تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با فدراسیون جودو از استخدام‌های دلاری با پول خارجی‌ها و ائتلاف برای ریاست تا کارنامه مردودی بانوان

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حاشیه‌های فدراسیون جودو از همان ابتدای تابستان امسال با حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا آغاز شد. در جایی که در آخرین لحظات نام برخی از بانوان ملی پوش از لیست تیم ملی حذف شد تا این فدراسیون با حاشیه‌های زیادی راهی جاکارتا شود.

ناکامی بانوان جودوکار در جاکارتا و پنجمی جواد محجوب در بازی‌های آسیایی حاشیه‌های این فدراسیون را ادامه دار کرد تا مدال طلای سعید ملایی در رقابت‌های جهانی باکو بعد از ۱۵ سال آرامش را به جودو برگرداند، اما این آرامش چندان طولانی نبود و با قانون منع به کارگیری بازنشستگان این فدراسیون در چالش جدید قرار گرفت و محمد درخشان به دلیل بازنشسته بودن در مجمع سالیانه این فدراسیون از سمت خود استعفا داد تا محمدرضا عمادی سرپرستی فدراسیون را بر عهده بگیرد. البته درخشان برخلاف دیگر روسای بازنشسته پس از استعفا در سمتی جدید به عنوان مشاور عالی فدراسیون کار خود را ادامه داد.

پس از اعلام وزارت ورزش و جوانان برای ثبت نام از کاندید‌ها، ۱۲ نامزد انتخاباتی از قهرمانان سابق جودو تا کارمند وزارت ورزش برای سمت ریاست این فدراسیون اعلام آمادگی کردند و همچنان منتظر تائید صلاحیت خود از سوی وزارت هستند تا با اعلام زمان مجمع با یکدیگر رقابت کنند. البته یکی از رسانه‌ها از ائتلاف برخی کاندید‌ها برای این مجمع خبر داده که این موضوع می‌تواند حاشیه را برای جودو بیشتر از قبل کند.

با فدراسیون جودو از استخدام‌های دلاری با پول خارجی‌ها و ائتلاف برای ریاست تا کارنامه مردودی بانوان

فدراسیون جودو که هنوز از حواشی مجمع انتخاباتی خارج نشده بود در روز‌های اخیر با اختلاف نظر رودکی مدیر تیم‌های ملی با محمدرضا عمادی سرپرست فدراسیون مواجه شد. این اختلاف‌ها از زمانی آغاز شد که عمادی با اعزام تیم ملی جودو به کمپ تمرینی ازبکستان مخالفت کرد و معتقد بود با هزینه این کمپ‌ها می‌توان سالن تمرین کبکانیان را بازسازی و آماده حضور جودوکاران کرد، اما رودکی معتقد است تیم ملی جودو باید در این کمپ‌ها شرکت کند و با مربیگری برخی افراد هم مخالفت کرده است.

این حواشی در همین جا به پایان نمی‌رسد چرا که نارضایتی محمدرضا عمادی سرپرست فدراسیون از عملکرد محمد منصوری سرمربی تیم ملی جودو بزرگسالان باعث شد تا صحبت‌هایی مبنی بر کناره گیری این مربی مطرح و از طرفی گفته شود که عمادی به دنبال جذب سرمربی خارجی برای تیم ملی است.

مشکلات این فدراسیون از صبح امروز جدی‌تر هم شد چرا که محمد درخشان از مخالفت ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو با پرداخت حقوق دو مربی خارجی داخل ایران خبر داد و این موضوع کار عمادی را برای جذب سرمربی خارجی با مشکل مواجه می‌کند و در صورتی که مسئولان فدراسیون نتوانند موافقت ماریوس ویزر را جذب کنند ۲ مربی خارجی تیم‌های ملی مردان و بانوان با اتمام قرارداد خود در پایان این ماه به کشور خود باز می‌گردند و در زمانی که تیم ملی نیاز دارد تا با آرامش راهی مسابقات جهانی شود تغییر در کادر فنی می‌تواند لطمه زیادی به تیم بزند.

حاشیه‌های جودو تمامی ندارد و در حالی که انتظار می‌رود این فدراسیون در آرامش به دنبال برگزاری مجمع انتخاباتی باشد تا هرچه سریعتر به اوضاع خود سامان دهد، اما اختلافات داخلی باعث شده تا فدراسیون بیش از پیش با حاشیه مواجه شود.

در سال ۲۰۱۹ که از نظر کسب سهمیه المپیک توکیو بسیار مهم است، فدراسیون نشین‌ها به دنبال برنامه‌های خود هستند تا تیم ملی با وجود استعدادیابی‌های مختلف همچنان به ۳ ورزشکار معطوف باشد و پس از مصدومیت جواد محجوب با ۲ ملی پوش دیگر خود در رقابت‌های گرند اسلم امارات و مسترز چین بدون کسب مدال به کار خود پایان دهد و پس از لغو اعزام آن‌ها به کمپ تمرینی ازبکستان اکنون سفر به گرنداسلم پاریس هم هاله‌ای از ابهام بماند.

با فدراسیون جودو از استخدام‌های دلاری با پول خارجی‌ها و ائتلاف برای ریاست تا کارنامه مردودی بانوان

جودو هیچ وقت روز بی حاشیه نداشته است

کوروش خسرویار پیشکسوت جودو درباره اتفاقات اخیر این رشته بیان کرد: جودو هیچ وقت روز بی حاشیه نداشته است و با توجه به اینکه فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود حاشیه‌ها بیشتر هم خواهم شد و به نظرم وزارت ورزش و جوانان باید هر چه سریعتر مجمع انتخاباتی این فدراسیون را برگزار کند، چرا که سال المپیکی را در پیش داریم و باید بتوانیم در همان ۳ وزنی که نفرات برتر را داریم سهمیه را کسب کنیم و فکر می‌کنم همچنان اعزام ملایی، محجوب و بریمانلو به رقابت‌های برون مرزی انجام می‌شود و حضور دیگر جودوکاران در مسابقات مختلف لغو شده است.

مخالفت فدراسیون جهانی با پرداخت حقوق مربیان حاشیه جدید برای فدراسیون است

او ادامه داد: اگر اختلافی در فدراسیون و بین رودکی و عمادی وجود دارد باید با حضور یک فرد دیگر این اختلاف حل شود و با توجه به اینکه درخشان هر دو نفر را معرفی کرده است و در حال حاضر مشاور عالی فدراسیون است باید پا در میانی کند تا این اختلافات برطرف شود. با توجه به اینکه فدراسیون جهانی با پرداخت حقوق مربیان خارجی مخالفت کرده است حاشیه جدیدی ایجاد شده است که یا باید فدراسیون از حضور مربیان داخلی استفاده کند یا با وجود حامیان مالی هزینه مربیان خارجی را تامین کند.

تیم ملی بانوان ضعیف‌ترین عملکرد داشته است

خسرویار افزود: تیم ملی بانوان ضعیف‌ترین عملکرد را نسبت به ادوار گذشته جودو داشته است. بانوان ما در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ در مجموع یک دقیقه هم مبارزه نکردند و بانوان ما نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد. این در حالی است که تیم ملی مردان از ۳ ملی پوش خوب بهره می‌برد و نگرانی از بابت کسب سهمیه ندارند و اگر به این اختلافات و حاشیه‌ها پایان دهیم می‌توان به موفقیت جودو امیدوار بود.

درخشان می‌تواند اختلافات ایجاد شده را حل کند

پیشکسوت جودو درباره صحبت‌های عمادی مبنی بر اینکه هزینه کمپ تمرینی را بهتر است صرف بازسازی کنیم گفت: البته این حرف منطقی است چرا که زیرساخت مناسب نداریم و وضعیت سالن کبکانیان بسیار نامناسب است، اما به طور حتم در بودجه فدراسیون حضور در مسابقات یا کمپ‌ها لحاظ شده است در نهایت این اختلاف را درخشان می‌تواند حل کند تا حاشیه‌های کمتر شود و با اولویت بندی برنامه‌های فدراسیون و تیم ملی را پیش ببرند.

با فدراسیون جودو از استخدام‌های دلاری با پول خارجی‌ها و ائتلاف برای ریاست تا کارنامه مردودی بانوان

متاسفانه سطح فنی مربیان ما از دنیا عقب‌تر است

خسرویار در مورد اینکه گفته می‌شود مسئولان فدراسیون از عملکرد منصوری راضی نیستند و قصد برکناری او را دارند عنوان کرد: هر مربی نقاط ضعف و قوت خود را دارد و متاسفانه سطح فنی مربیان ما از دنیا عقب‌تر است و این شامل همه مربیان می‌شود و تنها مختص به منصوری نیست. سطح فنی مربیان داخلی با یکدیگر فرقی ندارد و فدراسیون مجبور است که از مربیان خارجی استفاده کند.

فدراسیون می‌تواند از مربیان خارجی ارزان قیمت استفاده کند

پیشکسوت جودو ادامه داد: فدراسیون یا باید از مربیان خارجی ارزان قیمت استفاده کند یا با برگزاری کلاس‌های بین المللی یا اعزام مربیان به کلاس‌های خارج از کشور سطح فنی مربیان داخلی را ارتقا دهد تا برای سال‌های آینده بتوانیم از مربیان داخلی بهره ببریم. در حال حاضر فاصله فنی مربیان ما با دنیا بسیار زیاد است.

فدراسیون دغدغه پشتوانه سازی نداشته است

خسرویار درباره اینکه چرا جودو تنها به ۳ ورزشکار معطوف شده است عنوان کرد: در طول این سال‌ها فدراسیون دغدغه پشتوانه سازی نداشته و تنها به ویترین نگاه کرده است و در طول تاریخ جودو ایران تنها به دنبال مدال بودیم و فکری برای پشتوانه تیم ملی نشده است.

با فدراسیون جودو از استخدام‌های دلاری با پول خارجی‌ها و ائتلاف برای ریاست تا کارنامه مردودی بانوان

جودو یکی از رشته‌های ورزشی پر هزینه است

او تصریح کرد: جودو یکی از رشته‌های ورزشی پر هزینه است و ملی پوشان ما در فاصله بین المپیک‌ها باید در تورنمنت‌های مختلف جهانی مانند گرند اسلم، مسترز و آسیایی شرکت کنند تا با کسب امتیاز رنکینگ خود را در بین ۲۰ نفر برتر قرار دهند و بتوانند سهمیه را بدست آورند که حضور در این مسابقات با هزینه‌های زیادی همراه است.

خسرویار افزود: در جودو به نفراتی که در رنکینگ المپیک هستند سهمیه داده می‌شود و اگر آن ورزشکار نتواند شرکت کند تیم ملی آن کشور حق ندارد ورزشکار دیگری را جایگزین او کند و این کار را برای تیم‌های ملی سخت می‌کند.

تفکر حرفه‌ای در جودو ایران وجود ندارد

پیشکسوت جودو در پایان گفت: جودو در دنیا از ورزش آماتور به حرفه‌ای تبدیل شده است، اما تفکر حرفه‌ای در جودو ایران وجود ندارد و ما با مسئولان و ورزشکاران آماتور در دنیای حرفه‌ای جودو رقابت می‌کنیم و این باعث شده که در مسابقات مختلف شاهد ناکامی تیم‌های ملی باشیم.

بیشتر بخوانید:

چرا جودوکاران ممنوع المصاحبه شدند؟

ملایی: تاخیر در انتخابات فدراسیون جودو به تیم ملی لطمه می‌زند

چه کسی رئیس فدراسیون جودو می‌شود؟ / پای یک وزارتی در میان است!

ملایی: بعید است در رقابت‌های گرنداسلم پاریس شرکت کنم

ملایی با تیم جودو هامبورگ قرارداد بست

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با فدراسیون جودو از استخدام‌های دلاری با پول خارجی‌ها و ائتلاف برای ریاست تا کارنامه مردودی بانوان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..