تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش روسیه به مذاکرات صلح آمریکا با طالبان

 روند مذاکرات آمریکا با گروه طالبان به‌صورت موقت به‌تعلیق در آمده بود اما با سفر اخیر «زلمی خلیلزاد» به قطر رایزنی‌ها بین آمریکا و طالبان از سر گرفته شده است.

طالبان تصریح کرد، این گروه تنها به‌شرط مذاکره درباره خروج نیروهای خارجی گفت‌وگوها با آمریکا را از سر گرفته و منابع خبری نیز محور این دور از مذاکرات را خروج نیروهای خارجی از افغانستان عنوان کردند.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در واکنش به این موضوع تصریح کرد که کشورش از آغاز مذاکرات آمریکا درباره خروج نیروهای خارجی با طالبان استقبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که مسکو مذاکرات آمریکا با طالبان را درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان اقدامی مثبت و سازنده می‌داند.

نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان اظهار داشت:  قرار است «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان بار دیگر تا ماه آینده میلادی از روسیه دیدار کند.

وی افزود: ما آماده‌ایم تا بار دیگر درباره روند صلح با زلمی خلیلزاد گفت‌وگو کنیم.

کابلوف تصریح کرد که دولت روسیه در نظر دارد تا دور دوم مذاکرات صلح مسکو را برگزار کند اما هنوز تاریخ برگزاری آن مشخص نشده است.

این در حالی است که پیش از این نیز زلمی خلیلزاد برای هماهنگی در تلاش‌های صلح به روسیه سفر کرده بود که دستاورد قابل ملاحظه‌ای را در پی نداشته است.

دولت افغانستان از شرکت در دور نخست نشست صلح مسکو که با حضور اعضای دفتر سیاسی طالبان برگزار شد خودداری و روسیه را به حمایت سیاسی از این گروه متهم کرد.

کارشناسان معتقدند که برگزاری دوباره نشست صلح مسکو اگر بدون هماهنگی با دولت افغانستان برگزار شود نتیجه قابل ملاحظه‌ای را در پی نخواهد داشت.

52311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش روسیه به مذاکرات صلح آمریکا با طالبان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..