تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده از فناوری های نوین در توسعه کشاورزی ضروری است

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در بازدید اعضای این کمیسیون از دستاوردهای فناوری فضایی در پژوهشگاه فضایی ایران در گفت­وگو با خبرنگار روابط عمومی این پژوهشگاه، با بیان اینکه فناوری­ های نوین همه ابعاد زندگی بشر را متحول کرده است، گفت: بحث هوشمندسازی کشاورزی و کاربرد فناوری اطلاعات و دستاوردهای فضایی در کشاورزی، از مدت‌ها قبل در دنیا مطرح و مورد استفاده بوده ، اما در ایران از این داده ­ها چندان استفاده نشده است و از وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات برای آغاز اقداماتی در این باره باید تشکر کرد.

وی افزود: از ویژگی‌های وزیر جوان همین است که اطلاعات او به‌روز است و همین که در این حوزه احساس نیاز کرده، گروه‌های تحقیقاتی شکل داده و در حال فعالیت هستند، اما کافی نیست.

کیخا افزود: بخش دیگر مربوط به ارگان­های ذی­ربط به عنوان متقاضیان است که باید سفارش کار دهند و از این داده­ ها استفاده کنند تا با فراهم کردن ملزومات قانونی و اعتباری، زمینه استفاده از این دستاوردها فراهم شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  همچنین خاطرنشان کرد:  حوزه کاربرد اطلاعات فضایی در بخش کشاورزی و آنچه که دیدیم،  نسبت به گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست،  اما باید اقدامات بیشتری در این خصوص انجام شود.

وی به کاربردی نبودن فناوری­های نوین در کشاورزی انتقاد کرد و افزود: امروز، نیاز به شیوه­های مدیریت نوین برای حوزه­های مختلف کشور بسیار ضروری است و برای توسعه کشاورزی چاره­ای جز استفاده از این فناوری­های نوین نداریم، امروز نیاز داریم خدمات حوزه ICT از جمله داده­های فضایی در بخش کشاورزی به درستی پیاده ­سازی شود و اگر کشاورزان سودآوری خدمات ماهواره­ای را در صنعت کشاورزی درک کنند، در استفاده از این خدمات پیشگام می شوند.

وی افزود: کاربردهایی که در ارتباط با سنجش از دور در ارزیابی سطح زیرکشت و همچنین میزان مصرف آب یا گسترش آفات و امراض  مطرح شد مهم است، ولی باید تلاش شود تا همه حوزه­ها از جمله؛ شیلات، مراتع، جنگل، محیط زیست و دام از این داده­ها استفاده شود، به طوری که کشاورزان با استفاده از این داده­ها،  بتوانند با حداقل هزینه،  منافع شان را چند برابر کنند.

 رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر لزوم بهره­مندی ذی­ربطان از داده­های فناوری، اظهار کرد: همین که نیاز به داده­های حاصل از فناوری ICT را در دستگاه‌های متولی ایجاد کرده‌اند،  کار خوبی است، اما تا وضعیت مطلوب فاصله خیلی زیادی داریم و لازمه آن هم این است که خود دستگاه‌های بهره‌بردار مثل وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، سازمان محیط زیست و سازمان هواشناسی، دانش خود را در ارتباط با این حوزه به‌روز کنند و از خدمات و زیرساخت‌هایی که الان در کشور وجود دارد، استفاده کنند.

وی همچنین افزود: کاربرد فناوری اطلاعات در توسعه زندگی بشر، به­ویژه، در سال‌های اخیر نقش به‌سزایی داشته و پیش‌بینی‌ها از آینده جهان این است که بخش قابل توجهی از کسب و کارها عملاً جای خود را به کسب و کارهایی که بر پایه فناوری اطلاعات بنا شده، می د هند و کشاورزی هم نمی‌تواند از دامنه این تحولات خارج باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده از فناوری های نوین در توسعه کشاورزی ضروری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..