تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمار تکان دهنده افزایش وزن در نوزادان/ چند درصد کودکان ایرانی لاغر هستند؟

حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آمار تکان دهنده افزایش وزن در نوزادان/ چند درصد کودکان ایرانی لاغر هستند؟هدایت حسینی رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی ایران در حاشیه پانزدهمین کنگره بین‌المللی تغذیه کودکان و نوجوانان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در دنیای امروز عدالت در توزیع غذا نداریم، گفت: ۸۲۰ میلیون نفر در دنیا گرسنه هستند و ۶۷۲ میلیون نفر چاق و ۱ میلیارد نفر اضافه وزن دارند که این نشان دهنده نبود عدالت در توزیع غذاست و همین بی عدالتی مشکل بسیاری در جوامع به وجود آوره است.

وی ادامه داد: ۸.۴ درصد کودکان دنیا اضافه وزن و چاقی دارند و این رقم رو به افزایش بوده و در ایران مطالعات نشان داده است که ۱۲.۵ درصد کودکان زیر ۶ سال و ۱۹.۱ درصد کودکان زیر ۲ سال چاق هستند.

حسینی افزود: در یک سال اخیر روند چاقی در کودکان ۲ برابر شده و مطالعات انستیتو تغذیه نشان می‌دهد که ۲۰.۸ درصد کودکان ایرانی اضافه وزن و چاقی دارند.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی ایران با اشاره به آمار لاغری و کمبود وزن در کودکان ایرانی گفت: ۶.۲ کودکان ایرانی به طور متوسط دچار لاغری و کمبود وزن هستند و این مسئله که بیش از ۲۰ درصد کودکان اضافه وزن دارند و ۶.۲ دهم درصد لاغر هستند، مخاطرات جدی برای آینده سازان کشور ایجاد می‌کند.

حسینی چاقی را یکی از مهمترین علل ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر دانست و گفت: در سال ۸۰، مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیر در کشور ۵۷ درصد، در سال ۹۵ این میزان به ۷۶ درصد و در سال ۹۶ که آخرین آمار مرگ و میر ایرانیان را داریم این میزان به ۸۲ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

۲۰ درصد کودکان کشور چاقی و اضافه وزن دارند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمار تکان دهنده افزایش وزن در نوزادان/ چند درصد کودکان ایرانی لاغر هستند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..