تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیش از 1000کارت بازرگانی در قزوین صادر شد/ اتاق بازرگانی محصول پس ازانقلاب است

ساعت: 18:32 منتشر شده در مورخ: 1397/11/02 شناسه خبر: 1451604

رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: خوشبختانه اتاق بازرگانی قزوین محصول بعد از انقلاب است؛ ترویج تفکر تشکلی و به مشارکت گرفتن بخش خصوصی به تدریج یک سیر صعودی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، علیرضا کشاورز قاسمی در نشست مشترک مدیران اقتصادی استان که ظهر امروز در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بخش خصوصی به عنوان یک سرمایه اصلی برای نظام ایفای نقش می‌کند و اتاق بازرگانی به عنوان یک دستگاه مشورتی نمایندگی بخش خصوص را برعهده گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی آغاز شد و کشور را به یک اقتصاد بسته و برنامه‌ای واداشت.

وی ادامه داد: اگر در زمان جنگ تحمیلی برنامه‌ریزی دقیق برای توزیع  ارزاق به صورت کوپنی وجود نداشت، آشفتگی در زمان جنگ کشور را تهدید می‌کرد بنابراین ما بعد از انقلاب از شرایط تحمیلی به سمتی آمدیم که اقتصاد متمرکز دولتی بر ما تحمیل شد و خروج از اقتصاد متمرکز شرایط خاصی را می‌طلبد.

این مسئول تصریح کرد: زمانی که ما می‌گوییم اقتصاد ما بیمار است دلایلی داشته و ما یک سیری مناسباتی را برای خروج از اقتصاد متمرکز به سمت بخش خصوصی داشتیم.

کشاورز قاسمی ابراز کرد: خوشبختانه اتاق بازرگانی قزوین محصول بعد از انقلاب است؛ ترویج تفکر تشکلی و به مشارکت گرفتن بخش خصوصی به تدریج یک سیر صعودی داشته است.

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات ارزشمندی که بعد از انقلاب رخ داد به مشارکت گرفتن سرمایه‌های بخش خصوصی اعم از سرمایه و دارایی‌های مالی و فکری است که در اتاق بازرگانی تلاش داریم از این سرمایه فکری و مشورتی در حاکمیت استفاده شود.

این مسئول با بیان اینکه در اساسنامه اتاق بازرگانی یکی از وظایف ارائه مشورتی به سه قواست، گفت: یکی از محصولات ارزشمند بعد از انقلاب قانونمند شدن شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است که ظرفیت بسیار مناسبی است که حاکمیت از آن استفاده می کند.

کشاورز قاسمی خاطرنشان کرد: استان قزوین بلافاصله در این حوزه و در انعقاد این جلسات پیشگام بوده و تاکنون 48 جلسه شورای گفت‌وگو با مشارکت مسئولین دولت، قضایی و نمایندگان مجلس داشتیم که برای برگزاری این جلسات  200 جلسه کمیته فرعی تخصصی بوده که موضوعات ارائه و به جلسات عرضه شود.

وی افزود: حاصل این تعامل این بوده که استان قزوین سال گذشته رتبه یک شورای گفتگوی کشوری را کسب کرد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ تشکلی خوشبختانه توانستیم تشکل‌های تخصصی زیرمجموعه بخش خصوصی اعم از اتحادیه صادرکنندگان و انجمن کشمش، زیتون و انجمن بانوان بازرگان را تشکیل دهیم.

این مسئول اظهار کرد:خوشبختانه بخش خصوصی به این اعتقاد رسیده که این کشور متعلق به همه است و باید وظیفه خود را ایفا کنند.

کشاورز قاسمی اذعان داشت: اتاق بازرگانی در راستای شرح این وظایف اقدامات قابل توجهی انجام داده که شامل پذیرش ده‌ها هیئت خارجی و تجاری از کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، روسیه، قزافستان، افغانستان، لهستان، اسنواکی، اوکراین، آلمان، اتریش، چین، تونس، مالزی، کنیا، بنگلادش و عمان و همچنین اعزام ده‌ها هیئت تجاری به کشورهای خارجی ترکیه، چین، روسیه، عراق، اوکراین، قزاقستان، اوکراین و کنیا بوده است.

استان قزوین در نمایشگاه تجاری برون مرزی حضور یافت

وی گفت: نمایشگاه تجاری برون مرزی در کشورهای قطر، مالزی، عراق، تونس، روسیه، کنیا و هند برگزار شده و این در شرایط تحریم ارزی اتفاق افتاده است و به دلیل این محدودیت‌ها نتوانستیم اقدامات  بیشتر برون مرزی را داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: برای افزایش سطح اطلاعات و توان کارشناسی بخش خصوصی 280 جلسه دوره آموزشی در موضوعات مختلف اقتصادی  با حضور استادان مجرب داخلی و خارجی داشتیم.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 1000 کارت بازرگانی صادر کردیم، گفت: اتاق قزوین عضو اصلی در شورای بین المللی همکاری‌ها در حوزه قطر است و نقش کلیدی را بر عهده دارد و همچنین در تولید مقالات و پژوهش‌های مرتبط اقتصادی تولیدات متعددی داشته است.

این مسئول ابراز کرد: بازارشناسی برای بیش از 40 کشور خارجی که مخاطب بخش خصوصی استان قزوین هستند کاملا علنی و اجرایی با استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم در کشورهای خارجی جمع آوری شده است.

کشاورز قاسمی ادامه داد: ایده‌های کلی مانند متروی هشتگرد، احداث پایانه‌های صادراتی هم ارائه شده که بخش دولتی به خوبی از آن استقبال کرده است.

وی در انتها گفت: در حمایت از ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ علاوه بر وظیفه مشورتی چند همایش را به جوانان و ایده پردازان داشتیم و همچنین37 شماره نشریه از اتاق بازرگانی قزوین به عنوان تنها نشریه بخش خصوصی در سطح استان چاپ شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیش از 1000کارت بازرگانی در قزوین صادر شد/ اتاق بازرگانی محصول پس ازانقلاب است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..