تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت شکست دستیار صوتی کورتانا را پذیرفت!

مایکروسافت شکست دستیار صوتی کورتانا را پذیرفت!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۲۰۱۷ مایکروسافت با انتشار خبری شوکه کننده اعلام کرد که برنامه دارد تا با رقیب خود یعنی آمازون همکاری داشته باید و دستیار هوشمند خود "کورتانا" را با دستیار صوتی آمازون "الکسا" یک پارچه کند، در کمتر از یک سال مایکروسافت به حرف خود جامعه عمل پوشاند و با آغاز همکاری با آمازون، کورتانا و الکسا ادغام شدند. حال ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در گفتگو با بیزینس اینسایدر اعلام کرده که این شرکت در این فکر است تا با گوگل نیز در بخش هوش مصنوعی همکاری داشته باشد. مایکروسافت می‌خواهد به جای آن که جلوی رشد دستیار گوگل بایستد، با گوگل همکاری داشته باشد و کاربرد‌های کورتانا را افزایش دهد.

مایکروسافت شکست دستیار صوتی کورتانا را پذیرفت!

در این حالت دستیار صوتی گوگل و آمازون نیز می‌توانند از قابلیت‌های منحصر به فرد کورتانا بهره ببرند و قابلیت آن‌ها بیش از پیش کاربردی‌تر شود. این نوع همکاری می‌تواند برای هر سه طرف سودمند باشد، هرچند به نظر نمی‌آید کوتانا قابلیت‌های بهتری از الکسا و دستیار صوتی گوگل داشته باشد تا بتواند به پیشرفت آن‌ها کمک کند. چندی پیش بود که در یک آزمایش جامع ۸۰۰ سوال متفاوت از کورتانا، سیری (دستیار هوشمند اپل)، الکسا و دستیار صوتی گوگل در بخش‌های اطلاعات، مسیریابی، جستار‌های محلی (مانند پیدا کردن رستوران در نزدیکی کاربر) و دستور‌های صوتی پایه پرسیده شد که در نتیجه این آزمایش IQ کورتانا در جایگاه آخر ایستاد. همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید دستیار صوتی گوگل با درک صحیح ۱۰۰ درصد سوالات و دادن پاسخ صحیح به ۸۹.۹ درصد آن‌ها در مقام اول ایستاد.

سیری، الکسا و کورتانا هر کدام با متوجه شدن حداقل ۹۹ درصد سوالات عملکردی مشابه داشتند، اما تفاوت در دادن پاسخ صحیح رقم خورد، جایی که سیری با اختلاف بیش از ۱۰ درصد نسبت به گوگل در جایگاه دوم قرار گرفت و الکسا با عملکردی نزدیک به سیری در جایگاه سوم ایستاد. کورتانا با عملکردی ضعیف‌تر تنها توانست به ۶۳ درصد سوالات جواب صحیح دهد که رقمی بسیار پایین محسوب می‌شود و به دلیل همین عملکرد پایین در جایگاه آخر ایستاد.

مایکروسافت شکست دستیار صوتی کورتانا را پذیرفت!

نکته واضح آن است که مایکروسافت خود به عملکرد نه‌چندان مطلوب کورتانا واقف است و به همین دلیل است که دست از رقابت با دستیار صوتی گوگل و الکسا برداشته و به فکر همکاری با آنان است. ساتیا نادلا خود پیش‌تر به این موضوع اقرار کرده بود که کورتانا توانایی رقابت با الکسا و دستیار صوتی گوگل را ندارد. پس از نتایج نا امید کننده پروژه ویندوز فون (سیستم عامل ویندوز برای تلفن‌های هوشمند) مایکروسافت در حوزه دستیار هوشمند نیز شکست را پذیرفته و در نظر دارد تا از کورتانا به نحوی بهتر استفاده کند.

بیشتر بخوانید: جمع بندی نمایشگاه CES 2019 | معرفی بهترین محصولات در ۱۴ بخش متفاوت +تصاویر 

انتهای پیام/

شکست دستیار صوتی کورتانا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت شکست دستیار صوتی کورتانا را پذیرفت!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..