تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش از انقلاب، قزوین فاقد مکان ورزشی دولتی بود/ کاهش ۲۱ درصدی حوادث کار

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ مسعود بابایی در نشست خبری مدیران حوزه اقتصادی استان قزوین که ظهر امروز(سه‌شنبه) در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: حوزه کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مباحث مختلفی است و وظیفه اصلی آن تنظیم روابط کار و بازار کار است و در حوزه رفاه اجتماعی و تعاونی‌ها می‌تواند نقش قابل توجه و غیرقابل انکاری داشته باشد. 


وی افزود: توسعه یافتگی مستلزم یک سری زمینه‌هاست؛ اما اگر مشکلاتی در راه رسیدن به اهداف توسعه پیش‌بینی شده و اهداف توسعه پایدار وجود دارد، ناشی از معضلات و مشکلاتی است که در الگوهای توسعه یافتگی برای کشور ما فراهم کردند که از جمله آن تحریم‌هاست که حرکت و سرعت ما را کاهش داده است. 

رتبه نخست قزوین در زمینه کاهش حوادث شغلی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: لازم است که ما در راستای توسعه یک نگاه فرا اقتصادی نیز داشته باشیم و مفاهیم آرمان‌گرایانه را لحاظ کنیم که این مستلزم پرداخت هزینه‌های سنگینی است. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان عنوان کرد: استان قزوین در حوزه حوادث ناشی از کار ۲۱ درصد کاهش داشته و رتبه اول کشوری را در زمینه کاهش حوادث شغلی به خود اختصاص داده است. 

بابایی بیان کرد: به طور میانگین حدود ۷ درصد تولید ناخالص ملی کشور صرف هزینه‌های حوادث و بیماری‌های ناشی از کار می‌شود لذا ارائه آموزش‌های لازم در دستور کار قرار دارد. 

وی با اشاره به افزایش بهره‌وری در نیروی کار گفت: خوشبختانه درصد بهره‌وری نیروی کار بر اساس اعلام مراجع رسمی کشور رشد یافته و اکنون سطح بهره‌وری در نیروی کار افزایش پیدا کرده است که می‌تواند منجر به بهبود جایگاه اقتصادی کشور شده و توسعه را به همراه داشته باشد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: براساس آمارهای اعلام شده، پس از انقلاب شاهد کاهش شدید بیماری‌های ناشی از کار بودیم؛ زیرا ساختار و جایگاه ایمنی و حفاظت فنی و بهداشت کار پیش از انقلاب ضعیف بود و ما با بیماری‌هایی در حوزه کسب و کار از جمله مسمومیت با سرب مواجه بودیم اما اکنون همه آن ریشه‌کن شده است. 

بابایی بیان کرد: قانون بیمه بیکاری که در سال ۶۸ به تصویب رسید از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و با توجه به معضلاتی که در حوزه صنعت و تولید ایجاد می‌شود؛ اگر نگاه حمایتی به کارگران بیکار شده نداشته باشیم قطعا دامنه معضلات اجتماعی در کشور بیشتر می‌شود. 

720 تعاونی فعال در استان وجود دارد
وی عنوان کرد: اکنون بالغ بر 720 تعاونی فعال در استان وجود دارد که در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت دارند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان در حوزه کسب و کار بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب شاهد حضور چشمگیر بانوان در حوزه فعالیت‌های اقتصادی هستیم. 

وی در ادامه گفت: قبل از انقلاب در استان قزوین هیچ مکان ورزشی دولتی وجود نداشت اما اکنون در ۵ شهرستان استان قزوین بالغ بر ۱۳۸ هزار مترمربع اماکن ورزشی داریم که بسیار قابل توجه است. 

بابایی تصریح کرد: در حوزه رفاه اجتماعی بخشی از مردم با معضلات جدی مواجه هستند که با سیاست‌گذاری‌های دولت در قالب سبدهای حمایتی، سالانه حداقل ۳ تا ۴ بار در بین جامعه هدف توزیع می‌شود. 

وی اضافه کرد: در استان قزوین 50 هزار خانوار مشمول تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که شامل ۱۴۰ هزار نفر است که به صورت مرتب از سبدهای حمایتی بهره‌مند می‌شوند. 

این مسئول با اشاره به افزایش آمار بیمه شدگان اجباری در استان گفت: آمار بیمه شدگان اجباری در استان از 16هزار نفر به حدود ۱۹۰ هزار نفر رسیده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: وزارت کار در کنار سایر دستگاه‌ها که متولی ایجاد اشتغال هستند توانسته اعتبارات خوبی به این امر اختصاص دهد. 

وی در پایان گفت: استان قزوین رتبه ۴ کشوری را در حوزه اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر در سال ۹۷ کسب کرد و بالغ بر 140 میلیارد تومان پرداختی در استان قزوین بوده است.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش از انقلاب، قزوین فاقد مکان ورزشی دولتی بود/ کاهش ۲۱ درصدی حوادث کار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..