تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خانه‌هایی که تنها ۱ دلار قیمت دارند! +فیلم

خانه هایی که تنها 1 دلار قیمت دارند! + فیلم// به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان منطقه‌ای در ایتالیا از راهکار جالبی برای رونق اقتصاد یک شهر متروکه استفاده کرده‌اند. بنا بر این راهکار آن‌ها تصمیم گرفته‌اند خانه‌های متروکه و خالی از سکنه این شهر را تنها با قیمت ۱ دلار به گردشگران خارجی به فروش برسانند. آن‌ها امیدوارند این راهکار و طرح موجب نوسازی بنا‌های مسکونی و احیای اقتصاد محلی در این منطقه از ایتالیا شود.

«سامبوکا»، شهری است که قرار است این طرح در آن به اجرا گذاشته شود. این شهر در بالای یک تپه در منطقه سیسیل واقع شده و دارای مناظر شگفت‌انگیزی مدیترانه‌ای است. این شهر کمتر از ۶۰۰۰ نفر جمعیت دارد و در ۴۰ مایلی جنوب پالرمو واقع شده است. البته شهر سامبوکا نخستین شهر ایتالیایی نیست که این طرح در آن اجرا می‌شود. این طرح پیش‌تر در سال ۲۰۱۵ در شهر «گانگی» که این شهر نیز در منطقه سیسیل قرار دارد، به اجرا در آمده بود و خانه‌های متروکه و خالی به قیمت ۱ یورو به فروش گذاشته شده بود.

این در حالی است که شرکت بومی با نام Airbnb که یک شرکت اجاره ملک در منطقه است، پیش‌تر طی یک برنامه مطالعاتی اعلام کرده بود که به چهار خارجی برای اقامت ۳ ماهه در دهکده «گروتولو» که در جنوب استان ماترا واقع شده، مبلغی را پرداخت خواهد کرد. این دهکده تنها دارای ۳۰۰ ساکن محلی است و بیشتر از ۶۰۰ واحد مسکونی آن خالی از سکنه است. این تلاش‌های مسئولان محلی برای احیای اقتصاد بومی و حفظ فرهنگ‌های محلی پس از آن صورت می‌گیرد که مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ و از بین رفتن ساکنان سالخورده موجب خالی شدن این شهرها شده است.

گفتنی است؛ منطقه سیسیل ایتالیا منطقه‌ای با مناظر چشم‌نواز و دیدنی در این کشور به شمار می‌رود که همین ویژگی موجب شده توجه یکی از کارگردانان مشهور سینمای جهان، فرانسیس فورد کاپولا به آن جلب شود. این کارگردان که طی سفرش به این منطقه تحت تاثیر مناظر شگفت‌انگیز آن قرار گرفته بود، تصمیم گرفت سکانس‌هایی از فیلم معروف پدر خوانده - سیسیلی (The Godfather – Sicily) را در چند دهکده این منطقه فیلمبرداری کند.

انتهای پیام/

راهکار جالب مسئولان محلی ایتالیا برای رونق اقتصاد بومی!



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خانه‌هایی که تنها ۱ دلار قیمت دارند! +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..