تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش دمای آب اکوسیستم دریایی در خلیج فارس را تهدید می‌کند/ تهدید اکوسیستم دریایی فقط مربوط به صنعت نیست

افزایش دمای آب اکوسیستم دریایی در خلیج فارس را تهدید می‌کند/ تهدید اکوسیستم دریایی فقط مربوط به صنعت نیستمعاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: علاوه بر فعالیت صنعت، افزایش دمای سطح آب در خلیج فارس و دریای عمان تهدیدی برای آبزیان در این منطقه محسوب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هر ساله نشست مدیران محیط زیست استان‌های ساحلی کشور را در یکی از استان‌ها برگزار می‌کنیم که امسال این نشست در جزیره خارگ استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: علت انتخاب جزیره خارگ برای میزبانی از این نشست این است که فعالیت‌های خیلی زیادی اینجا وجود دارد و اهمیت بسیار زیادی از نظر اقتصادی و زیست‌محیطی در کشور دارد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: در جزیره خارگ گونه‌های مرجانی غنی وجود دارد و این جزیره میزبان صنایع نفتی است و چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که توسعه پایدار با همه جوانب آن مد نظر باشد و مرجان‌ها از نظر سلامت وضعیت خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: مرجان‌ها بستر بسیار خوبی را برای دیگر گونه‌ها به‌وجود می‌آورند و در واقع زیستگاهی برای زندگی دیگر گونه‌های آبزی هستند. انتظار ما از مجموعه‌ای که همه مجتمع‌های صنعتی این است که به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و مسئولیت زیست‌محیطی با کمک این صنایع این گونه‌ها را حفظ کنیم.

فرشچی تاکیدکرد: در صورتی که بررسی‌ها نشان دهد که گونه‌های مرجانی در حال نابودی و زوال هستند، با توجه به اینکه صنعت را نمی‌توانیم جابجا کنیم، بتوانیم این گونه‌های مرجانی را به زیستگاه دیگری جابجا کنیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: وضعیت سلامت مرجان‌ها برای اکوسیستم‌های دریای بسیار حائز اهمیت است و انتظار داریم صنایع در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه در منطقه خلیج فارس و دریای عمان شاهد تغییرات اقلیمی هستیم و دمای سطح آب و دریا نسبت به سال‌های قبل در حال افزایش است، این مسائل روی اکوسیستم دریایی تاثیرگذار بوده است.

فرشچی بیان کرد: مسئله تهدید اکوسیستم دریایی فقط مربوط به صنعت نیست و با توجه به افزایش دمای سطح آب نیازمند این هستیم که دقت بیشتری داشته باشیم تا آلودگی بیشتر مسئله را بغرنج‌تر نکند.

انتهای پیام/س

سفر معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به بوشهر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش دمای آب اکوسیستم دریایی در خلیج فارس را تهدید می‌کند/ تهدید اکوسیستم دریایی فقط مربوط به صنعت نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..