تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مطالبات تولید کنندگان تجهیزات پزشکی/ تعدیل نیرو در کارخانه‌ها

دبیر انجمن تجهیز پزشکی و ملزومات مصرفی مطرح کرد؛

مطالبات زیاد تولید کنندگان تجهیزات پزشکی از مراکز درمانی/ تعدیل نیرو در کارخانه‌های تجهیزات پزشکی به دلیل کاهش نقدینگیمریم قاسمی دبیر انجمن تجهیز پزشکی و ملزومات مصرفی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی از وضعیتی خوب برخوردار نیستند و بستر تولید در معرض خطر افتاده است.

وی ادامه داد: در هنگام بروز حوادثی مانند زلزله اخیر کرمانشاه شرکت‌های تولیدکننده داخلی  سریعا وارد عمل شده‌ و تجهیزات پزشکی و اقلام مصرفی را به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال کرده‌ و تولیدکنندگان ملزومات مصرفی را به صورت رایگان به مناطق زلزله‌زده فرستادند.

دبیر انجمن تجهیز پزشکی و ملزومات مصرفی اظهار کرد: در واقع تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی با چنین شرایط مالی، محدودیت منابع و تأخیر در پرداخت مطالباتشان با وقوع زلزله‌ سریعا اقلام مورد نیاز مصرفی را به مناطق فرستادند.

قاسمی اضافه کرد: در حال حاضر با شرایطی که برای شرکت‌های تولیدکننده ایجاد شده، مطالبات آن‌ها از مراکز درمانی زیاد است و همین مسئله باعث دلسردی برای تولید تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی شده و به قول معروف نَفَس تولید به شماره افتاده است.

طلب بیش از  ۲ هزار میلیاردی شرکت های تجهیزات پزشکی

وی تأکید کرد: مطالبات تجهیزات پزشکی مبلغی در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که در این میان مبالغی نیز تزریق شده اما اختصاص مطالبات و توزیع آن به خوبی انجام نشده است.

دبیر انجمن تجهیز پزشکی و ملزومات مصرفی افزود: در هنگام توزیع مطالبات جامعه پزشکی مباحثی مانند کارانه و دستمزد پزشکان وجود داشته و به بخش تجهیزات پزشکی در هنگام توزیع منابع مالی ، مبالغ اندکی رسیده است و اعضای تولیدکننده تجهیزات پزشکی از نوع توزیع مطالبات و منابع مالی رضایت کافی را ندارند.

بروز مشکلات نقدینگی با پرداخت مطالبات به صورت اوراق

قاسمی گفت: پرداخت مطالبات به صورت اوراق مشکلاتی  برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی ایجاد کرده است؛ دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به صورت یکسان از این بخشنامه پیروی نمی‌کنند و هر یک درصد خاصی را به صورت نقدی پیشنهاد می‌دهند که در این میان تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی آسیب جدی را می‌بینند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه اخباری مبنی بر تعطیلی کارخانه‌های تولیدکننده‌های تجهیزات پزشکی و یا تعدیل نیروی این مراکز شنیده می‌شود که این گونه مسائل نشان از نبود سرمایه‌ در گردش و محدودیت‌های مالی در بین تولیدکنندگان دارد، زیرا تولیدکننده باید هزینه دستمزد را بدهد و مواد اولیه کارخانه خود را خریداری کند.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مطالبات تولید کنندگان تجهیزات پزشکی/ تعدیل نیرو در کارخانه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..