تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲۱۴۷ مدرسه شهری و روستایی در کردستان احداث شده است

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ماجد احمدی گفت: سال ۵۷ تعداد کل مدارس شهری و روستایی استان ۶۴۰ باب (۱۱۷ باب در شهر‌ها و ۵۲۳ باب در روستاها) بود.

وی افزود: مساحت فضای آموزشی مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه مناطق شهری در سال ۵۷، ۸۹ هزار و ۲۶۷ متر مربع و در مناطق روستایی نیز ۹۳ هزار و ۷۵۷ متر مربع بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان تاکید کرد: از سال ۵۷ و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هر سال تعدادی پروژه آموزشی با مشارکت خیران و منابع دولتی در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۵۷ تا سال ۹۶ تعداد مدارس شهری استان در مقاطع مختلف به ۸۱۱ مورد افزایش یافته است، یادآور شد: همچنین در این مدت تعداد مدارس روستایی مقاطع مختلف تحصیلی به یک هزار و ۹۷۶ باب رسیده است.

احمدی اضافه کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در حال حاضر مساحت کل فضا‌های آموزشی شهری در استان به ۶۸۹ هزار و ۳۵۵ متر مربع و مساحت فضا‌های آموزشی روستایی نیز به ۴۶۳ هزار و ۳۷۶ متر مربع افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: از سال ۱۳۸۵ که اعتبار برای تجهیزات مدارس در سطح استان و کشور اختصاص یافت تمام مدارسی که احداث شد به تجهیزات آموزشی از جمله کامیپوتر، پرده نمایش، پروژکشن و تخته وایت برد مجهز شده اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان افزود: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۸۷۵ مدرسه در مناطق شهری و روستایی استان وجود دارد که براساس برآورد‌های انجام شده ۳۰ درصد این تعداد که حدود یک هزار مدرسه را شامل می‌شود غیر استاندارد هستند.

وی اظهار داشت: در بیستمین سال از تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز ۱۷۰ میلیارد ریال از سوی خیران برای مدارس استان کمک جمع آوری شد که صرف پروژه‌های ساخت، نوسازی و مقاوم سازی شده است.

احمدی به وضعیت سیستم گرمایشی مدارس استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در بحث وضعیت گرمایشی مدارس، تعداد ۵۰۵ کلاس درس در استان با بخاری نفتی استاندارد گرم می‌شود که بیشتر در مناطق روستایی و دور افتاده که فاقد لوله کشی گاز هستند، قرار دارند.

وی تاکید کرد: برای تبدیل کردن این سیستم‌های گرمایشی به سیستم استاندارد به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین آن این مشکل رفع خواهد شد.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲۱۴۷ مدرسه شهری و روستایی در کردستان احداث شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..