تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فوايد بي نظير آلوئه ورا براي سلامتي

فوايد بي نظير آلوئه ورا براي سلامتي

خبرگزاري آريا –
آلوئه ورا,خواص آلوئه ورا,فوايد آلوئه ورا
آلوئه ورا يک مرطوب کننده است و خواص ضد پيري دارد
آلوئه ورا يک گياه محبوب دارويي است که براي هزاران سال براي درمان جراحات پوست، مانند سوختگي ها و زخم ها از آن استفاده شده است. با اين حال خواص درماني ديگر اين گياه به دليل وجود آنتي اکسيدان هايي که در خود دارد، شايد هنوز به طور کامل شناخته شده نباشد.
گياه آلوئه ورا
آلوئه ورا گياهي بي‌ساقه‌ است. البته برخي از آن‌ها داراي ساقه‌اي بسيار کوتاه هستند. گياه آلوئه ورا ۶۰ تا ۱۰۰ سانتيمتر رشد مي‌کند و از طريق پاجوش تکثير مي‌شود. برگ‌هاي آن نيزه‌اي کلفت و گوشتي با لبه‌هاي دندانه‌دار است و رنگ آن سبز تا خاکستري مي‌باشد.
گل‌هاي گياه آلوئه ورا بر روي سنبله‌اي مي‌رويند که گاه تا ۹۰ سانتيمتر درازا دارد. هر کدام از گل‌هاي آن آويخته‌است و داراي جام لوله‌اي ۲–۳ سانتيمتري مي‌باشد. نام‌هاي ديگر آلوئه‌ورا عبارتند از: چادُروار، صبر سقوطري، آلوئه‌ورا، صبر، صبر کموار، صبر زرد، ازوال، ازوادزرد خزانه، مقر، ايلوا، صبارا، آلوئه کوراسائو، آلوئه هندي، آلوئه بارباد، الوا، صباره، برمس، سولع، مقرا، چادروا و صعدنا.
فوايد گياه آلوئه ورا
آلوئه ورا باعث تقويت عملکرد سيستم ايمني مي شود
سيستم ايمني بدن شما نياز به خون غني از اکسيژن دارد. آلوئه ورا جذب مواد مغذي از روده را بيشتر مي کند؛ اين شامل جذب آهن نيز مي شود. آهن، مولکول هاي اکسيژن آزاد را از ريه ها به تمام بدن حمل مي کند و جذب آهن مناسب عامل اصلي حفظ سطح اکسيژن خون است.
آلوئه ورا همچنين به عنوان يک ترکيب آداپتوژن عمل کرده و به حفظ سلول ها و بافت ها در تعادل کمک مي کند. اين باعث مي شود که کار سيستم ايمني بدن براي محافظت سلول ها از استرس اکسيداتيو و عوامل ديگر که عملکرد آنها را مختل مي کند، آسان تر شود.
آلوئه ورا منبع غني از پلي ساکاريدها است. تحقيقات نشان مي دهد که اين قندهاي پيچيده باعث بهبود کارايي سيستم ايمني مي شوند. آلوئه ورا همچنين غني از آنتي اکسيدان ها است که سلول ها را از آسيب هاي راديکال آزاد محافظت مي کند.
آلوئه ورا به هضم غذا کمک مي کند
آلوئه ورا حاوي دو آنزيم آميلاز و ليپاز است که به بهبود هضم کمک مي کند. اين گياه همچنين کمک مي کند که معده سطوح اسيد خود را متعادل نگه دارد تا محيط طبيعي روده تامين شود. آلوئه ورا همچنين حاوي آکمانان(Acemannan) است. اين ترکيب پلي ساکاريدي ديگر است و پروبيوتيکي مناسب براي عملکرد روده است. تحقيقات ديويس در دانشگاه کاليفرنيا نشان داد افرادي که آلوئه ورا مصرف مي کردند توانايي جذب بهتر ويتامين هاي B12وC را داشتند.
آلوئه ورا,فوايد آلوئه ورا,خواص آلوئه ورا
گل‌هاي گياه آلوئه ورا بر روي سنبله‌اي مي‌رويند که گاه تا ۹۰ سانتيمتر درازا دارد.
آلوئه ورا خواص ضد پيري دارد
آلوئه ورا يک مرطوب کننده است. اين گياه همچنين مزاياي ضد پيري را نيز ممکن است ارائه دهد چرا که در يک مطالعه با استفاده از يک مکمل ژل آلوئه ورا چين و چروک صورت تسکين يافته و پوست آنها سالم تر شده است.
آلوئه ورا اختلالات گوارشي را کاهش مي دهد
اختلالات گوارشي معمولا مانند نفخ، اسهال، يبوست و درد شکمي افراد زيادي را تحت تاثير قرار مي دهد. اگر شما بدنبال يک راه حل طبيعي براي کاهش ناراحتي گوارشي خود هستيد، ممکن است آلوئه ورا بتواند کمک کند. مطالعات نشان مي دهد نفخ در افرادي که مکمل هاي آلوئه ورا را به طور منظم مصرف کرده اند کاهش مي يابد.
آلوئه ورا غني از ويتامين ها و مواد معدني است
آلوئه ورا حاوي ويتامين هاي A,C,E,B12 و ريز مغذي هاي فوليک اسيد، کولين، کلسيم، کروم، مس، سلنيوم، منيزيم، منگنز، پتاسيم، سديم و روي مي باشد که هر يک مي تواند نقشي حياتي در بدن داشته باشند.
آلوئه ورا يک تسکين دهنده عالي است
آلوئه ورا و محصولات تهيه شده از آن براي کاهش تورم، قرمزي و سوزش هاي پوستي بسيار مفيد است.يک دليل براي خواص آرام بخش آن آنزيمي است که به نام براديکيناز شناخته مي شود که باعث مي شود بافت آسيب ديده تسکين يابد.
آلوئه ورا گياهي مفيد براي کمک به درمان آکنه (جوش صورت)
همانطور که قبلا ذکر شد، آلوئه ورا شامل مجموعه اي از مواد معدني مي باشد، که يکي از آنها روي است. روي اغلب در بسياري از ويتامين هاي طبيعي و محصولات مراقبت از پوست يافت مي شود. استعمال آلوئه ورا چه بصورت خوراکي و چه بصورت موضعي مي تواند به درمان آکنه کمک کند. روي ميزان چربي هاي طبيعي, يا sebum, که در پوست ما توليد مي شود را کاهش مي دهد. همچنين به بهبود جاي آکنه هاي توسعه يافته کمک مي کند. بعضي تحقيقات ثابت کرده است که شکل گيري آکنه اصلا بدليل کمبود روي در رژيم غذايي مي باشد.
آلوئه ورا,فوايد آلوئه ورا,ژل آلوئه ورا
آلوئه ورا حاوي آنزيمهايي است كه عامل محركي براي توليد و رشد موهاي جديد هستند
فوايد آلوئه ورا براي مو
يكي از راههاي كنترل و درمان كم پشتي موي سر استفاده از آلوئه ورا است. بسياري از مردم از محصوالات گوناگوني كه حاوي آلوئه ورا مي‌باشد براي ضخيم شدن مو و سلامت آن استفاده مي‌كنند كه يكي از روشها استفاده از ژل آلوئه ورا مي‌باشد.
آلوئه ورا حاوي آنزيمهايي است كه عامل محركي براي توليد و رشد موهاي جديد هستند، مكانيسم عملكرد آن بگونه اي است كه سرعت جريان گردش خون را افزايش داده بنابراين پاپيلاي پوستي (زائده بافتي ريشه موي سر) را فعال نموده و سبب افزايش تغذيه فوليكولهاي مو مي‌گردد. در واقع آلوئه ورا بعنوان يك ماده جادويي در جهت افزايش و رشد موها شناخته شده است. همچنين بعلت خواص ضد باكتري و قارچي كه دارد مانع از ايجاد شوره سر مي‌گردد.
کاهش قند خون در ديابتي ها
آلوئه ورا يک درمان سنتي براي ديابت است و مصرف آن منجر به افزايش حساسيت به انسولين و کمک به مديريت قند خون مي شود.
گردآوري: بخش سلامت بيتوته
منابع:
salamaneh.com
fa.wikipedia.org




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فوايد بي نظير آلوئه ورا براي سلامتي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..