تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همکاری با علمای قم برای پیاده سازی مدل علمی در بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفتگو باباشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم قابلیت اجرایی شدن کتاب و مدل برای الگویی مناسب در حوزه سلامت/ همکاری با علمای قم جهت پیاده سازی یک مدل در بیمه سلامتطاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: گسترش مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامتی یک از اقدامات مهم شش ماهه اخیر محسوب می‌شود و این مرکز در راستای حل مشکلات و مسائل بیمه‌ای مردم و ارائه راهکارهای مناسب پیش پای آ‌نها راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در کشور در زمینه کارها و مسائل مختلف تحقیقاتی گوناگون انجام می‌شود اما اینکه برای حل مشکلات اقدام موثری انجام شود این کار به خوبی در ایران اجرا نمی‌شود و مرکز ملی تحقیقات با هدف حل مسائل افراد بیمه شده مشغول به کار شده است.

موهبتی بیان کرد: به دنبال مدل علمی نظام بیمه سلامت مبتنی بر دانش هستیم که این مدل به محل اجماع صاحب نظران این بخش و افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، برسد.

لزوم در اختیار داشتن منبع بالا دستی برای ایجاد اصلاح در نظام سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: هنگامی که ما می‌خواهیم در نظام سلامت اصلاحاتی را انجام دهیم یا باید رفرنسی از اسناد بالا دستی در اختیار داشته باشیم و یا از تجربه موفق کشورهای دنیا الگو برداری کنیم.

وی اضافه کرد: در مرکز بیمه تحقیقات کتابی تدوین شده است که تجارب موفق دنیا را بررسی و بهترین ایده را به افراد پیشنهاد می‌دهد که افراد مذکور با توجه به شرایط فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اصلاحات را در نظام بیمه سلامت باید انجام دهند.

موهبتی تأکید کرد: تولید کتاب در بخش مدل‌سازی و معرفی الگو خوب است اما باید قابلیت اجرایی داشته باشد وگرنه ۱۰ سال است که در کشور کتاب نگارش و به کتابخانه‌ها منتقل می‌شود اما هرگز عملیاتی نمی‌شود.

وی ادامه داد:از تجربه‌ دنیا در مسائلی که در فضای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و تیمی ما قابلیت پیاده سازی دارد، استفاده کرده‌ایم و من معتقدم که باید یک اجماعی ایجاد شود و ما از جلساتی را با علما داشته باشیم و نظر کارشناسی آ‌نها را در زمینه‌های مختلف جویا شویم.

موهبتی با اشاره به ایکه کارشناسان هر حوزه باید به ما مدل‌های اجرایی و قابلیت عملیاتی شدن را پیشنهاد بدهند، گفت: ما باید مشکلات و مسائل مختلف خودمان را بیان کنیم و به نظرم مرکز ملی تحقیقات باید در اولین گام طرح مسئله کرده و این مرکز راهکار خود را در زمینه مشکل مطرح شده ارائه دهد تا ما از لحاظ اجرایی با مشکلی روبرو نشویم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: نظراتی که ارائه می‌شود باید صاحب نظرانی که در بطن کار قرار دارند بر روی این مسائل اجماع داشته باشند تا کارها به نحو بهتری انجام شود.

وی یادآوری کرد: باید طوری عمل کنیم که علمای قم به عنوان مجریان نسبت به مدل‌های پیشنهادی سازمان بیمه سلامت احساس مالکیت کنند که در این هنگام اگر مدیرعامل سازمان تغییری کند از این مدل به اجماع رسیده، دفاع می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود:‌ برخی از این مدل‌ها باید پس از به اجماع رسیدن علمای هر حوزه تبدیل به قانون شود که در صورت تغییر مدیر قسمتی هیچ تغییری در اجرای آنها انجام نشود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همکاری با علمای قم برای پیاده سازی مدل علمی در بیمه سلامت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..