تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپلیکیشن‌های تبلیغاتی بیش از ۸ میلیون بار در گوگل پلی دانلود شده‌اند

برنامه‌های تبلیغاتی که خود را به‌عنوان برنامه‌های کاربردی در Google Play معرفی می‌کنند، به تعداد بالایی توسط کاربران ناآگاه دانلود و نصب می‌شوند.

بعد از خبر شناسایی ۸۵ برنامه‌ی تبلیغاتی برای اندروید توسط تیم تحقیقاتی شرکت Trend Micro، حالا دسته‌ای دیگر از نرم‌افزارهای جعلی در گوگل پلی که تنها برای مقاصد تبلیغاتی ساخته شده‌اند، توسط محققان امنیت سایبری ESET شناسایی شده است. ۹ برنامه از این مجموعه معرفی شده است که برخی از آن‌ها حدود ۵۰۰ هزار بار و برخی دیگر بیش از یک میلیون‌بار دانلود شده‌اند که در مجموع بیش از ۸ میلیون‌بار توسط کاربران روی گوشی‌های اندرویدی نصب شده‌اند. همه‌ی این برنامه‌ها به‌عنوان ابزارهای کنترل از راه دور وسایل الکترونیکی معرفی شده‌اند، مانند کنترل دستگاه‌های تهویه مطبوع یا کنترل دستگاه‌های تلویزیونی و گیرنده‌های ماهواره‌ای؛ که همگی توسط یک توسعه‌دهنده به‌نام Tools4TV نوشته شده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

لوکاس استفانکو، محقق بدافزارها در شرکت ESET می‌گوید که هیچ‌گونه قابلیت مورد نظر در هیچ‌یک از برنامه‌ها وجود ندارد. او می‌گوید که این برنامه‌ها هنگام اجرا، کُدهای ناخواسته‌ای را از دید کاربر مخفی نگاه می‌دارند، تبلیغات متعددی را به نمایش می‌گذارند اما هیچ‌گونه عملکرد کنترلی روی دستگاه‌های الکترونیکی در اختیار کاربر نمی‌گذارند. محبوب‌ترین این برنامه‌ها که به‌عنوان یک برنامه‌ی کنترل از راه دور همه‌کاره برای انواع برندهای سازنده تلویزیون خود را معرفی می‌کند و با عنوان Remote Control For TV and Home Electronics در گوگل پلی وجود دارد، از ۲۸ ژوئن سال ۲۰۱۸ تاکنون، بیش از ۵ میلیون‌بار توسط کاربران روی گوشی‌های اندرویدی نصب شده است.

استفانکو در ادامه توضیح می‌دهد این برنامه‌ها که حاوی قابلیت‌های تبلیغاتی هستند، از زمان ارائه در گوگل‌پلی هیچ‌گاه به‌روزرسانی نشده‌اند. او اضافه کرد که ممکن است این موضوع در مورد دیگر برنامه‌های تبلیغاتی صادق نباشد و امکان به‌روزرسانی برنامه‌های دیگر توسط توسعه‌دهندگان آن‌ها در آینده وجود خواهد داشت. این موضوع در تاریخ ۱۱ ژانویه توسط استفانکو به گوگل اطلاع داده شده است که خوشبختانه مسئولان Play Store به این موضوع رسیدگی کرده و برنامه‌های تبلیغاتی را از Google Play حذف کرده‌اند. اگر شما در گذشته ابزارهای گروه توسعه‌دهنده‌ی Tools4TV را نصب کرده‌اید، هرچه سریع‌تر آن‌ها را از دستگاه خود حذف کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپلیکیشن‌های تبلیغاتی بیش از ۸ میلیون بار در گوگل پلی دانلود شده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..