تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




90درصد اصناف پس از انقلاب تشکیل شد

ساعت: 16:26 منتشر شده در مورخ: 1397/11/02 شناسه خبر: 1451569

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: 38هزار اصناف در استان فعالیت دارند که 90 درصد بعد از انقلاب به وجود آمده‌اند درحالی که قبل از انقلاب 4 هزار اصناف داشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، علی پرزحمت ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قبل از انقلاب تعداد پروانه بهره برداری در استان حدود 100 فقره با 16 هزار اشتغال بود که اکنون به بیش از 3هزار و 800 پروانه بهره‌برداری با 145 هزار اشتغال رسیده است.

وی افزود: قبل از انقلاب در استان قزوین یک شهرک صنعتی بیشتر نداشتیم که اکنون به 16 شهرک صنعتی بخش خصوصی و شهرک‌های صنعتی رسیده است 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در ادامه گفت: ما امروز خوشبختانه جزو استان‌های اول در بحث تولید شوینده در کشور هستیم و در تولید شیشه‌های دارویی رتبه اول را در کشور داریم.

این مسئول بیان کرد: استان قزوین در تولید کاشی، سرامیک و نساجی رتبه 4  و محصولات فولادی رتبه 5، تولید قطعات خودرو رتبه 6  کشوری را دارد و در بحث صنایع سلولوزی رتبه یک و لوزام خانگی، برندهای داخلی و خارجی رتبه سوم را داریم.

پرزحمت بیان کرد: امروز در استان یک هزار و 900 فقره جواز کسب از 3 درصد تا 90 درصد پیشرفت و در حال نصب ماشین آلات و پیشرفت‌های ساختمانی داریم و در استان 600 فقره پروژه با 60 درصد پیشرفت فیزیکی داریم  که اگر به نتیجه برسد 20 هزار اشتغال را خواهد داشت.

وی ادامه داد: در مورد سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت 750 میلیون دلار بوده که رتبه قزوین در وزارت صنایع پنجم است؛ قبل از انقلاب صادرات در استان نداشتیم که امروز فقط طی این 9 ماه  570 میلیون دلار از استان صادرات صورت گرفته است.

180 معدن در استان قزوین شناسایی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در بخش معدن قبل از انقلاب کلا 22 معدن شناسایی شده بود اما امروز به 180 معدن رسیده که توانسته به تبلور معدنی فلزی و غیرفلزی دست یابد و180  کالای  فرآوری معدنی مانند شیشه و سیلس بعد از انقلاب در استان به وجود آمده است. 

این مسئول افزود: 20 هیئت خارجی از کشورهای مختلف طی  9 ماهه به استان آمده‌اند؛ در ارتباط با بافنده‌های  فرش و اصناف حدود 8 هزار بافنده کارت شناسایی دارند و 38هزار اصناف در استان فعالیت دارند که 90 درصد بعد از انقلاب به وجود آمده‌اند درحالی که قبل از انقلاب 4 هزار اصناف داشتیم.

پرزحمت خاطرنشان کرد: در ارتباط با کشف و صدور پروانه بهره برداری در حوزه معدن حدود 570 مجوز صادر شده که قبل از انقلاب تنها 70 فقره بوده است.

وی بیان کرد: در بخش‌هایی از استان معادن مس و آلومینیوم شناسایی شده که کارخانه سرب با حضور معاون اول افتتاح خواهد شد و تست آزمایشی آن انجام می‌شود. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: هیچ کارخانه‌ای در حوزه معدن پیش از انقلاب در استان نبود و یا بحث سرب و روی و منگنز مورد مطالعات سازمان زمین‌شناسی معدنی نبود که بعد از انقلاب این مطالعات شروع شد.

وی در پایان افزود: در بخش حمایت نیز قبل از انقلاب سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده وجود نداشته که در سال 74 ایجاد شده و امروز حدود 110 هزار واحد صنفی، صنعتی و کشاورزی بازرسی شده‌اند که در طول این چند سال بالغ بر یک میلیون بار بازرسی شده‌اند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «90درصد اصناف پس از انقلاب تشکیل شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..