تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در گلستان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  حسینقلی قوانلو رئیس مرکز ملی فرش گفت: هنر صنعت فرش به دلیل ویژگی‌های درون‌گرایی، برون‌زایی، مردمی بودن و دانش‌بنیانی از مصادیق اصلی اقتصاد مقاومتی است.


وی ادامه داد:دانش محور کردن فعالیت‌ها در این حوزه زمینه رونق تولید هنر صنعت فرش را فراهم خواهد کرد این بخش می‌تواند علاوه بر اثرات اقتصادی، سبب اشتغال افراد به ویژه بانوان شود.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: در گلستان حدود ۶۰ هزار نفر در حوزه فرش دستباف فعال هستند که حدود ۳۸ هزار نفر از آنان آموزش دیده و کارت قالی‌بافی دریافت کرده‌اند.


وی با بیان اینکه فقط ۶ هزار نفر از بافندگان فرش دستباف در استان از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شده‌اند، افزود: امیدواریم دولت در بودجه سنواتی سال آینده اعتبار خوبی برای بیمه بافندگان در نظر بگیرد و یارانه‌ای هرچند حداقلی پیش‌بینی کند.


علی‌محمد چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به افزایش ۵۴ درصدی تولید فرش دستباف در استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۲ هزار مترمربع فرش دستباف در استان تولید شده که از صادرات بخشی از آن، یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار درآمد ارزی نصیب استان شده است.


وی درباره مشکلات بافندگان فرش دستباف در استان گفت: حدود ۲۵۰ شرکت تعاونی در استان داریم که اغلب زیان‌ده هستند و باید برای سازماندهی آن‌ها راهکاری پیدا کرد.


چوپانی ادامه داد: افزایش ۳ برابری قیمت مواداولیه برای بافت فرش موضوع دیگری است که دولت می‌تواند با تأمین سرمایه در گردش در قالب تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان کمک کند.


زلیخا عادلی از بانوان کارآفرین و مسئول خوشه فرش دستباف استان نیز در این مراسم به ظرفیت‌های موجود در گلستان اشاره و پیشنهاد راه‌اندازی کافه فرش و شهرک فرش در برخی از مناطق استان را ارائه کرد.


وی همچنین از مسئولان خواست باتوجه به خاستگاه فرش ترکمن در بخش‌هایی از استان گلستان، موزه فرش دستباف را در شهر‌های بندرترکمن و گنبدکاووس راه‌اندازی کنند.


در این مراسم از نفرات برگزیده دومین جشنواره گره زرین استان گلستان در بخش‌های بافت فرش ترکمن، تابلو فرش، فارسی‌باف، طراحی، مرمت و رنگرزی تقدیر شد.


انتهای پیام/ح


نمایشگاه فرش دستباف در گرگان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در گلستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..