تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی بی‌سرو صدا از پوسترهای جشنواره تئاتر فجر

پوستر سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و نیز پوستر بخش چهل سالگی انقلابِ این رویداد با حضور چند هنرمند قدیمی در دبیرخانه جشنواره رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، رونمایی از سه پوستر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی در دبیرخانه و بدون حضور اهالی رسانه انجام شده که دو جشنواره فیلم و تئاتر فجر ـ امسال با تقدم «فیلم» ـ بلافاصله یکی بعد از دیگری از ۱۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شوند و دور از انتظار نبوده و نیست که پیش از شروع جشنواره فیلم، تمام برنامه‌های رونمایی و نشست جشنواره تئاتر که «بین‌المللی» هم هست زودتر برگزار شود تا خبرهای جشنواره فیلم فجر، «تئاتر» را در حاشیه خود نبرد اما به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران جشنواره تئاتر فجر هم خودشان بیشتر تمایل دارند در سایه باشند چون برخلاف رویدادهای این چنینی که از هر فرصتی برای تبلیغ بیشتر و نیز جذب مخاطب و اسپانسر استفاده می‌شود، پوستر جشنواره را به همراه پوستر «۴۰ سالگی انقلاب اسلامی» بی‌سروصدا رونمایی کردند.

در این مراسم مدیرکل هنرهای نمایشی رونمایی از این پوسترها را آغاز رسمی جشنواره سی‌وهفتم تئاتر فجر اعلام کرده است.

آن‌طور که روابط عمومی سی‌وهفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر گزارش کرد؛ جلسه رونمایی از پوستر سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر ظهر روز چهارشنبه، سوم بهمن با حضور هنرمندانی چون هوشنگ توکلی، رضا بابک و مدیرانی چون شهرام کرمی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی، نادر برهانی‌مرند دبیر سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سعید اسدی دبیر بخش بین‌الملل و دیگر اعضای دبیرخانه جشنواره برگزار شد. 

 نادر برهانی‌مرند دبیر سی و هفتمین جشنواره‌ی بین المللی تئاتر فجر نیز اظهار کرد: خوشحالم که با وجود تمام مشکلات و مضایق که در جریان آن هستید به این ایستگاه مهم رسیده‌ایم. شاید این سوال پیش بیاید که چرا این جلسه در دبیرخانه برگزار شده است و در جواب باید به سمینار چهل سالگی انقلاب اشاره کنیم که از روز شنبه ششم بهمن آغاز می‌شود و ما نمی‌خواستیم رونمایی از پوستر به آن روز برسد و با خود فکر کردیم که پیش از پایان هفته به شکلی خودمانی و در محفلی صمیمی انجامش دهیم. ممکن است دوستان رسانه از ما ناراحت شوند اما روابط عمومی جشنواره گزارش این جلسه را به شکل کامل برای رسانه‌ها ارسال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حد امکانات‌مان تلاش کردیم تا در اقلام تبلیغاتی‌ مراتب زیبایی‌شناسی را در حد امکان رعایت کنیم گفت: بحث پوستر از روز نخست با توجه به حواشی‌ای که همواره داشته است از اهمیت بالایی برخوردار بود. این سه پوستر محصول ۱۰ ماه تلاش دبیرخانه است و آقای رضوانی و دوستانشان در این ۱۰ ماه ایده‌هایشان را به ما منتقل کردند و امیدارم مورد توجه هنرمندان و مدیران قرار بگیرد و اگر کم و کاستی‌ای هم داشته است به حساب من بگذارید.

در ادامه این مراسم سعید رضوانی ـ مدیر هنری و هویت بصری سی و هفتمین جشنواره‌ی بین المللی تئاتر فجر ـ درباره تکنیک استفاده شده در طراحی این ۳ پوستر گفت: ما در تکنیک و ایده‌پردازی به سمت مینیمالیسم رفتیم و در طراحی به سمت امپرسیونیسم و پست امپرسیونسم و از فرم‌هایی نزدیک به فضای تئاتری بهره بردیم و منتظر نظراتتان هستیم.

هوشنگ توکلی کارگردان و بازیگر تئاتر ایران که برای رونمایی از پوسترهای جشنواره‌ی سی و هفتم تئاتر فجر حضور پیدا کرده بود، یادآور شد: تئاتر ما در شکل جدید از ۱۳۰۴ و ۱۳۰۵ خود را نشان داد و تا امروز هم، موفقیت‌های بسیار زیادی داشته و هم، بلاهای بسیاری بر سرش آمده است.ما سه فطرت مهم در تاریخ تئاتر داشتیم و هر جا که تئاتر قرار بوده است به جایی برسد که خود را در جامعه تثبیت کند تجربیات پیشینش به دلیل مسائل سیاسی متوقف شده و تجربیات جدیدی شکل گرفته است. تجربیات هنرمندان ما در قبل از شهریور ۱۳۲۰ درخشان بوده است اما متاسفانه هیچ ردپایی از آن نیست و امیدوارم جوانان ما به دنبال این ردپاها بروند.

وی ادامه داد: بعد از کودتای ۲۸ مرداد تئاتر به سختی توانست تا انقلاب خود را نشان دهد و دوران درخشانش در ۱۰ سال پایانی پهلوی قابل توجه است. بعد از انقلاب مجددا جریان تئاتر خود را بازسازی کرد و اکنون نزدیک به ۲۰، ۳۰  هزار هنرمندفعال داریم که دغدغه‌شانتئاتر است. هر چند کمتردیده شده‌اند ولی چراغ تئاتر را بعد از سه دوره فطرت روشن نگه داشته‌اند و من و جامعه تئاتری امیدواریم اتفاقی برای آن‌ها پیش نیاید.

این هنرمند با سابقه تئاتر ایران در ادامه سخنان خود تأکید کرد: سی و هفتمین جشنواره تئاتر پر از هجمه است و به سختی خود را تعریف می‌کند و در کنار مسائل اجتماعی جلو می‌آید و مطمئنم که اگر از این بحران رد شود در سال‌های آینده تئاتر شکوفایی خواهیم داشت.

رضا بابک دیگر کارگردان و بازیگر  تئاتر هم که در این مراسم حضور داشت نیز گفت: من فکر می‌کنم ما بعد از انقلاب اتفاقات خوبی هم داشته‌ایم و از جمله آن‌ها ورود بچه‌های تئاتر به سینما بوده است و تاثیری که تئاتر روی هنرهای دیگر گذاشته است و از جمله روی موسیقی. باور کنید تئاتر چیز خوبی است، هنر شریفی است و تئاتر خوب هم زیاد است. من در کشورهای دیگر دیده‌ام که تئاتر چگونه  انسان‌سازی و اخلاق‌سازی کرده است. در تئاتر عشق هست و مهربانی هست. تئاتر آگاهی‌دهنده است و گاهی اوقات پرخاش‌گر و منتقد و باید هم باشد و اگر این‌ها را از آن بگیریم فقط بزن و بکوب می‌ماند و بشکن و بالا بنداز.

در پایان این مراسم نیز شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی اظهار کرد: اگرچه کارهای اجرایی جشنواره پیش از این شروع شده است اما رونمایی از پوستر معمولا آغازی رسمی است و امیدوارم این آغاز رسمی منجر به اتفاقاتی خوب شود.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی بی‌سرو صدا از پوسترهای جشنواره تئاتر فجر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..