تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷.۲ میلیارد دلار مواد معدنی از کشور صادر شد

بهرامن

رئیس خانه معدن ایران گفت: با وجود تحریم ها در ۹ ماه امسال به ارزش هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار انواع مواد معدنی به خارج از کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته افزایش مطلوبی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمدرضا بهرامن شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست با فعالان بخش معادن استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته در مجموع هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار محصولات معدنی از کشور صادر شد که پیش‌بینی می‌شود این میزان امسال افزایش قابل ملاحظه‌ای تا پایان سال تجربه کند.
وی بیان کرد: هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ معدن در کشور فعال است که توسعه معادن کوچک از اولویت‌های مهم خانه معدن ایران است.
بهرامن ادامه داد: کشور ایران غنی از مواد معدنی است که با استخراج آنها می‌توان علاوه بر تامین نیاز داخل به بسیاری از کشورهای جهان صادر کرد.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در زمینه استخراج و صدور مواد معدنی گفت: با توجه به دسترسی این استان به آبهای آزاد، ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در آن برای رونق بخشی به حوزه صادرات ضروری است.
بهرامن اضافه کرد: همسایگی این استان با کشورهای مختلف حوزه خلیج ‌فارس فرصتی مهم برای صادرات محصولات فراهم کرده است به‌گونه‌ای که در ۱۰ ماه امسال سه میلیون تن مواد معدنی از این استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کویت و قطر صادر شده است.
وی ادامه داد: با هدف حمایت از سرمایه گذاران خصوصی بخش معدن زمینه سرمایه‌گذاری در ایجاد معادن طبقه ۲ در استان بوشهر فراهم می‌شود.
بهرامن با اشاره به وجود ۲۲۰ معدن در استان بوشهر گفت: از این تعداد ۱۲۰ معدن فعال است که در زمینه شن، ماسه، گچ و سنگ آهک فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: این استان دارای معادن و ذخایر زیرزمینی بسیار ارزشمندی است و استفاده از این ظرفیت امری بسیار مهم در اشتغالزایی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷.۲ میلیارد دلار مواد معدنی از کشور صادر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..