تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کسری بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش/ پیشنهاد اختصاص بخشی از درآمد وزارتخانه‌ها به امور زنان

کسری بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش/ پیشنهاد اختصاص بخشی از درآمد وزارتخانه‌ها به امور زناناولاد قباد گفت: باید نگاهی ویژه به بودجه آموزش و پرورش داشته باشیم، در حالی که اکنون بودجه با ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری مواجه است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فریده اولاد قباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گردهمایی سراسری کارشناسان امور زنان با اشاره به اینکه نماینده بودن را پست نمی‌دانم و باید در این جایگاه به مردم خدمت کرد، اظهار کرد: پیش از ورود به مجلس در منطقه ۱۰ شهر تهران مسئول امور زنان داشتم بنابراین شرایط مربوط به امور زنان را درک می‌کنم.

۱۰ هزار میلیارد تومان، کسری بودجه  آموزش و پرورش

وی به موضوع بودجه آموزش و پرورش در سال‌های ۹۶،۹۷ اشاره ادامه داد: باید نگاهی ویژه‌ به بودجه آموزش و پرورش داشته باشیم، در حالی که اکنون بودجه با ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری مواجه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سهم آموزش و پرورش در تمام حوزه‌ها باید تخصیص داده شود و این حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را باید جبران کنیم، البته سعی کردیم در حوزه نوسازی اقداماتی موثر انجام دهیم.

اولاد قباد بیان کرد: ۲۳۰ میلیارد تومان در حوزه بیمه زنان افزایش دادیم و امسال هم پنج صدم درصد از استانداری به امور زنان باید داده شود و باید دید استانداری‌ها علی رغم اینکه این موضوع قانون است چقدر آن را محقق کرده اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به همکاران کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادیم که وزارتخانه ها درصدی را به امور بانوان اختصاص دهند و همان‌طور که اقداماتی خوب در حوزه آموزش و پرورش داشتیم امیدواریم در امسال هم پیشرفت هایی را داشته باشیم.

معافیت مدارس از پرداخت آب، برق و گاز

اولادقباد به موضوع معافیت مدارس از پرداخت آب، برق و گاز اشاره و اظهار کرد: آیین نامه این موضوع از سوی سازمان برنامه و بودجه تدوین شد تا مدارس مشمول این معافیت انجام دهد اما گزارش هایی به ما از بعضی مدارس می رسد که هنوز هزینه ای، برق و گاز را پرداخت می کنند و برای حل این مشکل باید مدیر کل استان ها تعاملات را بیشتر کنند همچنین با آقای اردکانیان وزیر نیرو و آقای زنگنه وزیر نفت تعامل داشته باشیم البته امسال در قانون بودجه این موضوع لحاظ شده است البته مدارس چنانچه براساس اصلاح الگوی مصرف فعالیت داشته باشند، مشمول معافیت می شوند.

اولاد قباد در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: در سال های اول در فراکسیون زنان اقداماتی برای ارتقای جایگاه زنان همچون بازنگری کمیته های تخصصی را انجام دادیم و حتی در این کمیته آموزش هایی داده شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در ماده ۱۹۱ و ۱۹۲ برنامه ششم توسعه به موضوع عدالت جنسیتی و زیر شاخه های آن توجه شده است، اظهار کرد: یکی از مصادیق این موضوع در حوزه آموزش، توانمندسازی واجب التعلیم هاست.

تصویب لایحه حمایت کودکان و نوجوانان

اولادقباد در باره لایحه حمایت کودکان و نوجوانان گفت: این لایحه در مجلس شورای اسلامی با رایی بالا مصوب شد که یکی از موارد آن مربوط به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است که والدین آن‌ها تمکن مالی برای مدرسه رفتن آن‌ها ندارند و با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش ساز و کاری برای این موضوع تعریف کردیم و اصلاح ماده ۱۱-۱۷ در کمیسیون قضایی بررسی می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: همچنین پیگیر لایحه امنیت زنان هستیم و این لایحه برای قوه قضائیه ارسال شد؛ علاوه بر آن طرح کودک همسری در کمیسیون قضایی رد شد و در فراکسیون زنان باز هم پیگیر بررسی این موضوع هستیم.

اولاد قباد تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای مبتنی بر صحبت‌های امام راحل (ره) مبتی بر حضور زنان در کار‌ها با وزرای دستگاه‌های مختلف منعقد کردیم و براساس ۲۰ و ۲۲ قانون اساسی و مصوبه ریاست جمهوری پیگیر این موضوع هستیم تا زنان در حوزه ستاد و صف حضور داشته باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کسری بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش/ پیشنهاد اختصاص بخشی از درآمد وزارتخانه‌ها به امور زنان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..