تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حوزه وظیفه تربیت نیرو و تولید فکر را دارد/انقلاب اسلامی بر آمده از حوزه علمیه است

حوزه وظیفه تربیت نیرو و تولید فکر را دارد/انقلاب اسلامی بر آمده از حوزه علمیه استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله اعرافی،مدیر حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز در بیستمین همایش کتاب سال حوزه در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء انقلاب اسلامی را برآمده از حوزه دانست و گفت: حوزه باید به سطحی برسد که هیچ کاستی در پاسخ به نیاز‌های روز و گسترش دانش کاستی نداشته باشد.

وی افزود:در زمینه مطالعات راهبردی و مطالعات انقلاب اسلامی در حوزه قدم‌هایی برداشته شده است، البته ضعف‌هایی در این زمینه وجود دارد که باید به تدریج برداشته شود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: حوزه وظیفه تربیت نیرو و تولید فکر را دارد، جمهوری اسلامی ایران گرچه که در چهار دهه اخیر گام‌های بلندی را در زمینه علمی برداشت، اما نباید در این زمینه به وضعیت کنونی قانع باشیم، تمام شاخص‌های علمی کشور در ۴۰ سال اخیر رشد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: در برخی از تحقیقات حوزوی شاهد گسست بین نظام سنتی حوزه و نیاز‌های روز جامعه هستیم، باید پژوهشگران حوزوی به این مسئله توجه کنند. نظام سنتی علمی حوزه را باید ادامه بدهیم، اما باید به دنبال گره گشایی از مشکلات جامعه در تحقیقات خود در حوزه باشیم.

آیت‌الله اعرافی ماندن در گذشته بدون نگاه به دنیای جدید را ضعف دانست و تصریح کرد: البته باید سنت پیشین را در حوزه صیانت کنیم، در طراحی برنامه‌های حوزه به این مسئله توجه می‌شود و به دنبال توسعه مرز‌های دانش در حوزه هستیم، در درس‌های خارج مراجع عظام تقلید به مسائل جدید پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: در نمایشگاه هفته پژوهش حوزه حدود چهار هزار اثر در حوزه علوم انسانی اسلامی عرضه شد که حدود هزار و ۵۰۰ اثر از این آثار جزو آثار برجسته در این زمینه بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: از سال گذشته جشنواره مقالات علمی حوزه آغاز شد، چون تمام تحقیقات علمی به صورت کتاب عرضه نمی‌شود، حوزه مجلات علمی زیادی دارد و امیدوار هستیم که تعداد این مجلات و مقالات علمی حوزویان افزایش پیدا کند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به لزوم گسترش درس‌های خارج در حوزه اظهار کرد: ایجاد درس‌های خارج در خصوص علومی غیر از فقه و اصول در حوزه به گسترش قلمرو‌های دانش منجر می‌شود.

وی ادامه داد: باید یک تحلیل جامع از برگزاری ۲۰ دوره همایش کتاب سال حوزه صورت بگیرد تا ضعف‌های پژوهش در حوزه مشخص شود و با این تحلیل به دنبال رفع این ضعف‌ها باشیم، البته این همایش آینه تمام نمای تولید علمی حوزه نیست.

انتهای پیام/ش

همایش کتاب سال حوزه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حوزه وظیفه تربیت نیرو و تولید فکر را دارد/انقلاب اسلامی بر آمده از حوزه علمیه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..