تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جهش علمی و آموزشی گلستان در چله انقلاب اسلامی/ بیش از 100هزار پروژه ای که باعث توسعه استان شد

ساعت: 11:51 منتشر شده در مورخ: 1397/11/04 شناسه خبر: 1452032

مردم استان گلستان بعثت انقلاب را جشن خواهند گرفت ، جشنی که امکانات، تکنولوژی و پیشرفت را به رخ می کشد و نشان می دهدجهش شاخص رشد علمی استان گلستان 2 و نیم برابر شده و بیش از 100هزار پروژه توسعه استان را به همراه داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ چهل سالگی در تاریخ سیاسی و فرهنگی ما از آن جهت با اهمیت است که  تداعی کننده بلوغی است که کشور را نسبت به دشمنی ها بیمه می کند و از این جهت دشمنان شماره یک کشورمان  طی چند سال اخیر بیشترین هجمه ها را برای نرسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی به آن داشته ودارد.

اما به کوری چشم دشمنان به بهمن ماه  که زایشگاه انقلاب است ورود کرده ایم و به زودی بعثت انقلاب اسلامی را در 22 بهمن جشن خواهیم گرفت.

اما در چهل سال مقاومت و ایستادگی مردمان این سرزمین چه گذشته است که دشمنان قسم خورده ما را وادرار می کند هر روز برای نابودی اش  نقشه ها بکشند و همایش های ضد ایرانی برگزار کنند و میلیاردها دلار از بودجه مردمان گرسنه خود را برای از بین بردن کشورمان خرج کنند جز پیشرفت.

آری، مردم استان گلستان نیز بعثت انقلاب را جشن خواهند گرفت ، جشنی که امکانات، تکنولوژی و پیشرفت را به رخ می کشد و می گوید، پوچی ،حقارت  و وابستگی زمان پهلوی را به قدرت، خودکفایی و سربلندی عوض کرده اند .

حال تلاش دشمنان، مخالفان و منتقدان برای تضعیف خدمات و دستاوردهای بی‌شمار بعد از انقلاب است هرچه می خواهد باشد،  آنان به دنبال القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی هستند و متاسفانه برخی از شخصیت‌های سیاسی و مطبوعات و رسانه‌های داخلی نیز در تلاشی غیرمنصفانه، چنان وانمود می‌کنند که  جمهوری اسلامی هیچ دستاوردی نداشته و این همه پیشرفت و توسعه و عمران موجود در استان گلستان مربوط به دوره پهلوی است! در حالی که به گفته مورخ گلستانی یک هزارم خدمات و پروژه‌هایی که برای رفاه مردم در دوره جمهوری اسلامی انجام شده، در حکومت 57 ساله شاهنشاهی وجود نداشته است.

776197

فقر مطلق و محرومیت ارمغان حکومت منحوس پهلوی در استان گلستان/بیش از 100 هزار پروژه عمرانی، زیربنایی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بعد از انقلاب

غلامرضا خارکوهی مورخ و پژوهشگر گلستانی در اینباره به خبرنگار گلستان ما گفت: در تاریخ انقلابی مانند انقلاب اسلامی وجود ندارد، باید در آستانه چهل‎سالگی انقلاب برای آن سنگ تمام بگذاریم و هرکسی به اندازه توان خود در بزرگداشت و ترویج دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیان ضعف‎های رژیم شاهنشاهی بپردازد.

وی افزود: در طول چهل سال گذشته بیش از 100 هزار پروژه عمرانی، زیربنایی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در زمینه‌های مختلف، برای رفاه و آسایش مردم استان گلستان به اجرا در آمده که دستاورد بی‌نظیری در تاریخ 10 هزار ساله این منطقه است.

این مورخ گلستانی فقر مطلق و محرومیت را ارمغان حکومت منحوس پهلوی در بسیاری از شهرها و روستاهای استان گلستان همچون سایر مناطق کشور بیان می کند و می گوید: در این چهل سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، ده‌ها هزار پروژه گوناگون با هزینه میلیاردها تومان اعتبار دولتی و مردمی برای طرح‌های راهسازی روستایی و مزارع و شهرها، برق‌رسانی، سدسازی، افزایش مدارس و دانشگاه‌ها، رونق بهداشت و درمان، افزایش محصولات کشاورزی و باغی مخصوصا مقام دوم تولید گندم و مقام اول در تولید دانه‌های روغنی، به اضافه جنگلکاری، حفاظت از مراتع، احداث مراکز تولیدی و اقتصادی، اجرای طرح‌های آموزشی و فرهنگی، احداث بزرگ راه‌ها، اجرای پروژه های آبخیزداری، احداث مراکز و شهرکهای صنعتی، تقویت صنایع نظامی، گاز رسانی به شهرها و روستاها، افزایش تولید گوشت و مواد پروتئینی و لبنی و افزایش مراکز حوزوی و مساجد به اجرا در آمده که چهره استان گلستان را متحول و اینجا را به منطقه‌ای توسعه یافته تبدیل کرده است.

حال در نخستین گزارش از دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در استان گلستان سه حوزه تعلیم و تربیت، دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی و اصناف را مورد بررسی قرار می دهیم.

139209301228526471776344

ساخت 1586 باب مدرسه در چهار دهه

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیشترین فعالیت انجام شده بعد از انقلاب را مبارزه با بیسوادی بیان کرد و گفت:  میزان افراد باسواد بالای  15 سال  قبل از انقلاب اسلامی 36 درصد بود، این عدد در میانگین جهانی 69 درصد تخمین زده می‎شد و در سال 96 نرخ رشد افراد باسواد به 86 درصد در کشور رسیده و این در حالی بود که میانگین جهانی به 82 درصد رسیده بود.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب حدود 56 درصد مردم با سواد شدند در حالی که رشد سواد آموزی در جهان 13 درصد بوده است. آمار دقیقی از وضعیت سواد آموزی گروه سنی 10تا 14 سال در قبل انقلاب نداریم اما اکنون  آمار باسوادی در کشور 94/6  درصد است.

گوهری راد تصریح کرد: 999 باب مدرسه در استان گلستان(شرق ماندران قدیم) وجود داشت و به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون 2هزار و 585 مدرسه در استان فعالیت می کند .

وی با اشاره به عدالت آموزشی در استان گلستان گفت: قبل از انقلاب مدرسه شبانه‌روزی نداشتیم و در حال حاضر 68  مدرسه شبانه روزی در استان داریم  که 9هزار و 300 دانش آموز مقطع متوسطه مناطق دور افتاده را پوشش می دهد. در تمامی روستاها به جز روستاهای کمتر از 10 خانوار دارای مدرسه ابتدایی هستیم و 99/5 درصد دانش‌آموزان ابتدایی ما تحت پوشش تحصیلی قرار دارند.

گوهری راد با بیان اینکه سهم دختران از تحصیل در سال 57  نزدیک به 35 درصد بود، گفت:  اکنون این عدد نزدیک به 49/5 درصد رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه کانون فرهنگی و تربیتی درقبل از انقلاب نداشتیم، افزود: 36 کانون فرهنگی تربیتی برای فعالیت های فوق برنامه دانش آموزان روستایی و شهری داریم . 8 اردوگاه ثبت شده دانش‌آموزی هم در استان گلستان فعالیت می کنند.

وی ادامه داد:  قبل از انقلاب مدرسه استثنایی در کل استان نداشتیم و سرویسی به این دانش‌آموزان داده نمی‎شد ولی در حال حاضر یک هزارو 900 دانش‌آموز استثناییی را تحت پوشش آموزش قرار دادیم.

گوهری راد با اشاره به حوزه تربیت بدنی و سلامت گفت: هیچ سالن ورزشی در آموزش و پرورش قبل از انقلاب نداشتیم  اما اکنون 100 سالن ورزشی مختص دانش آموزان در داخل و خارج از مدارس در استان فعالیت می‌کنند.

وی متذکرشد: امروز 38 درصد از دانش آموزان دوره متوسطه ما در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش  تحصیل می کنند  و حتی تک رشته های بومی مانند دام و طیور و کشاورزی در روستاهای هدف راه اندازی کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان دانش آموزان خاطرنشان کرد: یک هزار و 800 دانش آموز تحت پوشش سرویس ایاب و ذهاب هستند تا به خاطر نداشتن هزینه رفت و آمد دانش آموزی در روستاهای کوچک ترک تحصیل نکند که اینها بعد از انقلاب شکل گرفته است.

اما درحوزه دانشگاهی  و تحصیلات تکمیلی به برکت انقلاب اسلامی کشور ما در همه شاخص های علمی به صورت قابل توجهی ارتقاء یافته است.

13971009000968 Test PhotoH

جهش شاخص رشد علمی استان گلستان

علیرضا خواجه شاهکوهی عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما، تاکید کرد: شاخص رشد علمی استان گلستان  در قبل از انقلاب یک بود و این رقم اکنون بالای 2/5 است که رشد کمی و کیفی بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

وی افزود: قبل از انقلاب دانشگاهی به شکل امروزی نداشتیم و فقط سه مرکز، تربیت تکنسین و کاردان را انجام می دادند که در حدود 280 دانشجو در منطقه بودندکه  اکنون 73 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در استان تحصیل می کنند.

خواجه شاهکوهی ادامه داد: هم اکنون بیش از 15 هزار نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی در استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه درحوزه فناوری قبل از انقلاب جایگاهی نداشتیم، افزود: اکنون پارک های علم و فناوری در استان فعالیت می کنند و 45 واحد فناوری و 37 شرکت دانش بنیان در استان که تولید کننده علم و پشتیبان صنعت این منطقه  در حال فعالیت هستند.

این استاد دانشگاه تعداد رشته‌های آموزشی قبل از انقلاب را 10 عدد بیان کرد و گفت: اکنون بیش از 180 رشته تحصیلی در حوزه‌های مختلف علمی در استان داریم که برخی در سطح کشور شاخص است. استان گلستان در رشته مهندسی پلیمر جزو 4 دانشگاه تربیت کننده این رشته است.دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان جزء10 دانشگاه مطرح کشور است.

خواجه شاهکوهی درباره تولیدات علمی نیزبیان کرد: قبل از انقلاب نشریه علمی معتبری نداشتیم اما بعد از انقلاب اسلامی 117 نشریه در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و سیاسی داریم که  تعدادی از آنها به زبان لاتین منتشر می شوند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: تعداد آزمایشگاه قبل از انقلاب در این منطقه  سه مورد بود که اکنون بیش از 30 آزمایشگاه با تجهیزات بالا و برندهای بسیار خوب داریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان با اشاره به 30 تشکل فعال در دانشگاه های گلستان ، اذعان کرد: در قبل از انقلاب تشکل فعالی در دانشگاه ها وجود نداشت.

اما به جرات می توان گفت یکی از پایه های اصلی اقتصاد کشور در استان گلستان وجود دارد چرا که تنها صادرات محصولات کشور به بیش از 28 کشور از  این استان انجام می شود.

403.media.shabestan.irOriginal13970921IMG10155618

رشد 30 برابری در ارزش افزوده تولیدات صنعتی  بعد انقلاب در گلستان

حسین طلوعیان معاون امور صنایع سازمان صمت گلستان در ادامه به خبرنگار گلستان ما، گفت: ارزش‌های افزوده صنعت در قبل از انقلاب اسلامی در این منطقه ۵۵ میلیارد تومان در سال 79 بوده که اکنون رشد 30 برابری در ارزش افزوده تولیدات صنعتی شاهد هستیم.

وی افزود: بر اساس آمار در سال  77 ارزش افزوده ما در استان 27میلیون دلار بوده که در سال 96 به میزان 225 میلیون دلار رسیده است.

طلوعیان  با بیان اینکه صادرات ما در گذشته به بیش از 5 کشور نبود، تصریح کرد: امروز  به بیش از 28 کشور صادرات محصولات داریم.

وی بیان کرد: در قبل از انقلاب کمتر از 5 محصول کشاورزی در این مناطق کشت می شده است که اکنون به 14 محصول افزایش یافته است.

طلوعیان خاطرنشان کرد:  در حال حاضر 926 واحد صنعتی در بخش صنعتی مشغول فعال هستند که قبل از انقلاب تنها 57 واحد صنعتی فعالیت می‌کردندکه رشد 16 برابری داشته است.

این مقام مسئول ابراز کرد: در بخش معدن 9 واحد فعال داشتیم که 240 هزار تن ظرفیت فعال آن بود و امروز بخش معدن، علی‌رغم تمامی محدودیت‌های اقلیمی به 59 واحد رسید و بالغ بر 2 هزار و 300 میلیون تن برداشت معدنی داریم.

معاون امور صنایع سازمان صمت گلستان با اشاره به اینکه شرکت‌های صنعتی و واحدهای صنعتی قبل از انقلاب فعال نبودند، گفت: شرکت‌های صنعتی ما در آن زمان به 3 شرکت محدود و اراضی ما حدود 200 هکتار بود که امروز 23 شهرک و نواحی صنعتی بالغ بر 2 هزار هکتار مساحت  دراستان فعالیت می‌کنند. با زیر ساختهای فراهم شده 10 تسویه خانه آب صنعتی داریم و بناست برای سایر شرکت ها نیز این مهم را فراهم کنیم.

طلوعیان  همچنین از فعالیت 15 واحد دانش بنیان صنعتی دراستان گلستان خبرداد.

وی به ایجاد خانه صنعت و معدن بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: میزان اشتغال در صنعت 62 هزار نفر است که در قبل از انقلاب تنها 2هزار نفر در بخش‌های صنعتی فعالیت می‌کردند.

معاون امور صنایع سازمان صمت گلستان  با بیان اینکه در قبل از انقلاب 4/5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در استان گلستان داشتیم گفت: اکنون این میزان بالغ بر2 هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جهش علمی و آموزشی گلستان در چله انقلاب اسلامی/ بیش از 100هزار پروژه ای که باعث توسعه استان شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..