تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه از دیوار چین عبور کنیم؟

 خبرورزشی نوشت : در آخرین مصاف تیم ملی فوتبال ایران و چین در جام ملت‌ها که سال ۲۰۰۷ انجام شد ۴ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد که سهم هر تیم دو گل بود. این بدین معنی است که چینی‌ها ۱۲ سال پیش متوجه شدند می‌توانند تیم ملی فوتبال ایران را متوقف کنند و حتماً بعد از ۱۲ سال آرزو‌های خود را بزرگ‌تر می‌بینند. تا جایی که لیپی سرمربی سرشناس تیم ملی چین می‌گوید هدف ما از ابتدا حضور در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌ها بوده است. استراتژی‌ای که البته کوتاه‌تر از هدف نهایی تیم ملی فوتبال ایران است. کارلوس کی‌روش در یادداشتی خطاب به بازیکنان تیم ملی در صفحه شخصی اش نوشته بود؛ دومی در جام ملت‌ها یعنی ناکامی.


در همه این سال‌ها همان‌طور که کارلوس کی‌روش روحیه تیم ملی را آنقدر بالا برد که تیم ملی در بازی با تیم‌هایی، چون آرژانتین، پرتغال و اسپانیا برای برد بازی کرد، لیپی هم سقف کوتاه آرزو‌های چین را بزرگ‌تر کرد و حالا آن‌ها در مصاف با ایران با همه امید و به نیت پیروزی به میدان می‌آیند.


چگونه از سد دیوار چین عبور کنیم؟
باید تهاجمی فوتبال کنیم؛ تیم ملی تا به این جای کار و در بازی‌هایی که تهاجمی بازی کرده، موقعیت‌های زیادی را روی دروازه حریفان خلق کرده است و تعداد این موقعیت‌ها آنقدر زیاد بوده که برخی از موقعیت‌ها توسط سردار آزمون و مهدی طارمی از دست رفت! به واقع موقعیت‌طلبی تیم ملی در این بازی کمک زیادی به ایران برای شکست چین می‌کند. بازی تهاجمی به این خاطر باید در دیدار با چین اجرایی شود که نباید حریف از عقب کشیدن ما بهره ببرد و به سمت دروازه ما حمله کند، چون در این صورت روحیه می‌گیرد و خط دفاعی تیم ملی ما را تحت فشار قرار می‌دهد. حملات پراکنده چین البته در برخی از دقایق قابل درک است به این خاطر که تیم ملی نمی‌تواند ۹۰ دقیقه حمله کند و حتی در برخی از دقایق بازی باید مسابقه را اداره کند.


نباید تحت تأثیر سرعت چینی‌ها قرار گیریم؛ سرعت تیمی چین بالاست که این سرعت باید اداره شود. تیم ملی اگر نبض بازی را در اختیار بگیرد، طبیعتاً می‌تواند سرعت بازی را هم تعیین کند. سرعت چینی‌ها منجر به یورش همه‌جانبه آن‌ها به سمت دروازه ما می‌شود که پاسخ دادن به این حملات و از همه مهمتر در اختیار گرفتن نبض بازی می‌تواند نظم تاکتیکی تیم ملی چین را برهم بزند و اینجاست که تاکتیک تیم ملی بر چین غلبه می‌شود.


از دست دادن موقعیت‌ها به ضرر ماست؛ از دست دادن موقعیت‌ها اگر قرار باشد در این بازی هم تکرار شود، ممکن است ضربه جبران‌ناپذیری به تیم ملی بزند. موقعیت‌ها در فوتبال امروز به سختی به دست می‌آید و باید بیشتر قدر دانسته شود. سردار آزمون می‌گوید اگر قرار بود همه موقعیت‌ها را تبدیل به گل کند الان باید در بارسا بازی می‌کرد، اما قرار نیست، چون امروز در بارسا بازی نمی‌کند، موقعیت‌ها را یکی پس از دیگری از دست بدهد و همچنین مهدی طارمی؛ مهاجمی که خیلی خوب در موقعیت قرار می‌گیرد و به خوبی موقعیت می‌سازد، اما به آسانی فرصت‌ها را از دست می‌دهد.


خط دفاعی برگ برنده هستند؛ خط دفاعی تیم ملی اگر در این بازی بدون اشتباه ظاهر شود، می‌تواند بهترین تکیه‌گاه برای دیگر بازیکنان به جهت حمله به دروازه چین و گلزنی باشد. به یاد داشته باشیم قرار نیست همیشه موقعیت‌های حریف تبدیل به گل نشود و علیرضا بیرانوند ضربات پنالتی را مهار کند.

گلزنان پیشین تیم ملی به چین پاسخ می‌دهند


راه‌های رسیدن به گل مقابل چین چیست؟
تیم ملی کشورمان امروز مقابل چین صف‌آرایی می‌کند تا با غلبه بر حریف راهی مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا شود. به همین بهانه با تنی چند از ملی‌پوشان پیشین کشورمان که سابقه گلزنی در تورنمنت‌های مختلف به چین را دارند هم‌صحبت شدیم و از آن‌ها پرسیدیم راه‌های رسیدن به گل مقابل چینی‌ها چیست؟ این پاسخ‌ها را بخوانید.


سیدمحمد علوی: تاکتیک و تکنیک ما بالاتر و بهتر است
هافبک اسبق تیم ملی در این خصوص به ما گفت: ابتدا باید بگویم بچه‌ها تمرکز خود را حفظ کنند و اسیر حرفه‌ای‌گری چینی‌ها نشوند. من هنوز باخت تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۰۴ به چین را فراموش نکرده‌ام که ۱۰ نفره شدیم. چینی‌ها سرعتی هستند، ولی از همه مهم‌تر این است که یک مربی بزرگی به نام لیپی دارند و قطعاً لیپی تیم ما را به خوبی آنالیز می‌کند. به نظرم توان فنی تیم ملی بالاتر از چینی‌هاست و ما باید چینی‌ها را اسیر تاکتیک و تکنیک بالای خودمان کنیم و قطعاً برنده می‌شویم.


آرش برهانی: باید سرعت چینی‌ها را مهار کرد
مهاجم اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: قطعاً کادر فنی تیم ملی با تجربه بالایی که دارد راه گلزنی و غلبه بر چین را خوب می‌داند. به نظرم باید سرعت چینی‌ها را مهار کرد و با استفاده از تکنیک بازیکنان به دروازه حریف رسید. فکر نمی‌کنم چین بتواند حریف خطرناکی برای ما باشد، اگرچه نباید هم این تیم را دست کم بگیریم و اگر مثل بازی‌های قبل منسجم باشیم و به خوبی خواسته‌های کادر فنی را پیاده کنیم، می‌توانیم با حذف چین به نیمه‌نهایی برسیم.


بهتاش فریبا: باید از عمق دفاع حمله کنیم
مهاجم اسبق تیم ملی در این خصوص به خبرورزشی گفت: چین مربی باتجربه‌ای دارد و نسبت به قبل خیلی پیشرفت کرده است. به نظرم چین با روش جدیدی بازی می‌کند، ولی دو مدافع وسط این تیم خوب کار نمی‌کنند و ما برای اینکه بتوانیم دروازه چین را باز کنیم باید از سد این دو بازیکن عبور کنیم و با پاس‌های عمقی شرایط شکننده‌ای را برای آن‌ها به وجود آوریم. در این صورت می‌شود دروازه حریف را باز کرد. بازیکنان ما در فاز حمله فوق‌العاده هستند و راه رسیدن به دروازه چین هم عمق خط دفاعی است.


حسن روشن: خط دفاعی چین ناهماهنگ است
مهاجم تیم ملی کشورمان در دهه ۵۰ در این خصوص گفت: خط حمله تیم ملی باید بیشتر قدر موقعیت‌ها را بداند. ما در دفاع و هافبک انسجام لازم را داریم، ولی در حمله جایی که باید از فرصت‌ها استفاده کنیم دچار اشتباهات فردی می‌شویم و اگر این ضعف برطرف شود قطعاً توان قهرمانی را خواهیم داشت. ما برتر از چین هستیم و می‌توانیم از ناهماهنگی خط دفاعی حریف استفاده بهینه‌ای ببریم، چون چین در بازی‌های گذشته خود از همین طریق ضربه خورده است.


فرشاد پیوس: فقط باید از لیپی ترسید
مهاجم تیم ملی در دهه ۶۰ و ۷۰ در این خصوص به ما گفت: چین تیم خوبی دارد، ولی به اندازه تیم ملی کشورمان پرقدرت نیست. به اعتقاد من بچه‌ها باید فقط روی تیزهوشی لیپی حساب کنند، چون او مربی باتجربه‌ای است و مقابل تایلند، نیمه مربیان را به سود خود خاتمه داد و برنده شدند. خط دفاعی چین وقتی تحت فشار قرار می‌گیرد دچار به هم ریختگی می‌شود و باید ۹۰ دقیقه توپ روی دروازه چین ریخت و از لحظه‌ها نهایت استفاده را برد تا دروازه حریف را باز کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه از دیوار چین عبور کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..