تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خون ۱۶۱ ايراني خيلي «نادر» است!

خون 161 ايراني خيلي «نادر» است!

خبرگزاري آريا – سخنگوي سازمان انتقال خون از وجود ۱۶۱ دارنده خون خيلي نادر در کشور خبر داد و گفت: در دو سال ۹۶ و ۹۷ تعداد ۱۲۱ کيسه خون نادر يا خيلي نادر براي بيماران نيازمند، ذوب و به مراکز درماني ارسال شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا ، دکتر بشير حاجي‌بيگي در گفتگو با ايسنا با اشاره به برنامه ملي خون هاي نادر و ايجاد آزمايشگاه ايمونوهماتولوژي و انجماد خون در کشور، گفت: طبق تعاريف بين‌المللي خون نادر داراي فراواني کمتر از يک در پنج هزار و يک در ۱۰ هزار نفر جمعيت است که يا داراي آنتي‌ژن‌هاي گروه فرعي خون و يا فاقد حداقل پنج آنتي‌ژن گروه فرعي با شيوع بالا است.
وي افزود: هدف سازمان انتقال خون از اجراي برنامه ملي خون‌هاي نادر و ايجاد آزمايشگاه انجماد خون‌هاي نادر، اين بود که بتواند از شناسايي، ذخيره مناسب و ارائه به موقع خدمات لازم به بيماران نيازمند خون‌هاي نادر اطمينان داشته باشد. بر همين اساس آزمايشگاه ايمونوهماتولوژي و انجماد خون‌هاي نادر ايران، در قالب برنامه ملي خون‌ هاي نادر تاکنون حدود ۴۰ هزار اهداکننده خون را از نژاد و قوميت‌هاي متفاوت از پايگاه‌هاي سراسر کشور تعيين کرده و مورد شناسايي قرار داده که از بين آن‌ها حدود ۱۷۰۰ نفر به عنوان دارندگان خون نادر در کشور شناسايي شده‌اند.
حاجي‌بيگي با بيان اينکه از ميان اين افراد بر حسب نياز و امکانات‌مان، تعدادي فراخوان شدند و خون آنها به صورت ذخيره در بخش انجماد نگهداري مي‌شود، ادامه داد: در مواردي که بيماري به اين گروه‌هاي خوني نياز داشته باشد، آن را به اداره کل انتقال خون و ساير مراکز درماني ارسال مي‌کنيم تا مورد استفاده قرار گيرد. به عنوان مثال در دو سال ۹۶ و ۹۷ تعداد ۱۲۱ کيسه خون نادر يا خيلي نادر براي بيماران نيازمند، ذوب و به مراکز درماني ارسال شده است.
سخنگوي سازمان انتقال خون کشور درباره ميزان افراد داراي گروه خوني خيلي نادر در کشور نيز گفت: تاکنون تعدادي از اهداکنندگان مورد بررسي به عنوان گروه خوني خيلي نادر شناسايي شده‌اند. از بين افراد شناسايي شده مجموعا ۱۶۱ نفر در کشور داراي گروه خوني خيلي نادر هستند.
حاجي‌بيگي تاکيد کرد: طبق برنامه‌ريزي‌هايمان آزمايشگاه انجماد خون انتقال خون به زودي به برنامه اطلاعاتي گروه خون نادر مجهز شده و مي‌تواند شبکه کاملي از بانک اطلاعاتي خون‌هاي نادر شناسايي شده را براي تبادل اطلاعات اهداکنندگان داراي خون‌ نادر در مواقع مورد نياز ايجاد کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خون ۱۶۱ ايراني خيلي «نادر» است!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..