تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار ایران به رژیم صهیونیستی جدی است!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل غرب آسیا معتقد است تحولات سوریه به سمتی حرکت کرده که به هر شکل رژیم صهیونیستی بازنده میدان خواهد بود. او می‌گوید هشدار فرمانده نیروی هوایی ارتش به صهیونیست‌ها جدی است و تل‌آویو یا ناچار است دست از این اقدامات بردارد یا اینکه بازی مرگ و زندگی را آغاز کند. متن گفت‌و‌گو با این کارشناس مسائل غرب آسیا را در ادامه می‌خوانید.

هشدار ایران به رژیم صهیونیستی جدی است!

بیشتربخوانید: هدف؛ فرودگاه تل‌آویو !

رژیم صهیونیستی در هفته اخیر دو حمله سنگین به سوریه انجام داد که آخرین موج آن سنگین‌تر بوده است. اهداف رژیم صهیونیستی در دور جدید حملاتش به سوریه چیست؟

شکست و آتش‌بس غزه و به دنبال آن استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، درگیری در پرونده سنگین مالی به همراه خانواده‌، انتخابات پیش‌رو و درگیری‌های موجود در کابینه، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به این باور رسانده که جایگاهش ضعیف شده است. در چنین شرایطی آمریکا - حداقل در حد حرف- اعلام کرده است که می‌خواهد از سوریه خارج شود. این خبر در کنار پیروزی‌های جبهه مقاومت، وحشت رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است. این رژیم احساس می‌کند که این پیروزی‌ها باعث تقویت ایران و حزب‌الله در سوریه می‌شود. نتانیاهو برای فرار از بحران‌های داخلی و هم برای اینکه نشان دهد می‌خواهد جنگ علیه ایران و حزب‌الله را در سوریه ادامه دهد تا ایران از سوریه خارج شود، هر از گاهی به مناطقی حمله می‌کند. در تازه‌ترین حملات، تل‌آویو مدعی شده که به جولان تحت اشغال رژیم صهیونیستی حمله موشکی صورت گرفته است. در مقابل صهیونیست‌ها نزدیک یک ساعت چند موضع در جنوب سوریه و ارتفاعات جولان را بمباران کردند. از حدود 41 موشکی که شلیک کردند، 38 موشک در هوا رهگیری و منهدم شد. با توجه به هشدارهای سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه و رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی دومای روسیه به صهیونیست‌ها درباره ماجراجویی‌ها در سوریه، به نظر می‌رسد برخی سامانه‌های پدافندی روسیه به کمک سامانه موشکی ارتش سوریه آمده و بسیاری از موشک‌های شلیک‌شده را در آسمان ساقط کرده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که پایگاه‌ها و انبارهای ایران را هدف قرار داده است. واکنش ایران به حملات رژیم صهیونیستی چه بوده است؟

بعد از این اتفاقات امیر نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد از این به بعد در صورت افزایش حملات، واکنش نشان خواهیم داد. سخنگوی ارتش سوریه هم اعلام کرد از این به بعد دیگر دفاع نمی‌کنیم و تل‌آویو را هم هدف قرار می‌دهیم. اظهارنظر یک امیر ارتش درباره واکنش نشان دادن به حملات رژیم صهیونیستی تقریبا نادر و حتی می‌توان گفت برای اولین بار اتفاق افتاده است. قبلا بیشتر فرماندهان سپاه پاسداران در این مسائل موضع‌گیری می‌کردند ولی این بار فرمانده نیروی هوایی ارتش صهیونیست‌ها را تهدید کرده است. روسیه هم به صهیونیست‌ها هشدار داده است و من بر همین اساس تصور می‌کنم قضیه جدی است.

با وجود موضع ایران و سوریه و همچنین هشدار روسیه، رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت چه خواهد کرد؟

رژیم صهیونیستی باید یکی از این دو راه را انتخاب کند؛ یا واقعا بازی مرگ و زندگی را انجام دهد یا اینکه فعلا سکوت کرده و از اقدامات تجاوزکارانه‌اش عقب‌نشینی کند و بیش از این روسیه، ایران و سوریه را تحریک نکند.

در مواجهه با این قطب‌بندی، آمریکا چه خواهد کرد؟ آیا نظاره‌گر خواهد بود یا مثل همیشه به دفاع از رژیم صهیونیستی می‌پردازد؟ موضع آمریکا چه خواهد بود؟

آمریکایی‌ها درصدد جنگ نیستند. ممکن است رژیم صهیونیستی را تشویق کنند و جلوی نتانیاهو را نگیرند اما ترامپ فعلا درصدد ورود مستقیم به هیچ‌گونه جنگی نیست و می‌خواهد هزینه جنگ را کاهش دهد. من تصور می‌کنم رژیم صهیونیستی بر سر دو راهی قرار گرفته است. هر دو راه هم به ضررش است؛ چه بخواهد به حملاتش ادامه دهد و چه سکوت کند. اینجا محور مقاومت و کشور سوریه پیروز میدان خواهد بود و موضع سیاسی‌اش در مذاکرات آینده با مخالفان قطعا موضع برتر و بالاتری خواهد بود.

یکی از اندیشکده‌های صهیونیستی مدعی شده که راهبرد رژیم صهیونیستی این است که این پیام را به روسیه، ترکیه و سوریه بدهد که حضور ایران در سوریه باعث ناامنی خواهد شد و منافع این کشورها را به خطر خواهد انداخت. از سوی دیگر با این حملات می‌خواهد ایران را در سوریه دچار یک جنگ فرسایشی کند. نظر شما درباره این راهبرد چیست؟

این حرف بی‌ربطی است، زیرا آمریکا هم به همین نیت وارد سوریه شد ولی نشد و نتوانست. نمی‌شود آن هم به دلیل قدرتی که در حال حاضر محور مقاومت دارد، و نمی‌تواند به این معنی که ایران و روسیه به صورت قانونی وارد سوریه شده‌اند و امکان این خواسته محقق نیست. آمریکا، ترکیه و رژیم صهیونیستی به خاک سوریه تجاوز کرده‌اند بنابراین نه رژیم صهیونیستی، نه آمریکا و نه هیچ‌کدام از این کشورها حق ندارند به ایران بگویند از سوریه خارج شود. ما به درخواست و دعوت اضطراری دولت عراق، مستشار نظامی به این کشور بردیم و به حشدالشعبی کمک کردیم. ما به دعوت رسمی سوریه وارد این کشور شدیم و تروریسم را شکست دادیم. هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ قدرت نظامی نمی‌توانند ایران را از سوریه خارج کنند. الان آمریکا خودش می‌خواهد سوریه را ترک کند. فکر می‌کنید رژیم صهیونیستی می‌تواند ما را از سوریه خارج کند؟ رژیم صهیونیستی ناتوان‌تر از آنی است که بخواهد ایران را وادار به خروج از سوریه کند.

یکی از دلایل راهبردها این است که ایران را دچار یک جنگ فرسایشی کنند. این هم به ادعاهای نتانیاهو برمی‌گردد؛ او در هر حمله‌ای ادعا می‌کند توانسته پایگاه‌های ایران را مورد هدف قرار دهد. این مساله را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

صهیونیست‌ها فقط اعلام می‌کنند اهدافی را زده‌اند. آمار هم کمتر می‌دهند و واقعا آمار خیلی زیاد نیست. مساله‌ای که نتانیاهو زیاد روی آن مانور می‌دهد، دروغ بزرگ و آشکار است. اصلا ما در سوریه حضور انبوه و مواضع و پادگان‌های مستقلی در اختیار نداریم. حضور ما در قالب اتاق جنگ مشترک است که ایران، روسیه، حزب‌الله و سوریه در آن حضور دارند. هر اتفاقی که قرار است بیفتد، با هماهنگی و اجماع کامل انجام می‌شود. نیروی زمینی ارتش سوریه مورد حمایت مستشاری ایران و حزب‌الله است و پوشش هوایی را روس‌ها می‌دهند. آماری که صهیونیست‌ها می‌دهند درست نیست. مساله دیگر بهانه آنهاست که می‌خواهند بگویند با سوریه و دولت این کشور جنگی نداریم ولی درباره ایران به دلیل اینکه دنبال نابودی رژیم صهیونیستی است، برای ممانعت از نزدیک شدنش به مرزهای فلسطین اشغالی، حق حملات پیشگیرانه داریم. مساله بعدی فریب افکار عمومی جهان است. تل‌آویو به دنیا می‌گوید در برابر ایران که از آنطرف دنیا به کنار مرز ما آمده و می‌خواهد با من بجنگد، حق دارم حمله پیشگیرانه کنم. شما هم به من کمک کنید یا حداقل جلویم را نگیرید. واقعیت این است که حضور ایران در سوریه برای مقابله با تروریست‌هایی بوده است که طی چندین سال سوریه و عراق را ویران کرده‌اند؛ تروریست‌هایی که مورد حمایت غرب و رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

آینده تحولات سوریه را چگونه می‌بینید؟

هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند ولی معادلات و داده‌های میدانی و تحلیل‌هایی که هم مخالفان هم موافقان دارند، نشان می‌دهد که پیروزی با محور مقاومت است. دولت سوریه در حال تثبیت است مساله ادلب هم از طریق مذاکرات سیاسی حل خواهد شد. مساله جایگزینی خروج آمریکا توسط ترکیه هم فعلا مطرح نیست. ترکیه خودش هم چنین ادعایی ندارد که تمام مناطقی که تحت اشغال و نفوذ آمریکایی‌ها بوده است می‌تواند پر کند. طرح‌های علنی و تحولات میدانی به نفع ماست ولی ما باید خودمان را با هرگونه تغییرات ناگهانی، خودزنی‌ها و فرار به جلوها آماده کنیم. ارتقای سطح بازدارندگی و آماده‌باش را باید همیشه حفظ کنیم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار ایران به رژیم صهیونیستی جدی است!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..