تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«خواستگاری»؛ اولین نمایش به زبان انگلیسی روی صحنه می رود

شاهین رمضانی کارگردان نمایش «خواستگاری» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نمایشنامه این اثر  گفت: بنده این نمایشنامه را سال ۹۶ بازی کردم و خیلی دوست داشتم که خودم آن را به اجرا برسانم. داستان «خواستگاری» دقیقا به زندگی امروز ما و اکثر انسان‌هایی که در حال حاضر به دلیل عشق ازدواج نمی‌کنند بلکه ازدواج را کامل شدن خودشان می‌دانند، اشاره دارد. داستان این نمایشنامه واقعا من را جذب کرد.

کارگردان نمایش «خواستگاری» در خصوص نحوه انتخاب بازیگران تصریح کرد: برای انتخاب بازیگران فراخوان دادیم و تست لهجه و بازیگری گرفتیم در نهایت از بین ۸۰ نفر بهترین‌ها را انتخاب کردیم.

«خواستگاری»؛ اولین نمایش به زبان انگلیسی روی صحنه می رود

رمضانی با بیان اینکه این نمایش اولین نمایش به زبان انگلیسی زیر نظر مرکز هنر‌های نمایشی در تهران است، بیان کرد: کانون زبان‌، نمایش‌هایی را به زبان انگلیسی اجرا کردند، اما زیر نظر مرکز نبوده و از زبان آموزان برای اجرا استفاده کردند اما بازیگران ما به صورت حرفه‌ای آموزش‌های بازیگری دیدند، سابقه دارند و مشاورانی، چون امین رجبی کندلجی و علی یعقوب زاده ما را همراهی می‌کنند. ما تمام تلاشمان را کردیم که از نظر زبان و لهجه کارمان کیفیت بالایی داشته باشد و حتی اساتید زبان هم بتوانند از نمایش ما استفاده کنند.

این کارگردان در خصوص نحوه به وجود آمدن ایده برای اجرای این نمایش گفت: بنده ۳ سال است که به این ایده فکر می‌کنم و خیلی دوست داشتم چنین نمایشی را به اجرا برسانم. 

وی در خصوص روند و مدت زمان تمرین برای این اثرنمایشی بیان کرد: تمرین نمایش ما تقریبا ۴ ماه طول کشید. تمرین‌ها براساس کتاب‌های چخوف، مایزنر و استانیسلاوسکی بود و بازی‌ها کاملا بر اساس رئالیسم انجام شد. از ماه دوم به بعد تمرینات ما ۶ ساعت در روز بود.

رمضانی با بیان اینکه برای این نمایش، مشکلی سر راهشان نبوده، گفت: همه از این نمایش حمایت کردند البته به جز تعدادی از هنرمندان که به دلیل زبان این نمایش ما را مسخره کردند. البته برخی دوستان در عرصه تئاتر، خیلی به ما کمک کردند همچنین کل کارمندان اداره تئاتر از مدیریت گرفته تا حراست و خدمات، همه لحظه به لحظه پشتیبان من بودند.

وی در خصوص استقبال مخاطبان از این نمایش گفت:هیچ کانون زبانی به درستی از ما حمایت نکرد و فقط به دلیل پیگیری زیاد گروهمان با کلی منت پذیرفتند که برایمان پوستر بزنند.

رمضانی افزود: بلیت ما ۲۰ هزار تومان است، اما یکی از سالن ها با نگاهی تحقیرآمیز با ما گفتند که این قیمت زیاد است و قیمت باید روی ۱۰ هزار تومان باشد و ۴۰ مهمان داشته باشند. سوال من این است ۴ ماه زحمت من و گروهم که تا الان دلی کار کردند، ۲۰ هزار تومان هم نیست؟!

گفتنی است، این نمایش با بازی فرناز خوش نیت، سامان کاشفی پور، عارف قدیمی ۶ تا ۲۰ بهمن در تماشاخانه ایران تماشا میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««خواستگاری»؛ اولین نمایش به زبان انگلیسی روی صحنه می رود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..