تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان کشور/ پوشش آموزش خانواده ۵۰ درصد است

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

باید فضای مشارکت مردمی را فراهم کنیم

وی بابیان اینکه مشارکت مردم در آموزش‌وپرورش بستر اساسی حل بسیاری از مشکلات است، افزود: یکی از آسیب‌های حوزه مشارکت خود مدیران هستند که با لایه‌های سخت مانع از مشارکت مردم می‌شوند؛ مردم آماده هرگونه مشارکتی هستند و این ما هستیم که باید فضای مشارکت مردمی را فراهم کنیم. باید تلاش کنیم این لایه را بشکنیم و با مشارکت دادن هر چه بیشتر خانواده‌ها از معضلات موجود بکاهیم.

نورعلی عباسپور سرمایه انسانی را مهم‌ترین بستر مشارکت خانواده‌ها دانست و ابراز کرد: اندیشه‌هایی هستند که می‌توانند تحول ایجاد کنند. تا آدم‌ها تغییر نکنند هیچ اتفاقی نمی‌افتد. در همین راستا در تعلیم و تربیت نقش اساسی و بستر اصلی بر عهده خانواده‌ها است و وقتی از مشارکت حرف می‌زنیم نباید به یک مشارکت تزئینی قناعت کنیم.

۹۷ هزار مدرسه انجمن اولیا دارند

عباسپور با اشاره به قواعد تشکیل انجمن اولیا در مدارس تصریح کرد: مدارسی که بیش از ۱۰ دانش‌آموز دارند باید انجمن اولیا داشته باشند. تعداد انجمن اولیا نیز تا سقف ۳۰۰ دانش‌آموز ۵۰ نفر است و پس‌ از آن به ازای هر ۵۰ دانش‌آموز یک عضو انجمن اضافه می‌شود. در کل کشور ۹۷ هزار مدرسه انجمن اولیا دارند و حدود ۷۰۰ هزار نفر عضو شورا‌های انجمن اولیا و مربیان در کل کشور هستند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش همچنین از تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان کشور در سال ۹۸ خبر داده و گفت: شورای عالی انجمن اولیا و مربیان برای سیاست‌گذاری کلان تعلیم و تربیت کشور باید تشکیل شود که انتخابات آن در اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد و ۱۳ نفر از کل کشور به‌عنوان اعضای شورای عالی انجمن اولیا و مربیان انتخاب می‌شوند.

وجود ۸ هزار مدرس آموزش خانواده در کشور

وی به بحث آموزش خانواده نیز اشاره‌کرده و گفت: ۸ هزار مدرس آموزش خانواده در کشور داریم که امسال محوریت آموزش خانواده را بر اساس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیوند خانه و مدرسه قرار داده‌ایم. در مقطع پیش‌دبستانی آموزش خانواده یک الزام است و خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی باید دوره ۱۶ ساعته را گذرانده و گواهی آموزش خانواده ارائه کنند.

عباسپور بابیان اینکه در حال حاضر پوشش آموزش خانواده در تمامی مقاطع به‌جز مقطع پیش‌دبستانی حدود ۵۰ درصد است، خاطرنشان کرد: برای مدرسان آموزش خانواده ۳ مرحله شرکت در آزمون، مصاحبه حضوری و شرکت در دوره آموزشی را در نظر گرفته‌ایم. برای شرکت در آزمون نیز ۴ عنوان کتاب به مدرسان معرفی می‌شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش در زمینه سرویس مدارس، فرهنگ‌سازی را اصلی‌ترین عامل دانسته و اظهار کرد: باید این فرهنگ هر چه بیشتر در خانواده‌ها نهادینه شود که از سرویس‌های رسمی استفاده کنند. حوادثی که رخ می‌دهد در زمینه آزادبر‌ها است و بر اساس قانون، مدرسه نمی‌تواند با آزادبر‌ها قرارداد ببندد و باید حتماً تحت نظارت شرکت‌های قانونی باشد.

وی استان مازندران را ازنظر برگزاری دوره‌های آموزشی و جدیت در امور انجمن اولیا از استان‌های برتر کشور دانسته و گفت: آنچه در این استان مشاهده می‌شود نشان می‌دهد که مازندران در اجرای برنامه‌ها جدی است و تشریفاتی و تزئینی نیست و در این استان قدم‌های خوبی در حال برداشته شدن است.

شایان‌ذکر است در این گردهمایی از روسای انجمن اولیا و مربیان برتر استان مازندران تقدیر شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان کشور/ پوشش آموزش خانواده ۵۰ درصد است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..