تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فضای مجازی می خواهد به جهان مجازی تبدیل شود/سومین دوره کشوری تربیت راهنمایان سوادمجازی در قم برگزار می شود

متین فرگفت:نفوذ فضای سایبری یا مجازی،در آینده درتمام زندگی بشریت رخ می‌دهد؛فضای مجازی می‌خواهد به جهان مجازی تبدیل شود و ما قرار است آدم‌ها،کاربران و هموطنان را نسبت به مصالحه دقیق بااین فضامهیا کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،احمدرضا متین‌فرمدیر مرکز سواد مجازی سازمان سراج  پیش از ظهر امروز در سومین دوره کشوری تربیت راهنمایان سواد مجازی با رویکرد نوجوانان که زیر نظر سازمان فضای مجازی سراج در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار می‌شود، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: رهبری می‌فرمایند «کار در فضای مجازی اهمیت زیادی دارد و فعالیت در آن دیر هم شده، اما نمی‌توانم به سادگی از آن بگذرم؛ باید به دنبال حرکت هوشمندانه بروید و بگردید تا دشمن را از این فضا بیرون برانید و بتارانید.»

وی با بیان اینکه باید به سواد فضای مجازی نگاهی ایجابی است،تصریح کرد: راه انداختن کمپین شکستن موبایل، اینکه نمی‌توانیم در زمین دشمن با قواره خودمان بازی کنیم، بخواهیم صرفا به حوزه فیلترینگ (به منظور مسدودسازی و نه پالایش) دست بزنیم و ... اقداماتی است که نمی‌تواند کمکی به این حوزه کند.

وی عنوان کرد: سواد رسانه به رسانه می‌پردازد، ولی در حوزه سواد فضای مجازی، آنچه که قرار است در نهضت اتفاق بیافتد، تربیت رسانه‌ای است؛ یعنی موضوع سواد فضای مجازی، انسان و تربیت آن خواهد بود.

مدیر مرکز سواد مجازی سازمان سراج ادامه داد: ادبیات فیلترینگ، ادبیات مهندسان نرم افزار و سخت افزار است که در حوزه اجتماعی ورود پیدا کرده، ولی باید عنوان شود پالایش اطلاعات و به نوعی با ادبیات خوبی با مخاطبانمان در فضای مجازی صحبت کرد.

مدیر مرکز سواد مجازی سازمان سراج اضافه کرد: دیدگاه صریح و مستقیم سازمان فضای مجازی سراج نسبت به فضای مجازی، ایجابی است؛ یعنی باید از ترساندن آدم‌ها، بدون دانش صحبت کردن و ... پرهیز کرد، چون فضای مجازی، موجودی زنده است و به همین دلیل باید آدم‌ها را برای آینده‌ای نزدیک مهیا کرد.

متین‌فر بیان کرد: مربی، متربی و محتوای آموزشی در گذشته در کشور نبود و یک سری از دوستان فقط حوزه سواد رسانه را پیگیری می‌کردند، اما الان شرایط تغییر یافته است.

متین‌فر تاکید کرد: فضای مجازی عاملی است برای تغییر که در بطن هر تغییر، فرصت و تهدید وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ فضای سایبری یا مجازی، در آینده در تمام زندگی بشریت رخ می‌دهد؛ فضای مجازی می‌خواهد به جهان مجازی تبدیل شود و ما قرار است آدم‌ها، کاربران و هموطنان را نسبت به مصالحه دقیق با این فضا مهیا کنیم.

مدیر مرکز سواد مجازی سازمان سراج ادامه داد: حدود پنج سال سازمان فضای مجازی سراج تلاش و ایستادگی کرد که نخستین کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی در ایران راه‌اندازی شود تا هر کسی در این فضا آسیب دید را کنترل کرده و او را در راستای بهبود کمک کنیم با این حال فاصله زیادی با مراکز تحقیقاتی دنیا داریم.

متین‌فر درباره اهداف سومین دوره کشوری تربیت راهنمایان سواد مجازی افزود: آشنایی با مسائل نوجوانان در فضای مجازی، تولیدِ محتوای ایجابی و کاربردی مختص نوجوانان در فضای مجازی، آشنایی با نحوه پیشگیری از آسیب‌های نوپدید از طریق قوانین کاربردی، کارآفرینی، مدیریت زمان، هدف گذاری و ... ازجمله اهداف برگزاری این دوره است.

انتهای پیام/ح

کاربران برای حضور در جهان مجازی باید آماده شوند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فضای مجازی می خواهد به جهان مجازی تبدیل شود/سومین دوره کشوری تربیت راهنمایان سوادمجازی در قم برگزار می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..