تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوشی 5G تاشدنی هواوی در MWC 2019 رونمایی خواهد شد

هواوی رسما اعلام کرده است که قصد دارد در همایش MWC 2019 از گوشی 5G خود که مجهز به نمایشگر تاشدنی است، پرده‌برداری کند.

صنعت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ تغییرات انقلابی به‌خود ندید و محصولات این سال شباهت بی‌چون‌وچرایی به سال‌های پیش داشتند. سال گذشته اکثر گوشی‌سازان برای طراحی محصولی با ظاهر مدرن، تصمیم گرفتند تا جایی که امکان دارد حاشیه‌های اطراف نمایشگر را کاهش دهند، اما در این بین به‌‌دلیل وجود دوربین سلفی و برخی حسگرها، محدودیت‌هایی برای کاهش حاشیه به‌وجود آمد.

از این‌رو سازندگان گوشی‌های هوشمند تصمیم گرفتند برای کاهش هرچه‌بیشتر حاشیه، در بخش بالایی نمایشگر گوشی‌هایشان یک بریدگی (یا همان ناچ) قرار دهند تا دوربین سلفی و برخی حسگرها در آن جای بگیرند. همین بریدگی به‌مرور زمان تکامل پیدا کرد و شاهد معرفی و عرضه‌ی گوشی‌هایی با بریدگی‌های کوچک موسوم به بریدگی قطره‌ای بودیم.

مقاله‌های مرتبط:

اما ظاهرا در سال ۲۰۱۹ باید کم‌کم بریدگی نمایشگر را فراموش کنیم؛ چرا که اکثر گوشی‌سازها از مدتی پیش اعلام کرده‌اند که قصد دارند نسبت به تولید گوشی با نمایشگر تاشدنی اقدام کنند. پس از اعلام چنین خبری از سوی بسیاری از شرکت‌ها ازجمله سامسونگ و ال‌جی، حال نوبت هواوی است؛ شرکتی چینی که سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی تولید گوشی دارد و اخیرا به‌صورت رسمی اعلام کرده است که در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۹ از گوشی تاشدنی خود رونمایی خواهد کرد.

هواوی تاشدنی / huawei foldable

مدل مفهومی غیررسمی از گوشی تاشدنی هواوی

به‌طور کلی پیش‌بینی می‌شود که دو مقوله‌ی نمایشگر تاشدنی و نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (5G) مهم‌ترین ترند گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ باشند. این دو عبارت که طی رویدادهای مختلف بارها از آن‌ها شنیده‌ایم، کم‌کم دارند رنگ حقیقت به‌خود می‌گیرند و به‌دست مشتریان می‌رسند. بر این اساس Huawei اعلام کرده است که قصد دارد طی هفته‌های آتی و با آغاز MWC امسال، از «نخستین گوشی 5G مجهز به نمایشگر تاشدنی» رونمایی کند.

گفتنی است که هواوی روز گذشته کنفرانس به‌نسبت کوتاهی را در شهر پکن برگزار کرد؛ در لحظات پایانی همین کنفرانس بود که شاهد انتشار تیزری کوتاه مبنی بر رونمایی از گوشی 5G تاشدنی در MWC بودیم. ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، روز گذشته در این رابطه گفت: «مشتاقانه امیدواریم که شما را در ماه فوریه در شهر بارسلونا ببینیم، جایی که ما قصد داریم از نخستین گوشی‌های 5G مجهز به نمایشگر تاشدنی، پرده‌برداری کنیم.»

نمایشگر تاشدنی یکی از ترندهای مهم گوشی‌ها در سال ۲۰۱۹ خواهد بود

از آن‌جایی که نه نویسنده‌ی اصلی این خبر و نه نگارنده‌ی زومیت به زبان چینی تسلط ندارند، نمی‌توانند به‌طور دقیق به بررسی جملات اداشده توسط ریچارد یو بپردازند. موضوع مهم دیگر این‌که مدیرعامل هواوی در صحبت‌هایش از عبارت «گوشی‌های 5G» استفاده کرده است، نه «گوشی 5G» و این موضوع کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. 

با این‌حال با در نظر گرفتن لبخند حضار و تشویق‌های آن‌ها پس از اعلام این خبر توسط مدیرعامل هواوی،‌ به‌نظر می‌رسد که چینی‌ها واقعا آمادگی این را دارند تا در ماه آینده به‌صورت کامل از گوشی تاشدنی خود رونمایی کنند. گفتنی است که گوشی تاشدنی هواوی برای دست‌یابی به فناوری 5G از مودم جدید و اختصاصی Balong 5000 استفاده می‌کند.

گوشی تاشدنی هواوی / Huawei Foldable Smartphone

سال‌ها است که شاهد انتشار اخبار و ویدیوهای منتسب به مدل‌های مفهومی گوشی‌های تاشدنی هستیم؛ پس از عرضه‌ی گوشی فلکس پای از سوی شرکت رویل، عده‌ی زیادی از کاربران از گوشی‌های تاشدنی ناامید شدند، اما همانطور که مارکوس برونلی، از معروف‌ترین یوتیوبرهای فعال در حوزه‌ی فناوری، در ویدیوی اخیرش گفته است، گوشی‌های تاشدنی هنوز به آمادگی لازم نرسیده‌اند و به‌اندکی زمان بیشتر نیاز دارند. 

پس از مدت‌ها بالاخره به‌زمانی رسیده‌ایم که بیشتر از هر موقع دیگری حس می‌کنیم عرضه‌ی گوشی‌های تاشدنی نزدیک است. پس از این‌که سامسونگ مدتی پیش در کنفرانسی از نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی تاشدنی خود پرده‌برداری کرد،‌ این‌بار نوبت به شیائومی رسید تا با ویدیویی کوتاه، توجهات را به‌سمت خود جلب کند.

باید منتظر ماند و دید که هواوی در زمینه‌های گوشی‌های تاشدنی 5G، چه در چنته دارد. نظر شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوشی 5G تاشدنی هواوی در MWC 2019 رونمایی خواهد شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..