تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش طرز تهیه “شکر پلو شیرازی” غذای محلی شیراز

شکر پلو شیرازی

غذای شکر پلو شیرازی یکی از غذاهای سنتی و محلی ایران و شهر شیراز است که ویژه مهمانی های بزرگ است. “شکر پلو شیرازی” با گوشت مرغ، گوشت بره یا بدون گوشت درست می شود.

شکر یک کیلو برنج یک کیلو روغن زعفران مغز پسته و بادام و خلال رنگی شکر پلو شیرازی طرز تهیه شکر پلو شیرازی

برنج را باید از چند ساعت قبل در آب بخیسانید، با آب در ظرفی روی اجاق بگذارید و مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و یکی دو جوش بدهید.

شکر را در دو لیوان آب بجوشانید تا به صورت شیره شکر در آید و یک قاشق چای خوری زعفران ساییده شده را در آب جوش حل کنید، به شیره شکر اضافه کنید و 2 قاشق روغن هم به آن اضافه کنید.

برنج را دم کنید و قبل از اینکه دم بکشد، با کفگیر به داخل سینی یا چلوصافی بریزید، شیره شکر را روی آن بپاشید، خوب با هم مخلوط کنید.

سپس برنج را دوباره درون یک دیگ یا قابلمه بریزید، روی حرارت ملایم دم کنید.

بعد از اینکه دم کشید، شکر پلو، خلال بادام پسته ارنگی را شیرین نید و بروی آن بریزید و غذا را میل کنید.

غذای شکر پلو را در شهر شیراز با خورشت قیمه می خورند.

بیشتر : طرز تهیه کوفته آلو شیرازی غذای محلی خوشمزه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش طرز تهیه “شکر پلو شیرازی” غذای محلی شیراز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..