تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش مایکروسافت ورد | چگونگی ایجاد سرخط پاراگراف و ایجاد فاصله بین سطر‌ها (قسمت ۱۵)

آموزش مایکروسافت ورد | چگونگی صف بندی متن و حرکت دادن پاراگراف‌ها (قسمت ۱۴)به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از شرکت‌هایی که در زمینه ساخت و عرضه نرم افزارهای گوناگون  فعالیت چشم‌گیری داشته، شرکت مایکروسافت است. این شرکت طیف وسیعی از نرم افزار‌های کاربردی از جمله ویرایش متن، ویرایش عکس، مدیریت سایت، ابزار مهندسی و ... را تولید کرده و در قالب مجموعه Microsoft Office در دسترس کاربران سراسر جهان قرار داده است.

در این سری از جلسات آموزشی قصد داریم به نرم افزار مایکروسافت ورد بپردازیم. برنامه Microsoft Word یک برنامه تجاری-بازرگانی برای ارائه مطلب است که توسط شرکت Microsoft برای سیستم عامل‌های ویندوز و مکینتاش (نسخه ۸) نوشته و عرضه شده است. نسخه‌ای که این آموزش در قالب آن تهیه شده است Microsoft Word 2010 است. برنامه Microsoft Word ابزاری برای ارائه اطلاعات است که از انواع متن‌ها، شکل‌ها، طراحی‌ها، عکس‌ها و رسانه‌های چندگانه در کنار سایر محصولات Microsoft Office مانند Excel، پشتیبانی می‌کند.

شما می‌توانید قسمت قبلی آموزش Microsoft Word از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

بیشتر بخوانید: آموزش مایکروسافت ورد | چگونگی صف بندی متن و حرکت دادن پاراگراف‌ها (قسمت ۱۴)

آموزش گام به گام مایکروسافت ورد (Microsoft Word) / قسمت ششم چگونگی ایجاد سرخط پاراگراف در مایکروسافت ورد

نرم افزار مایکروسافت Word 2010 شکل‌هایی توپ مانند و عددی را ارائه می‌دهد که یک لیست از آیتم‌ها را به صورت منظم طبقه بندی می‌کند. این مبحث مراحلی جهت ایجاد این اشکال و ارقام را به شما آموزش می‌دهد.

تهیه‌ یک لیست از متن موجود:

خیلی راحت می‌توان سطرهایی را به صورت یک لیست با اشکال و ارقام مختلف تبدیل کرد. برای ساختن یک لیست با اشکال یا اعداد، مراحل ساده‌ زیر را انجام دهید.

مرحله اول: یک لیست از متن را که می‌خواهید اشکال یا اعداد را در آن اعمال کنید، انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید از هر کدام از روش‌های انتخاب متن استفاده کنید.

مرحله دوم: روی مثلث مربوط به دکمه‌ Bullet کلیک کنید تا یک لیست از اشکال پیش‌فرض که می‌خواهید اعمال شوند برای شما نمایش داده شود. با کلیک کردن روی شکل دلخواه می‌توانید به راحتی شکل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آموزش مایکروسافت ورد | چگونگی ایجاد سرخط پاراگراف و ایجاد فاصله بین سطر‌ها (قسمت ۱۵)

مرحله سوم: اگر می‌خواهید یک لیست با اعداد بسازید، به جای دکمه‌ bullet، روی مثلث مربوط به دکمه‌ Numbering کلیک کنید تا یک لیست از اعداد پیش‌فرض برای شما نمایش داده شود. به راحتی می‌توانید با کلیک کردن روی الگوی عددی مورد نظر، آن الگو را انتخاب و پیاده‌سازی کنید.

آموزش مایکروسافت ورد | چگونگی ایجاد سرخط پاراگراف و ایجاد فاصله بین سطر‌ها (قسمت ۱۵)

تهیه‌ لیست طی روند تایپ کردن:

می‌توانید در حین نوشتن متن، یک لیست از اعداد یا اشکال را برای خود بسازید. مایکروسافت Word 2010 به صورت اتوماتیک در حال نوشتن متن آن شکل عدد را در متن اعمال می‌کند. در ادامه مراحلی را برای ساختن لیست اشکال در حین نوشتن متن ارائه می‌دهیم:

مرحله اول: شکل * را تایپ کنید و همچنین یکی از کلیدهای SPACEBAR یا TAB را بزنید، و سپس بقیه‌ متنی را که می‌خواهید در آیتم اول در لیست باشد را بنویسید.

مرحله دوم: وقتی کار نوشتن تمام شد، کلید Enter را بزنید تا آن آیتم به صورت اتوماتیک به لیست اضافه شود و سپس آیتم بعدی را در لیست بنویسید.

مرحله سوم: برای هر آیتم، مرحله دو را تکرار کنید.

آموزش مایکروسافت ورد | چگونگی ایجاد سرخط پاراگراف و ایجاد فاصله بین سطر‌ها (قسمت ۱۵)

می‌توانید در حین نوشتن متن یک لیست از اعداد بسازید. مایکروسافت Word به صورت اتوماتیک این فرمان را مطابق با متن شما اعمال می‌کند. در این‌جا مراحلی را برای ساختن لیست اعداد " هم‌زمان با تایپ " به شما آموزش می‌دهیم.

مرحله اول: عدد ۱ را بنویسید و یکی از کلیدهای SPACEBAR یا TAB را فشار دهید و سپس بقیه‌ متنی را که می‌خواهید در لیست اعداد اولین آیتم باشد را بنویسید.

مرحله دوم: زمانی که کار تایپ کردن شما تمام شد، کلید Enter را فشار دهید تا آیتم شما به صورت اتوماتیک به لیست اضافه شود و سپس آیتم بعدی را در لیست بنویسید.

مرحله سوم: مرحله دوم را برای هریک از آیتم‌های لیست تکرار کنید.

آموزش مایکروسافت ورد | چگونگی ایجاد سرخط پاراگراف و ایجاد فاصله بین سطر‌ها (قسمت ۱۵)

می‌توانید لیست‌های ذخیره تهیه کنید. به لیست‌های ذخیره، لیست‌های چندگانه نیز می‌گویند. ساختن لیست ذخیره خیلی آسان و ساده است؛ برای قرار دادن آیتم داخل لیست‌های چندگانه، کلید Tab را فشار دهید.

آموزش گام به گام مایکروسافت ورد (Microsoft Word) / قسمت ششم

چگونگی ایجاد فاصله بین سطرها در مایکروسافت ورد

در این فصل در مورد چگونگی تنظیم فاصله‌ بین سطرها در مایکروسافت Word 2010 بحث می‌کنیم. می‌توانید با انجام چند مرحله ساده که در ادامه نشان داده شده است، فاصله بین سطرها را برحسب نیاز خود زیاد یا کم کنید. در این بخش به تنظیم فاصله بین دو سطر و تنظیم فاصله بین دو پاراگراف نیز اشاره خواهد شد.

فاصله گذاری بین سطرها:

در ادامه مراحلی برای تنظیم فاصله بین دو سطر در سند را نشان می‌دهیم.

مرحله اول: پاراگراف یا پاراگراف‌هایی را که می‌خواهید بین آن‌ها فاصله ایجاد شود را انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید از هر کدام از روش‌های انتخاب متن استفاده کنید.

مرحله دوم: روی مثلث مربوط به دکمه‌ Line and Paragraph Spacing کلیک کنید تا یک لیست برای اعمال فاصله بین خطوط برای شما به نمایش درآید. هر کدام از گزینه‌های دلخواه را می‌توانید با کلیک روی آن انتخاب کنید.

آموزش مایکروسافت ورد | چگونگی ایجاد سرخط پاراگراف و ایجاد فاصله بین سطر‌ها (قسمت ۱۵)

فاصله بین پاراگراف‌ها:

می‌توانید بین دو پاراگراف فاصله ایجاد کنید. در ادامه مراحلی را برای این کار به شما نشان می‌دهیم.

مرحله اول: پاراگراف یا پاراگراف‌هایی را که می‌خواهید بین آن‌ها فاصله بیندازید را انتخاب کنید و سپس روی نشانگر Paragraph Dialog Box که در قسمت Home tab وجود دارد کلیک کنید.

مرحله دوم: روی چرخنده‌ Before کلیک کنید تا فاصله‌ موجود قبل از پاراگراف را زیاد یا کم کنید. به همین ترتیب، برای افزایش یا کاهش دادن فاصله‌ بعد از پاراگراف انتخاب شده، از چرخنده‌ After استفاده کنید. در نهایت برای اعمال تغییرات روی دکمه‌ OK کلیک کنید.

آموزش مایکروسافت ورد | چگونگی ایجاد سرخط پاراگراف و ایجاد فاصله بین سطر‌ها (قسمت ۱۵)

همانطور که در مثال‌های قبلی دیدیم می‌توانید از گزینه‌ Line Spacing که در پنجره‌ محاوره‌ای قرار دارد برای اعمال فاصله بین خطوط استفاده کنید.

آموزش گام به گام مایکروسافت ورد (Microsoft Word) / قسمت ششم

مخاطبان عزیز دریچه فناوری باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید سوالات، مشکلات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات همین گزارش ارسال کنید تا در بخش‌های بعدی این آموزش تا حد امکان به آنها پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: قسمت اول/ چگونه کار با مایکروسافت ورد (Microsoft Word) را آغاز کنیم؟ +آموزش تصویری

انتهای پیام/

قسمت پانزدهم/ آموزش رایگان استفاده از برنامه مایکروسافت ورد (Microsoft Word) از مبتدی تا پیشرفته



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش مایکروسافت ورد | چگونگی ایجاد سرخط پاراگراف و ایجاد فاصله بین سطر‌ها (قسمت ۱۵)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..