تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلیل کاهش مراجعات به دندان پزشکی/ نبود کانال انتقال پول واردات مواد اولیه را دچار مشکل کرده است

نبود کانال انتقال پول واردات مواد اولیه را دچار مشکل کرده است / اجرای نظام خدمات جامع دندان پزشکی پس از تأیید وزیر بهداشت / کاهش مراجعات دلیل افزایش هزینه خدمات دندان پزشکیقاسم صادقی مدیر اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر علی‌رغم اینکه آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که تجهیزات دارویی و پزشکی جزو تحریم‌ها نیست اما نقل و انتقال پول از ایران به بانک‌های دنیا امکان‌پذیر نیست و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی و حتی خرید وسایل در حوزه دندان پزشکی شده است.

وی ادامه داد: برای خرید مواد اولیه به دلیل مسدود شدن کانال‌های مالی واردکنندگان تجهیزات دندان پزشکی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند،‌به‌عنوان نمونه کشور واسطه‌ای را برای تبادلات مالی انتخاب می‌کند و همین مسئله باعث افزایش قیمت مواد و تجهیزات وارداتی در کشور می‌شود.

صادقی بیان کرد: تجهیزات دندان پزشکی در حال حاضر با همکاری جامعه پزشکی و واردکنندگان با هیچ مشکل و کمبودی مواجه نیست و من به همکارانم توصیه می‌کنم جو روانی جامعه را بر هم نزده و اقدام به ذخیره‌سازی بیش از حد مواد اولیه نکنند.

مدیر اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت افزود: مجامع عمومی بین‌المللی و سازمان بهداشت و درمان باید به کشور آمریکا فشار وارد کند تا کانال مالی برای خرید تجهیزات دندان پزشکی و مواد اولیه برای ایران برقرار کند.

وی اضافه کرد: بخشی از مواد دندان پزشکی در داخل کشور تولید می‌شود و بخشی دیگر به صورت بسته‌بندی نشده وارد ایران می‌شوند و در سراسر کشور بین همکاران جامعه دندان پزشکی توزیع می‌شود.

وابستگی حوزه دندان پزشکی به مواد وارداتی

صادقی ادامه داد: عمده نیاز دندان پزشکی کشور وارداتی است و نسبت به ظرفیت کالاهای موجود در بازار و تولیدات داخلی وابستگی بیشتری به کشورهای خارجی در این حوزه وجود دارد.

مدیر اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت تأکید کرد: در حوزه پزشکی همکاران ما گام‌های خوب و اساسی در زمینه تجهیزات پزشکی برداشته‌اند اما در حوزه دندان پزشکی به دلیل مسائل خاص این حوزه، تاکنون آن‌طور که باید و شاید برای تولید محصولات تجهیزات دندان پزشکی داخلی اقدامی مؤثر به صورت مشترک و فردی انجام نداده‌ایم.

وی گفت: امیدوارم در دوره‌های جدید تولید تجهیزات دندان پزشکی در داخل کشور مقرون به صرفه شده باشد تا مشکل واردات تجهیزات و مواد اولیه برطرف شود.

اجرای نظام خدمات جامع دندان پزشکی پس از تأیید وزیر بهداشت

صادقی اظهار کرد: نظام جامع ارائه خدمات دندان پزشکی را در حوزه دندان پزشکی طراحی کرده‌ایم که پس از تأیید معاونت درمان وزارت بهداشت و شخص وزیر به دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

مدیر اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت اضافه کرد: در نظام جامع ارائه خدمات دندان پزشکی، سطح‌بندی خدمات و سیستم نظام ارجاع در نظر گرفته شده است و این‌گونه کارها در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم است.

وی اضافه کرد: با گران شدن خدمات دندان پزشکی و افزایش قیمت مواد اولیه دندان پزشکی و تجهیزات این حوزه که بیشتر در بخش خصوصی انجام می‌شود، مراجعات مردم کاهش پیدا کرده است و همکاران ما با سختی زیادی مواد اولیه دندان پزشکی و تجهیزات را از بازار فراهم می‌کنند و همین مسئله باعث بالا رفتن قیمت تمام شده خدمات دندان پزشکی می‌شود.

صادقی یادآوری کرد: در این بین بسیاری از همکاران ما باوجود افزایش هزینه‌ها، خدمات دندان پزشکی را با همان تعرفه سال گذشته به مردم ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلیل کاهش مراجعات به دندان پزشکی/ نبود کانال انتقال پول واردات مواد اولیه را دچار مشکل کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..