دنیا در سال 1390 رشد و پیشرفت علمی ایران بیست درصد افزایش یافت. همچنین طبق گزارش مراکز علمی معتبر دنیا ایران در منطقه رتبه اول سطح علمی و در کل جهان در رتبه هفدهم قرار دارد.

وی افزود: نتیجه تحریم این شد که ایران جزو ده کشوری شد که توانسته‌اند چرخه سوخت هسته‌ای تولید کنند. در سال 1389 به ما سوخت هسته‌ای 20درصد ندادند و ما به آن برای مرکز اتمی آزمایشگاهی تهران که متعلق به رادیو داروهاست احتیاج داشتیم. هزاران بیمار و ده‌ها بیمارستان ما محتاج به رادیو دارو ها بودند. آنها شرط‌های وحشتناکی برای دادن 20 درصد گذاشتند که مصداق کامل باج‌گیری و نقض حاکمیت ملی بود. جوانان و دانشمندان ما برای اولین بار تصمیم گرفتند غنی‌سازی 20 درصد را تهیه کنند.

وی گفت: آنها گفتند چنین چیزی محال است اما سال 1390 هم کشف کردیم و هم به دنیا اعلام کردیم و آنها متحیر ماندند و الان هم سایت هسته‌ای تهران با سوخت 20 درصد بومی کار می2کند.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: آنها برای تحریم‌های جدید، سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار را انتخاب کردند که با مشورت منافقین صورت گرفته بود ولی نتیجه عکس شد و دلار پایین آمد.

وی بیان کرد: با صراحت گفتند که جشن 40 ساله انقلاب را نمی‌گذاریم محقق شود که اینگونه وقت تعیین کردن از یک سیاست‌مدار بعید است اما حالا می‌بینند جشن 40 سالگی با عظمت و وسعت برگزار می‌شود.

مدیریت منطقه بدون ایران میسر نیست

وی افزود: همه این ناکامی‌ها، هم به آمریکایی‌ها و هم به اروپایی‌ها فهماند که برای مدیریت منطقه باید با ایران همراهی کنند نه تقابل. آثار این اندیشه هم تدریجا دیده می‌شود. این هفته نیویورک تایمز یک مطلب بسیار به حقی را متذکر شد و نوشت؛ «هیچ کشور مسلمانی به اندازه ایران برای ایفای نقش رهبری در منطقه مناسب نیست و اگر ترامپ مدعی ثبات خاورمیانه است باید به جای خصومت‌ورزی با ایران وارد تقابل شود».

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مشکل آمریکا با ایران در اصل توهمی است که آیپک، منافقین، عربستان و اسرائیل در ذهن ترامپ درست کرده‌اند این توهم رفته رفته درست می‌شود. مخصوصا تقاضای چندین‌باره آمریکا برای مذاکره با ایران نشان از یأس کامل آنها از تاثیر بزرگترین تحریم تاریخ است. رئیس جمهور آمریکا گفت؛ خواستار مذاکره با ایران است اما ایرانی‌ها آماده گفتگو نیستند.

وی افزود: آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت؛ در سفر به افغانستان دو نماینده آمریکا به بنده مراجعه و گفتند آمریکا می‌خواهد با شما مذاکره کند. ترامپ می‌گفت کاری خواهم کرد که ایران با پای خودش به مذاکره بیاید اما ملت ایران کاری کردند که او با پای خود به مذاکره بیاید!

وی اظهار داشت: یکی از نشانه‌ها این است که نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد نشست ورشو در لهستان برای تبادل نظر درباره چالش‌های خاورمیانه است و محلی برای بدنام کردن یا حمله به ایران نخواهد بود. این عقب‌نشینی صریح از مواضع قبلی است و از طرفی اروپا نیز اعلام کرده کانال ویژه تبادلات مالی با ایران احتمالا ظرف روزهای آینده راه‌انداری می‌شود.

خطیب جمعه اردبیل گفت: هزینه‌ای که آمریکا در این چهل سال بر علیه ایران خرج کرده یک هزینه افسانه‌ای است و لذا شکست هم یک شکست استثنایی است و دردش هم درد استثنایی است. خانم کلینتون 7 سال پیش گفت؛ ما 5 هزار نیروی زبده بر علیه ایران آموزش دادیم قطعا این نیروهای شیطانی از آن زمان به بعد بیشتر هم شده است ولی فقط آمریکا را خورده‌اند!

موفقیت‌های ایران اسلامی مرهون درایت مقام معظم رهبری است

وی اظهار داشت: این موفقیت‌ها همه مرهون درایت مقام معظم رهبری است لازم به‌ذکر است که در این مصاف دو نظریه وجود داشت؛ یکی نظریه مقام معظم رهبری که باید اصول را حفظ و تنازل نکرد و نظریه دوم متعلق به روشنفکران غرب زده و لیبرال بود که می‌گفتند شاه کلید و دسته کلید، دست آمریکاست. اما مقام معظم رهبری فرمود؛ «کلا ان معی ربی» این نتایج نشان داد که جمعی از لیبرال‌های وطنی که سال‌ها علوم سیاسی هم خوانده‌اند از سر مرعوبیت درک درستی از مسائل نداشتند و بیراهه رفتند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از این به بعد باید با یک دیپلماسی بسیار هوشمندانه، فخیمانه، حکیمانه و عزت‌مندانه ضمن حفظ اصول آمریکا را منقاد و مهار کنیم.مقام معظم رهبری در آخرین ملاقات خود با پوتین گفت؛ «یک کار مشترک ایران و روسیه، مهار دولت آمریکاست».

امام جمعه بیله سوار:کسانی که با سیاست‌های غلط باعث گرانی شده‌اند از مردم عذرخواهی کنند/ مظلومیت‌های بیله سوار نگاه ویژه مسؤولان استانی را می‌طلبد

به نقل از سبلان‌ما،حجت الاسلام اصغر جدائی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، آرامش را از نیازهای اصلی و ذاتی انسان برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه یکی از ثمرات زندگی ماشینی، اضطراب است به طوری که ازدیاد این موضوع باعث شده برخی از روانشناسان، عصر حاضر را عصر استرس بنامند.

وی افزود: انسان‌هایی که از آرامش الهی برخوردار می‌گردند، خود نیز برای دیگران آرامش‌بخش هستند و انسانی که نور ایمان به اعماق وجودش راه یافته است، نه معجزه می‌خواهد و نه دنبال برهان و استدلال می‌رود بلکه در سایه این آرامش اعتقادی به آرامش روانی هم دست می‌یابد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار ادامه داد: آرامش روانی مرحله بالایی از کمال انسانی است و زندگی انسان را غرق در بهجت و سرور می‌کند. توکل بر خدا، امید به رحمت الهی، تلاوت قرآن، ذکر و محبت الهی از عوامل مختلف آرامش روانی است.

جدائی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب مردم ایران الهام گرفته از نهضت امام حسین(ع) با رهبری یک انسان عارف، فقیه و فرزانه بود.

وی با تاکید بر دستاوردهای بسیار انقلاب اسلامی و لزوم توجه به این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها در چهل سال گذشته، گفت: در دوران رژیم طاغوت منابع زیر زمینی، نفت و سرمایه‌های ما توسط دولت‌های استکباری و استعماری غارت و چپاول می‌شد و انقلاب اسلامی بود که دست غارتگران راکوتاه کرد و داغ غارت را بر دل استکبار نشاند.

خطیب جمعه بیله سوار افزود: ایران اسلامی در عرصه‌های جهانی قدم‌های بزرگی برداشته و به موفقیت‌های غیرقابل وصفی رسیده است. ایران به عنوان یکی از کشورهای مطرح جهان، به غم بزرگ و دغدغه سنگین برای آمریکا، اسرائیل و عربستان تبدیل شده است و مسیر ایدئولوژی و آرمان‌های مقدس انقلاب، دل خیلی‌ها را به لرزه در آورده است.

وی تاکید کرد: ما در مورد آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی انقلاب هیچ تردید نکرده و نخواهیم کرد. راه و مسیر ما حق است و آنچه مردم ما را عذاب می‌دهد عملکرد و سیاست غلط بعضی از دولت‌مردان است که سبب شده فقر، بیکاری، فساد، رانت‌خواری و تبعیض گسترش یابد.

امام جمعه شهرستان بیله سوار بیان داشت: کسانی که با سیاست‌های غلط باعث بالا رفتن قیمت دلار و گرانی سرسام‌آور کالاهای ضروری شده‌اند بایستی از این مردم همیشه در صحنه عذرخواهی کنند، مردمی که پای انقلاب جان و خون دادند نباید قربانی سیاست‌های غلط شوند.

وی ادامه داد: مردم نجیب و شریف ایران اسلامی در روز ۲۲ بهمن نشان خواهند داد که همانند سال‌های گذشته از انقلاب و آرمان‌های آن حمایت خواهند کرد.

جدائی همچنین با تبیین خیانت‌های رژیم طاغوتی، تصریح کرد: نسل جوان امروز ما باید بداند در گذشته ایران بزرگ و سرافراز ما چه خبر بوده که یک انقلاب مردمی بی‌نظیر و باشکوه ایجاد شد و رژیم منحوس پهلوی را سرنگون ساخت. یکی از خیانت‌های شاه، نفوذ گسترده بهائی‌ها و صهیونیست‌ها در پست‌های کلیدی و حساس دولت بود.

وی بیان داشت: رژیم طاغوتی شاهنشاهی در راس عوامل ترویج روز افزون فساد و بزهکاری در میان مردم خصوصا جوانان بود. بی‌عدالتی، شکاف طبقاتی و تبعیض در دستگاه حاکمیت بی‌نهایت شده بود. و از سال ۱۳۴۳ به مستشاران آمریکایی حق مصونیت قضائی (کاپیتولاسیون) اعطا کرده و عملا کشور را به بیگانگان فروخته بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار در ادامه با اشاره به بحث کودک همسری افزود: ازدواج ورود به یک مرحله جدید و خاص در زندگی است به طوری که با آن، مدل و نوع زندگی تغییر اساسی پیدا می کند. ازدواج پذیرش یک مسؤولیت سنگین در زندگی است و از این‌رو ورود به این مرحله، یک‌ آمادگی و رشد ویژه‌ای را می‌طلبد.

امام جمعه بیله سوار تصریح کرد: شرط یک ازدواج موفق و صحیح، فقط بلوغ جسمی نیست، کسی که می‌خواهد یک کانون مقدسی را به نام خانواده تشکیل بدهد باید علاوه بر بلوغ جسمی به بلوغ فکری، عقلی،اجتماعی، عاطفی، اقتصادی هم رسیده باشد.

وی گفت: مادر شدن دختر کم سن و سال که خود هنوز به محبت مادر نیاز دارد اثرات روانی منفی برای آن بچه دارد که جبران‌ناپذیر است. مجلس قانون‌گذار ما بایستی در این مورد با توجه به واقعیت‌های روز جامعه تصمیم بگیرد.

جدائی ادامه داد: در اسلام عقل هم حجیت دارد، کدام عقل سلیمی قبول می‌کند که دختر بچه‌ای که هنوز به رشد عاطفی و فکری لازم نرسیده است تشکیل خانواده بدهد. لطفا از اسلام مایه نگذارید. کودک همسری با عقل و فطرت سازگار نیست. لطفا مردم را از دین بیزار نکنید چرا که کودک همسری با اصول مسلم عقلی ناسازگار است.

جدائی به محرومیت‌های و آسیب‌های موجود در بیله سوار اشاره کرد و گفت: مظلومیت‌های بیله سوار نگاه ویژه مسؤولان استانی را می‌طلبد، البته خبرهای خوشی هم از آسفالت شدن جاده‌های منتهی به این شهرستان به گوش می‌رسد که از بابت این موضوع از مسؤولان پیشاپیش تقدیر و تشکر می‌کنیم‌.

امام جمعه شهرستان بیله سوار تصریح کرد: سرطان بیماری مهلکی است که متاسفانه در منطقه ما زیاد دیده می‌شود. علل مختلفی برای آن بیان می‌شود که امیدواریم مسؤولان بهداشت و متولیان امر دقت و حساسیت فوق‌العاده نسبت به این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جایگاه ویژه ایران در نظام بین الملل از برکات مهم انقلاب اسلامی است/ کسانی که با سیاست‌های غلط باعث گرانی شده‌اند از مردم عذرخواهی کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..