تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بسته اخبار ویژه امروز جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

جام ملت‌های آسیا به مراحل حساس و پایانی نزدیک می‌شود و دیدار‌های حذفی به اوج هیجان رسیده اند، اما تیم‌هایی که تصور می‌شد ضعیف هستند و به راحتی تسلیم رقبای سرشناس خواهند شد، با مقاومت چشمگیر، تعجب کارشناسان را برانگیختند.

روز هجدهم جام ملت‌های آسیا در امارات امروز پیگیری شد و آخرین اخبار را می‌توانید در این بسته خبری مرور کنید.


*شکایت عراقی‌ها از کار‌های یک فرد مشکوک قطری در هتل
رسانه‌های عراقی اعلام کردند که یک مدیر برنامه قطری در محل اردوی تیم عراق حضور پیدا کرده و قبل از مسابقه میان دو تیم عراق و قطر، ضمن گفتگو با بازیکنان به آن‌ها اعلام کرده که می‌تواند بازیکنان تیم ملی عراق را به کشور قطر و یا کشور‌های اروپایی ترانسفر کند که در این میان مهند علی مهاجم این تیم از جمله بازیکنانی بوده که با این مدیر برنامه گفتگو کرده است.

مسئولان تیم عراق به شدت از این موضوع ناراحت هستند و این اقدام را روشی نادرست برای بر هم زدن تمرکز ملی پوشان تیم عراق از سوی تیم فوتبال قطر می‌دانند و اعلام کردند که قصد دارند به دلیل این اتفاق از مسئولان قطری شکایت کنند. مدیران تیم عراق از مسئولان هتل درخواست کردند تا این فرد از هتل اخراج شود و همچنین بعد از این اتفاق مقرر شد تا حاضران در محل اردو و هتل عراق، با مسئولان این تیم هماهنگ شوند و افراد تایید نشده اجازه حضور در اردو را نخواهند داشت.

*شام دیشب ستاره‌های ایران بیرون از هتل
ملی پوشان فوتبال ایران برخلاف اغلب شب‌های اردویی در جریان مسابقات، شام شب گذشته خود را در شهر ابوظبی، بیرون از هتل صرف کردند. این کا متفاوت آن‌ها با تایید سرمربی تیم ملی انجام گرفت و رستورانی که ملی پوشان در آن به صرف شام پرداختند جایی در نزدیکی هتل محل اقامت تیم قرار داشت. مرد پرتغالی به عنوان یکی از بادیسیپلین‌ترین مربیانی که پا به فوتبال ایران گذاشته؛ معروف است، ولی همیشه حساب ویژه‌ای به تفریح ملی پوشان دارد و البته با برنامه ریزی‌های انجام شده همیشه اوضاع را تحت کنترل دارد. او تیم را برای هواخوری و تغییر جو روانی و تخلیه روحی تیم از اردو مرخص کرد تا حس پادگان به آن‌ها دست ندهد و از فضای سنگین تمرین و فشار خارج شوند.

*کره جنوبی، جان کند تا بحرین را حذف کرد
تیم‌های ملی کره‌جنوبی و بحرین از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف هم رفتند که پس از تساوی یک بر یک در زمان‌های معمول بازی، یاران بنتو گل دوم را در وقت‌های اضافه به ثمر رساندند و به جمع هشت تیم پایانی صعود کردند.

بحرین برخلاف انتظارات بازی را هجومی آغاز کرد و می‌توانست دو بار به گل برسد، اما رفته رفته کره‌جنوبی سوار توپ و میدان شد، ولی بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر کم دقت بودند و بازی تا اواخر نیمه نخست گلی نداشت. در نهایت هوانگ هی چان در دقیقه ۴۳ این دیدار کره جنوبی را به گل نخست رساند تا خیال پائولو بنتو تا حدودی راحت شود.

در نیمه دوم هم توپ و میدان در اختیار کره‌جنوبی بود و بحرین با وجو عقب افتادن از حریف دست از دفاع لایه لایه برنداشت تا در دقیقه ۷۷ محمد سعد الرمیحی روی اشتباه خط دفاعی کره‌جنوبی، گل تساوی بخش بحرین را وارد دروازه کرد تا بحرین به بازی برگردد. کره‌ای‌ها در نیمه دوم تلاش خود را دو چندان کردند، اما زمین خوردن‌های وقت و بی‌وقت بحرین، دقایق زیادی از زمان بازی را تلف کرد تا این که در آخرین دقیقه نیمه نخست وقت‌های اضافه، کیم جین سو گل دوم یاران بنتو را به ثمر رساند.

بحرین بعد از خوردن گل دوم هم سراپا حمله نشد و چشم به ضد حملات داشت. کره‌جنوبی بر بازی مسلط ماند، ولی توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا یاران بنتو به دشواری تمام به مرحله یکچهارم صعود کنند و در انتظار برنده بازی قطر و عراق بمانند.


*ایران مقابل تیم‌هایی که مربی قهرمان جهان دارند، چه کارنامه‌ای دارد؟
مصاف پنجشنبه تیم ملی با مارچلو لیپی پس از بازی ایران-کویت ۱۹۷۶ دومین ملاقات ایران با یک مربی قهرمان جام جهانی در تاریخ جام ملت‌های اسیاست. ایران البته اولین بار نیست که لیپی را به عنوان حریف می‌بیند. اما قبل از این، ایران در زمان مربیگری برانکو با یک سرمربی قهرمان جهان روبرو شد که نتیجه خوبی در برنداشت.

فیل بزرگ یا همان اسکولاری با قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۲ بعنوان سرمربی برزیل به تالار مشاهیر فوتبال جهان وارد شد، جالب اینکه ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ برابر مربی مدافع عنوان قهرمانی قرار گرفت. لوئیس فیلیپه اسکولاری پس از قهرمان کردن برزیل در جام جهانی ۲۰۰۲ در جام جهانی ۲۰۰۶ روی نیمکت پرتغال نشست. ایران و پرتغال در دومین دیدار مرحله گروهی مقابل هم قرار گرفتند. پرتغال با دو گل دکو و رونالدو ایران را شکست داد و سند حذف ایران را امضا کرد. اسکولاری پس از این مصاف در ادامه مربی بنیادکار ازبکستان هم شد و چند مرتبه‌ای مقابل تیم‌های ایرانی قرار گرفت. اسکولاری در لیگ قهرمانان آن هم در تاشکند به ابراهیم زاده و ذوب آهن باخته بود.

کویت از ابرقدرت‌های فوتبال قاره در دهه ۷۰ میلادی بود و نشانه آن را می‌توان حضور این کشور کوچک در جام جهانی ۱۹۸۲ دانست. کویت برای متوقف کردن ایران قدرت اول آسیا، دست به دامن ماریو زاگالوی برزیلی شد. زاگالو، برزیل را قهرمان جام جهانی ۱۹۷۰ کرده بود و یکی از بزرگترین مربیان جهان به شمار می‌رفت. تقابل مهم ایران و زاگالو ابتدا در فینال جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۷۶ در تهران رقم خورد. در آن بازی زاگالو به حشمت مهاجرانی یک-صفر باخت. ایران در مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین هم بار دیگر زاگالو را برد تا دبل کند و مرد متفکر شماره یک جهان را تسلیم خود سازد.

در راه جام جهانی ۲۰۱۸ هم ایران و چین با سرمربیگری لیپی همگروه شد. ایران با عبور از لیپی قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ راهی روسیه شد. بازی رفت دو تیم در چین صفر-صفر شد در بازی برگشت هم ایران با تک گل مهدی طارمی، چین را در آزادی شکست داد و آرزو‌های سرزمین اژد‌ها را بر باد داد.

*چینی‌ها در تمرین امروز ایران دنبال چه بودند؟
تمرین تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز از ساعت ١٧:٣٠ در زمین شماره دو ورزشگاه کریکت ابوظبی پیگیری شد و خبرنگاران چینی زیادی در کنار زمین حضور پیدا کردند تا این تمرین را پوشش خبری دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بسته اخبار ویژه امروز جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..