تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فناوری‌های مکان محور، تحولی عظیم در صنعت حمل و نقل

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی مطرح کرد؛

فناوری‌های مکان محور تحول عظیمی در صنعت حمل و نقل ایجاد می‌کندبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، درباره تشکیل کارگروه تخصصی توسعه فناوری‌های مکان محور (GIS) در گروه فضایی ستاد، بیان کرد: فناوری‌های مکان محور از جمله فناوری‌های توانمندکننده و دانش بنیان متشکل از ابرفناوری‌های نو ظهور و در حال رشد قرن ۲۱ است. این فناوری در تمام‌کشور‌های توسعه یافته جهان تدوین شده و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای آن نیز از مدت‌ها پیش آغاز شده است.

وی افزود: این فناوری‌ها در تهیه، ذخیره سازی، به هنگام سازی، بازیافت، حفظ و نگهداری، تجزیه و تحلیل، کاربرد و نمایش موثر اطلاعات مکان محور نقش اساسی دارند.

به گفته منطقی، از جمله این فناوری‌ها می‌توان به فناوری‌های اطلاعات مکانی، فناوری‌های تعیین موقعیت و ناوبری، سنجش از دور، فتوگرامتری، فناوری‌های پویشگر‌های لیزری، ژئودزی، هیدورگرافی و فناوری‌های حاصل از تلفیق موارد فوق اشاره کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، درباره کارکرد‌های بارز (GIS) در صنعت حمل و نقل، گفت: این فناوری به حفاظت از بزرگراه‌ها، مدلسازی ترافیکی، تحلیل تصادف، برنامه‌ریزی راه و ارزیابی زیست محیطی پروژه‌های راه کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ویژگی‌های فناوری‌های مکان محور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فناوری‌های مکان محور، تحولی عظیم در صنعت حمل و نقل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..