تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلایل بروز افسردگی در کودکان + نشانه‌ها و راهکار‌های درمانی

علی محتشمی متخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افسردگی در کودکان اظهار کرد: افسردگی بیماری است که علت‌ آن می‌تواند ژنتیکی، روان شناختی، زیستی یا محیطی باشد.

وی بیان کرد: ناامیدی، خشم، درماندگی، اضطراب، نوسانات خلقی، احساس گناه و غمگین بودن از نشانه‌های عاطفی در کودکان است علاوه بر این به‌هم خوردن ساعات خواب، بی‌اشتهایی  یا خوردن افراطی، یبوست، افزایش و کاهش وزن از نشانه‌های جسمی در کودکان است،

محتشمی  بدون دلیل گریه‌کردن، کناره‌گیری از دوستان، سریع خشمگین شدن و کاهش انگیزه را هم  از نشانه‌های رفتاری در کودکان افسرده به شمار آورد و گفت: نشانه‌های تخریب‌گرایانه مانند خود را سرزنش‌کردن، احساس بازنده بودن، امیدوار نبودن به آینده و بلاتکلیفی هم از دیگر نشانه های کودک افسرده است.

علل افسردگی در کودکان/افسردگی در کودکان را جدی بگیریم

بیشتر بخوانید: افسردگی در کمین کودکان هم نشسته است/ آیا نوزادان غمگین می‌شوند؟

ژنتیک یکی از دلایل اصلی افسردگی در کودک

این متخصص اطفال ادامه داد: هریک از عوامل ذکر شده می‌تواند هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان منجر به بروز افسردگی شود؛ در صورتی که علت افسردگی ژنتیکی باشد باید به اختلاف سطح هورمون‌ها و مواد بیوشیمیایی بدن توجه کرد و در عوامل روان شناختی به رابطه والدین و کودک و همین طور به حالات روحی و روانی پدر و مادر توجه کرد.

محتشمی با اشاره به اینکه افسردگی به معنای فقدان یا از دست دادن است، گفت: کودکان افسرده، فرد، محیط یا چیزی دوست داشتنی را از دست داده‌اند یا آن را هرگز به دست نیاورده‌اند؛ حتی بعضی از روانکاوان افسردگی را معادل عزاداری دانسته‌اند و عنوان کرده‌اند که کودک افسرده برای از دست دادن شخص یا چیزی عزیز و دوست داشتنی، گویی عزاداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: چرا کودکمان افسرده می‌شود؟

علل افسردگی در کودکان/افسردگی در کودکان را جدی بگیریم

فقدان سمبلیک از عوامل بروز افسردگی

وی تشریح کرد: شاید در پاره‌ای موارد به نظر می‌رسد که کودک چیزی را از دست نداده است اما مسلما در بین چیز‌هایی که دارد فقدان چیزی را احساس می‌کند برای مثال کودک مادر دارد، ولی مادر دلخواهش نیست یا پدر دارد، اما پدر دلخواهش نیست، این گونه مضامین هم به عنوان فقدان سمبلیک مطرح هستند و موجب افسردگی می‌شوند.

این متخصص اطفال یادآوری کرد: گاهی رفتار والدین از نوع آزاردهنده، تحقیرکننده و مقایسه کننده است که حالات افسردگی را در کودک به وجود می‌آورد، در پاره‌ای از موارد هم مادر خود افسرده است و کودک بر اثر مجاورت با او ناخواسته تمامی حالات وی را دریافت می‌کند، به طور کلی چنانچه محیط زندگی کودک مطلوب نباشد و نیازهایش برطرف نشود خطر افسردگی برای او وجود دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلایل بروز افسردگی در کودکان + نشانه‌ها و راهکار‌های درمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..