تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آب چشمه‌ علی به حالت اولیه خود برمی‌گردد؟

آب چشمه‌علی به حالت اولیه خود برمی‌گردد؟مرتضی ادیب زاده کارشناس باستان‌شناسی، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ارائه گزارش کاهش آب چشمه‌علی را مربوط به چند ماه پیش دانست و گفت: بر اساس آنچه در ۲۰ دی ماه سال جاری به دست ما رسیده، آخرین دبی آب چشمه‌علی ۸۴.۴ بوده و تصاویر آن نیز موجود است؛ البته ما پیش از این نگرانی‌هایمان را با شرکت مترو در میان گذاشتیم و مکاتباتی را با آن‌ها داشتیم و کتباً به آن‌ها اعلام کردیم که بدون اخذ مجوز و هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی استان تهران حق انجام اقدامات جدیدی را در محدوده چشمه‌علی ندارند، مگر اینکه قبل از هر کاری با ما هماهنگ شود یا اینکه تمهیدات لازم دیده شود و این تضمین به ما داده شود که تغییری در آب چشمه علی دیده نخواهد شد.

وی افزود: ظاهراً هفته گذشته جلسه‌ای با همین موضوع در شورایی انجام شده است که من از محتوای آن اطلاع ندارم.

امیر مصیب رحیم زاده، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ری نیز با تأیید این امر که دبی آب چشمه علی براساس آخرین گزارشی که من رسیده، ۸۱ لیتر در ثانیه بوده است، گفت: هم‌اکنون آب به میزان پیش از آغاز عملیات عمرانی برگشته است و شرکت مترو تقاضایی داشت و جلسه‌ای با حضور فرماندار، شهردار و خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد و شرکت مترو برای ادامه فعالیت خود، قول داد که عملیات عمرانی تا ۱۵ اسفند تمام شود و از آن تاریخ به بعد آب چشمه به حالت اولیه خود برگردد.

گفتنی است آب چشمه علی در سال‌های اخیر و با تلاش مترو برای راه‌اندازی خط ۶ متروی تهران دستخوش اقدام شرکت مترو برای عملیات‌های عمرانی شده و تا حدودی از رونق افتاده است؛ البته مسئولان به دفعات قول داده‌اند که آب این چشمه به حالت اولیه خود برخواهد گشت.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آب چشمه‌ علی به حالت اولیه خود برمی‌گردد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..