تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از ورود سرمایه گذاران و بنگاه‌های اقتصادی توانمند به استان استقبال و حمایت می‌کنیم

از ورود سرمایه گذاران و بنگاه‌های اقتصادی توانمند به استان استقبال و حمایت می‌کنیماستاندار خراسان رضوی گفت:از ورود سرمایه گذاران و بنگاه‌های اقتصادی نامدار و توانمند با همه امکانات حمایت می‌کنیم. به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در دیدار محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: طرح توسعه اقتصادی استان را با تقسیم بندی خراسان رضوی به ۱۲ منطقه کلید زدیم و تا کنون برای هفت منطقه معین اقتصادی تعیین شده است.


وی تصریح کرد: در واقع در این طرح، توانمندسازی جوامع محلی با ظرفیت و پول‌های خرد مردم منطقه و ورود سرمایه گذاران و بخش‌های اقتصادی قوی دنبال می‌کند.


  استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت و توان خراسان رضوی از جمله سپرده‌های بانکی قابل توجه، نیروی انسانی دانش آموخته و منابع و سرمایه‌های خرد قابل توجه در کنار ظرفیت‌های وسیع مناطق مختلف اعم از گردشگری و کشاورزی، صنعتی ومعدنی، گفت: نمی‌توان بویژه در شرایط کنونی با تنگنا‌های دولت و منابع محدود مالی کار و اقدامی موثر انجام داد باید از ظرفیت و توان بخش مردمی و بنگاه‌های نامدار و توانمند در سطح استانی و ملی بهره گرفت.


  رزم حسینی با اشاره به منابع تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و سهم اولیه خراسان رضوی از این منابع که ۶۱۰ میلیارد تومان تعیین شده بود، افزود: با تغییر نرخ ارز این رقم به حدود یک هزار میلیارد تومان می‌رسد که می‌توان از آن در ترکیب با طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای توسعه مناطق محروم و روستایی و ارتقا معیشت و اشتغال آن‌ها بهره برد.


  وی با بیان اینکه از این تسهیلات تا کنون حدود ۳۲۰ میلیارد آن تخصیص و توسط بانک‌ها با متقاضیان عقد قرارداد و توزیع شده است، تصریح کرد: باید بخش باقیمانده را به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که به اجرای طرح توسعه اقتصادی استان کمک کند.


استاندار خراسان رضوی گفت: این طرح فرصتی مغتنم برای تقویت و توسعه مناطق روستایی و جلوگیری از رشد بی رویه مهاجرت و حتی معاجرت معکوس به روستاهاست و امید است از این منابع بتوانیم در این راستا با جهت دهی درست به خوبی بهره گیریم.

در حال توسعه الگوی قلعه گنج کرمان به نقاط مختلف کشور هستیم

محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هم در این جلسه گفت: هم اکنون در حال توسعه طرح قلعه گنج کرمان که امروز تبدیل به یک الگوی کشوری شده در نقاط مختلف هستیم.


وی تصریح کرد: هم اکنون در حال شناسایی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور هستیم تا ظرفیت و توان آن‌ها را در خدمت توسعه مناطق مختلف به کار گیریم.


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: از سویی موضوع خیرین توسعه را نیز با جدیت دنبال می‌کنیم، زیرا با شرایط کنونی با منابع دولتی نمی‌توان انتظار کار موثری داشت و در این راستا تلاش می‌کنیم از توان نهاد‌های نیمه دولتی و دولتی و مجموعه هایی، چون بنیاد برکت و آستان قدس رضوی و مانند آن و نیز ظرفیت مردم بهره گیریم.


امید افزود: امروز مشکل جدی ما عدم انسجام در بین این بخش هاست که اگر این‌ها در کنار هم قرار گیرند خود توان قابل توجهی می‌شود که می‌توانند با تمرکز بر مناطق مختلف اقتصادی زمینه توسعه و تحول در آن‌ها را فراهم کنند.


وی با اشاره به تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی تصریح کرد: در این حوزه خط قرمز ما آن است که این منابع فقط باید در حیطه مناطق محروم و روستا‌ها صرف شود و اشتغال ایجاد کند.


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: با جدیت انحرافات را رصد و جلوی آن‌ها را می‌گیریم و باید بدانید که این منابع یک فرصت خوب برای مناطق روستایی و توسعه آنهاست و خلا اشتغال روستایی را می‌تواند تا حدی جبران کند.


امید با بیان اینکه در خراسان رضوی نتیجه و اثر این منابع مطلوب بوده است، افزود: با این حال تجدید نظر مجددی در طرح‌ها و هدف گذاری‌ها می‌تواند به رشد و جهش استان کمک مطلوبی نماید.

انتهای پیام//ج.ر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از ورود سرمایه گذاران و بنگاه‌های اقتصادی توانمند به استان استقبال و حمایت می‌کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..