تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای تغییر تصویر ذهنی جوانان باید حرف نو داشت/ اولین کارنامه استانداران و وزرا در این دوره صادر شد

ابتکاربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده در گردهمایی سراسری مشاوران امور زنان سراسر کشور که عصر امروز در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد،  اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش نگاهی تخصصی و دقیق در تمام حوزه‌ها دارد و با توجه به جمیع مسائلی که در حوزه تعلیم و تربیت و کشور داریم، ایشان نگاه ویژه و محوری داشتند و این نگاه نه تنها بانوان معلم بلکه کل جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ در حوزه زنان شاهد تحولات خوبی هستیم و باید از تک تک همکاران حوزه زنان تشکر کنیم.

انقلاب بر مبنای ارزش‌های متعالی شکل گرفته است

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی ادامه داد: انقلاب بر مبنای ارزش‌های متعالی شکل گرفته است و اگر نتوانیم این ارزش‌ها و آرمان‌ها را به تحقق نزدیک کنیم، نگرانی‌هایی بسیار رخ می‌دهد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان گفت: اکنون فرصتی برای دریافتن نقاط ضعف و قوت است و باید از خطا‌ها بیاموزیم و بدانیم در چه مواردی باید کار‌های خود را تقویت کنیم.

ابتکار با اشاره به اینکه ارزش‌های متعالی در شخصیت‌های بزرگ مانند بانوی عظیم الشان فاطمه زهرا متجلی شده، گفت: باید این ارزش‌ها هرچه بیشتر تبیین شود و در جهت انعکاس صحیح و بهره گرفتن از آن پیش رویم.

با کلیشه‌ها نمی‌توان تصویر ذهنی جوانان فعلی را تغییر داد

وی با اشاره به اینکه نتوانستیم تصویر ذهنی جوانان جوانان را تحقق ببخشیم، گفت: با کلیشه‌هایی که شاید فقط در دوره‌ای تاثیر داشته نمی‌توانیم تصویر ذهنی جوانان فعلی را تغییر دهیم و باید حرف نو داشته باشیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان با اشاره به موضوع جبر و اختیار که امروزه بسیاری از جوانان معتقد هستند در آن اختیار ندارند، گفت: باید کار و مسیر درست را پیش رویم و با نیت درست حرکت کنیم تا تقدیری خوب داشته باشیم و این موضوعی مهم برای نسل جوان است.

ابتکار بیان کرد: اکنون در چند زمینه مشخص با آموزش و پرورش در حال فعالیت هستیم؛ از جمله در حوزه سیاست‌های کلان مانند حوزه خانواده همچنین در حوزه قانون برنامه ششم که به عدالت جنسیتی اشاره دارد، کار‌هایی خوب داشته‌ایم.

عدالت جنسیتی

وی با اشاره به موضوع عدالت جنسیتی، گفت: قانون اساسی ما به تساوی حقوق نیز اشاره کرده است، اکنون باید به شکاف‌ها توجه داشته باشیم و باید شاخص‌های عدالت جنسیتی را در دستور کار قرار دهیم که آموزش، بهداشت و غیره مورد توجه است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان به موضوع عدالت آموزشی و رسیدگی به موضوع دانش آموزان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: در استان‌های مرزی و مناطق محروم توجه به دانش آموزان لحاظ شده است.

حذف ورزش دانش آموزان دختران دوره ابتدایی

ابتکار با بیان اینکه موضوع ورزش دانش آموزان دختران در دوره ابتدایی حذف شده است، گفت: تابستان امسال برای ۷۶ هزار نفر معلم آموزش فشرده تربیت بدنی برگزار شد و این موضوع شکاف و معضل عدالت جنسیتی را مورد توجه قرار داد که اتفاقی بسیار خوب در آموزش و پرورش بود.

وی به موضوع گفتگوی بین نسلی هم اشاره و اظهار کرد: اختلال ارتباطی یکی از مسائل عمده خانواده ایرانی است و خانواده ایرانی دچار مشکل شنیداری و تحمل نکردن یکدیگر است، اما همین که در خانواده و از طریق آموزش و پرورش موضوع گفتگوی بین نسلی شکل گرفته است، اقدامی موثر خواهد بود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان بیان کرد: گفتگوی بین نسلی به حدی پیش رود که در آستانه چهل سالگی انقلاب آمادگی کافی برای این موضوع داشته باشیم و تکریم و مهارت گفتگوی بین نسلی در قرارداد‌های دوجانبه بین ما و آموزش و پرورش لحاظ شده است.

ابتکار بیان کرد: شورای عالی اداری در دولت تصویب کرد که ۳۰ درصد از دست‌های مدیریتی براساس شایستگی و توانمندی در اختیار بانوان قرار گیرد که اقداماتی خوب شد و اولین کارنامه استانداران و وزرا در این دوره صادر شد و به طور کلی ۶۰ درصد افزایش انتصاب خانم‌ها را داشتیم و در ستاد دستگاه‌ها در دولت انتصاب زمان ۱۶/۵ درصد رشد داشت و ارتقای جایگاه زنان در کشور مشهود است و امیدواریم آموزش و پرورش در این مسیر رتبه اول را کسب کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای تغییر تصویر ذهنی جوانان باید حرف نو داشت/ اولین کارنامه استانداران و وزرا در این دوره صادر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..